Az ellátási láncon belül történő kommunikáció a jelenben, és a jövőben

Matyi Márió (2016) Az ellátási láncon belül történő kommunikáció a jelenben, és a jövőben. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of matyi_mario_szilveszter_2016jún_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
matyi_mario_szilveszter_2016jún_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az ellátási lánc szervezetek összehangolt kapcsolata. Célja, hogy a termékeket keletkezésüktől a késztermékké válásig menedzseljék, míg az el nem jut végső felhasználójához. E folyamatok összehangolt munkájához elengedhetetlen a tagok között kiépített kommunikáció. Szakdolgozatom két jelentős részből épül fel. Első sorban a jelenben található elektronikus adatcserét megkönnyítő lehetőségeket taglalja, másod sorban pedig kitekintést nyújt a jövőbe egy új web alapú elektronikus adatcsere (EDI) rendszeren keresztül. A dolgozat első részében jelentős mértékben támaszkodom a gyakorlatom során tapasztaltakra, melyeket az Anton Kft-nél tapasztaltam. Közel 300 órás gyakorlatom során lehetőségem volt megismerni a cég által használt vállalatirányítási rendszert, elemezni a belső és a kifelé irányuló kommunikációs csatornákat és betekintést nyerni a vevők által kiépített kommunikációs rendszerekbe is. Ezen felül gyakorlatom lehetőséget adott arra, hogy észrevételeimmel, javaslataimmal segítsem a belsős kommunikációs folyamatokat. Ezen javaslatok nagy részben elfogadásra kerültek, melyek közül néhányat szakdolgozatom is magába foglal. Dolgozatom második felében a koncepció hátterében húzódó felismerést ismertetem, miszerint az ellátási láncoknak közösséghez hasonló vonásaik vannak. Támogatom a klaszterszerű gondolkodásmódot. Ismertetem a program alapelgondolását, majd néhány funkcióját és a mögöttük álló kisebb logikai összefüggéseket. Megemlítem továbbá a hálózat előnyeit és hátrányait is. Összefoglalómban pedig kitérek arra, hogy milyen lehetőségeket látok a koncepcióval kapcsolatban, elképzeléseimet a piaci igények változásával kapcsolatban az új generációk egyre jelentősebb szerepe miatt. Végül kitekintést nyújtok a távolabbi jövőt illetően az információs rendszerekkel kapcsolatban. Rengeteg mindent tanultam és tapasztaltam gyakorlatom során, de amit a legnagyobb értékűnek tartok; látni és tapasztalni azt, hogy a hatalmas automatizált cégek mögött élő, érző személyek tevékenykednek, megszemélyesítve az általuk képviselt céget.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Gazdaságinformatikai Intézeti Tanszék

Szak

gazdaságinformatikus

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nagyné Halász Zsuzsanna
NEM RÉSZLETEZETT
Főiskolai Adjunktus

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: ellátási lánc - ellátó hálózat, szervezeti kommunikáció, vállalati erőforrás tervezés - ERP - Enterprise Resource Planning, Munkavállalói Résztulajdonosi Program, elektronikus adatcsere - Electronic Data Interchange - EDI, klaszter (szervezetek regionális, szakterületi koncentrációja), közösségi hálózat, vállalati információs rendszer, Anton Kft. (Zalegerszeg)
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 65 nem található.
Dátum: 06 Jún 2016 11:49
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:53
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7492

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet