Pacsai Fanni (2024) Generációs különbségek és a Revolut szerepe az online vásárlás során hazánkban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
pacsai_fanni_2024jún.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
pacsai_fanni_2024jún_publikus nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (270kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja bemutatni, megismerni a magyar emberek online vásárlási szokásait. A dolgozatom első részében ismertetem a kutatási problémát, illetve bemutatom a kutatási kérdéseimet, melyek a generációs sajátosságokból, online vásárlásból és a Revolutból tevődnek össze. Ezt követően a téma elméleti hátterét vizsgálom, mely olyan témákat érint, mint az online vásárlás kialakulása, modelljei, generációk különböző viselkedése, hozzáállása az online vásárlás során. Ezek mellett pedig említést teszek a Revolutról, az online vásárlás technológiáiról, valamint jövőjéről, illetve egyéb hasznos információról, mely segíti a téma teljeskörű megismerését. A szakirodalmi háttér bemutatását követő fejezetben a kutatás cálját, fókuszát, módszertanát és az általam feállított hipotéziseket ismertetem. Fő célja a magyarok online vásárlási szokásainak megisméresé, fókuszában a vásárlás során felmerülő fogyasztói döntéshozatal vagy pl.: a Revolut ismertetése áll. Mószertanát tekintve elsőként szekunder kutatást végeztem a szakirodalom feldolgozása étrdekében, majd primer kutatást végeztem, amihez az általam kedvelt kérdőíves megkérdezést választottam. Az ezt követő fejezt az általam végzett kutatás eredményéről, hipotéziseim kiértékeléséről szól, melyhez különböző diagarmmokat használtam. Az első hipotézisem részben volt alátámasztható, a második és harmadikhipotézis a kérdőívem alapján bizonyítható volt. Ennek a fejezetnek az utolsó alfejezetében pedig kutatási kérdéseimre kaptam meg a válaszokat.A kapott, kutatott eredmények alapján megállpítható, hogy az emberek nagyrésze vásárolt már online, ez a vásárlási forma komfortos számukra. Az internet nyújtotta előnyök egyike az online vásárlás, melynek népszerűsége rohamosan nő. A kutatásból megállapítható továbbá, hogy a vásárlók többsége pozítivan áll az online vásárláshoz, ez álltal az elégedettségük és bizalmuk is növekszik. Ennek következtében az online vásárlás egyre kedveltebb és preferáltabb módszerré válik a fogyasztók körében.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, elektronikus vásárlás - online vásárlás, internet alkalmazás - online alkalmazás, kereskedelem, tudatos vásárlás - tudatos fogyasztás |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 20 Jún 2024 09:11 |
Utolsó módosítás: | 20 Jún 2024 09:11 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26388 |
Actions (login required)
Tétel nézet |