Bali Szabolcs (2024) Digitális diadal vagy dilemma? Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
bali_szabolcs_2024jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
bali_szabolcs_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (230kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a digitális technológia alkalmazása az oktatásban. Ehhez kapcsolódóan a digitális kultúra, digitális technológia változásai, valamint számos digitális eszköz került bemutatásra. A digitális technológia alkalmazását hazai és nemzetközi szinten is megvizsgáltam, az ehhez kapcsolódó digitális gazdaság és társadalmi indexet (DESI), az index területeit, valamint a jövőbeli kilátásokról is írtam. A választott európai országokat jellemeztem és összehasonlítottam az index alapján, valamint a vizsgált országok közoktatási rendszerét, információ és kommunikációs technológiához kapcsolódó stratégiájukat és nemzeti tanterveiket is ismertettem. A téma aktualitását az adja, hogy Magyarországon és az Európai Uniós országokban egyaránt évekkel ezelőtt elkezdődött egyfajta oktatási fejlesztés, amiben nagy szerepet kap a digitális technológia. A 21. században a gyerekek már telefonnal a kezükben születnek és ezzel a gyors technológiai fejlődéssel az oktatásnak is lépést kell tartania, ha meg akarják tartani a tanulók figyelmét, illetve, ha el akarják érni a gyerekek gyors és eredményes tanulását. Persze a technológiai fejlesztés mellett figyelembe kell venni, hogy legyenek olyan képzett oktatók is, akik ezeket a modern eszközöket alkalmazni is tudják. Legutolsó sorban pedig a fő indok, amiért ezt a témát választottam az az volt, hogy magam is másfél éve óraadóként dolgozok a Szentpéterúri Általános Iskolában és szerettem volna megvizsgálni és összehasonlítani a saját tapasztalataimat a más intézményekben tapasztaltakkal. A kutatásom során kérdőívet és interjút használtam. Az előzetesen megfogalmazott kérdések nyitott kérdések voltak, amiknél Likert-skálát is használtam, hogy az egyes válaszok intenzitását is mérni tudjam. Kutatásom célcsoportjában tanítók, tanárok, pedagógusok és oktatók voltak, akiknek volt tapasztalata gyerekekkel és a digitális technológiával az oktatásban. Számos intézményből töltötték ki a kérdőívemet, illetve a közoktatás különböző szintjein dolgozó szakemberekkel interjút készítettem. A kutató munkám során megállapítottam, hogy az oktatás jövőjét a digitális technológia használatában látják. Ám ahhoz, hogy a pedagógiai szerepet kombinálni tudják a digitális technológiával számos dolognak teljesülnie kell, biztostani kell az iskoláknak a megfelelő eszközöket, de az eszközök használatához biztosítani kell a megfelelő oktatói képzést is. Ezután a két alapvető dolog után lehet nekiállni annak, hogy elkezdődjön egy eredményesebb tanítás, ami a diákok motivációját, figyelmét és kedvét is fent tudja tartani.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális, infokommunikációs technológia, jövő, oktatás, technológia |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 16 Feb 2024 13:41 |
Utolsó módosítás: | 16 Feb 2024 14:12 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26337 |
Actions (login required)
Tétel nézet |