Digitális diadal vagy dilemma?

Bali Szabolcs (2024) Digitális diadal vagy dilemma? Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of bali_szabolcs_2024jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
bali_szabolcs_2024jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of bali_szabolcs_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
bali_szabolcs_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (230kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a digitális technológia alkalmazása az oktatásban. Ehhez kapcsolódóan a digitális kultúra, digitális technológia változásai, valamint számos digitális eszköz került bemutatásra. A digitális technológia alkalmazását hazai és nemzetközi szinten is megvizsgáltam, az ehhez kapcsolódó digitális gazdaság és társadalmi indexet (DESI), az index területeit, valamint a jövőbeli kilátásokról is írtam. A választott európai országokat jellemeztem és összehasonlítottam az index alapján, valamint a vizsgált országok közoktatási rendszerét, információ és kommunikációs technológiához kapcsolódó stratégiájukat és nemzeti tanterveiket is ismertettem. A téma aktualitását az adja, hogy Magyarországon és az Európai Uniós országokban egyaránt évekkel ezelőtt elkezdődött egyfajta oktatási fejlesztés, amiben nagy szerepet kap a digitális technológia. A 21. században a gyerekek már telefonnal a kezükben születnek és ezzel a gyors technológiai fejlődéssel az oktatásnak is lépést kell tartania, ha meg akarják tartani a tanulók figyelmét, illetve, ha el akarják érni a gyerekek gyors és eredményes tanulását. Persze a technológiai fejlesztés mellett figyelembe kell venni, hogy legyenek olyan képzett oktatók is, akik ezeket a modern eszközöket alkalmazni is tudják. Legutolsó sorban pedig a fő indok, amiért ezt a témát választottam az az volt, hogy magam is másfél éve óraadóként dolgozok a Szentpéterúri Általános Iskolában és szerettem volna megvizsgálni és összehasonlítani a saját tapasztalataimat a más intézményekben tapasztaltakkal. A kutatásom során kérdőívet és interjút használtam. Az előzetesen megfogalmazott kérdések nyitott kérdések voltak, amiknél Likert-skálát is használtam, hogy az egyes válaszok intenzitását is mérni tudjam. Kutatásom célcsoportjában tanítók, tanárok, pedagógusok és oktatók voltak, akiknek volt tapasztalata gyerekekkel és a digitális technológiával az oktatásban. Számos intézményből töltötték ki a kérdőívemet, illetve a közoktatás különböző szintjein dolgozó szakemberekkel interjút készítettem. A kutató munkám során megállapítottam, hogy az oktatás jövőjét a digitális technológia használatában látják. Ám ahhoz, hogy a pedagógiai szerepet kombinálni tudják a digitális technológiával számos dolognak teljesülnie kell, biztostani kell az iskoláknak a megfelelő eszközöket, de az eszközök használatához biztosítani kell a megfelelő oktatói képzést is. Ezután a két alapvető dolog után lehet nekiállni annak, hogy elkezdődjön egy eredményesebb tanítás, ami a diákok motivációját, figyelmét és kedvét is fent tudja tartani.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék

Szak

pénzügy és számvitel

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Antal Anita, Dr.
Belső
egyetemi docens; Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék; GKZ
Nagy András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: digitális, infokommunikációs technológia, jövő, oktatás, technológia
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:41
Utolsó módosítás: 16 Feb 2024 14:12
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26337

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet