Generációs különbségek és a Revolut szerepe az online vásárlás során hazánkban

Pacsai Fanni (2024) Generációs különbségek és a Revolut szerepe az online vásárlás során hazánkban. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of pacsai_fanni_2024jún.pdf]
Preview
PDF
pacsai_fanni_2024jún.pdf

Download (1MB) | Preview
[thumbnail of pacsai_fanni_2024jún_publikus nyilatkozat.pdf] PDF
pacsai_fanni_2024jún_publikus nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (270kB)

Abstract

Szakdolgozatom célja bemutatni, megismerni a magyar emberek online vásárlási szokásait. A dolgozatom első részében ismertetem a kutatási problémát, illetve bemutatom a kutatási kérdéseimet, melyek a generációs sajátosságokból, online vásárlásból és a Revolutból tevődnek össze. Ezt követően a téma elméleti hátterét vizsgálom, mely olyan témákat érint, mint az online vásárlás kialakulása, modelljei, generációk különböző viselkedése, hozzáállása az online vásárlás során. Ezek mellett pedig említést teszek a Revolutról, az online vásárlás technológiáiról, valamint jövőjéről, illetve egyéb hasznos információról, mely segíti a téma teljeskörű megismerését. A szakirodalmi háttér bemutatását követő fejezetben a kutatás cálját, fókuszát, módszertanát és az általam feállított hipotéziseket ismertetem. Fő célja a magyarok online vásárlási szokásainak megisméresé, fókuszában a vásárlás során felmerülő fogyasztói döntéshozatal vagy pl.: a Revolut ismertetése áll. Mószertanát tekintve elsőként szekunder kutatást végeztem a szakirodalom feldolgozása étrdekében, majd primer kutatást végeztem, amihez az általam kedvelt kérdőíves megkérdezést választottam. Az ezt követő fejezt az általam végzett kutatás eredményéről, hipotéziseim kiértékeléséről szól, melyhez különböző diagarmmokat használtam. Az első hipotézisem részben volt alátámasztható, a második és harmadikhipotézis a kérdőívem alapján bizonyítható volt. Ennek a fejezetnek az utolsó alfejezetében pedig kutatási kérdéseimre kaptam meg a válaszokat.A kapott, kutatott eredmények alapján megállpítható, hogy az emberek nagyrésze vásárolt már online, ez a vásárlási forma komfortos számukra. Az internet nyújtotta előnyök egyike az online vásárlás, melynek népszerűsége rohamosan nő. A kutatásból megállapítható továbbá, hogy a vásárlók többsége pozítivan áll az online vásárláshoz, ez álltal az elégedettségük és bizalmuk is növekszik. Ennek következtében az online vásárlás egyre kedveltebb és preferáltabb módszerré válik a fogyasztók körében.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodás és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Lekszikov Kitti
Belső
tanársegéd; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Márkus Kitti
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: bank, elektronikus vásárlás - online vásárlás, internet alkalmazás - online alkalmazás, kereskedelem, tudatos vásárlás - tudatos fogyasztás
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 20 Jun 2024 09:11
Last Modified: 20 Jun 2024 09:11
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26388

Actions (login required)

View Item View Item