Molnár Dóra (2024) A Pannon Fejlesztési Alapítvány kiválósági kultúrájának kialakítása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
molnár_dóra_2024jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
molnár_dóra_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (153kB) |
|
PDF
Szakdolgozat és diplomadolgozat bírálat - Molnár Dóra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (125kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat és kutatás tárgya az EFQM 2020 Modell bevezetése, alkalmazása és hatásainak feltérképezése a Pannon Fejlesztési alapítvány folyamataiban. A ZalaZONE Kutatási és Technológiai Központ ökoszisztémájában az elmúlt évek során bevezetésre került az EFQM 2020 Modell az innováció és fejlesztési lehetőségek feltérképezésére, illetve a ZalaZONE KTK menedzsmentjének erősítésére. Az EFQM 2020 Modell számos fejlesztésen ment keresztül annak érdekében, hogy a legjobban alkalmazkodni tudjon a ma felmerülő kihívásokhoz, illetve gazdasági változásokhoz. A szervezetek összességének alkalmazkodnia kell ezen megmérettetésekhez, továbbá az aktuális trendekhez, hogy sikereket, kiváló működést valósíthassanak meg. Ezen tényezőkhöz idomulva a Pannon Fejlesztési Alapítvány integrálta tevékenységi folyamataiba az új EFQM Modellt, melynek következtében megjelentek az innovatív fejlődési irányok és lehetőségek. Jelen kutatás erre helyezte a hangsúlyt, illetve azt a hipotézist vizsgálta, hogy az EFQM 2020 Modell keretrendszere adta kritériumok megvalósításához számos tényező bevezetése szükséges a Pannon Fejlesztési Alapítvány működésébe, továbbá az EFQM logikája pozitív hatásokat eredményez az alapítvány folyamatait illetően. A dolgozat feltérképezte azon tevékenységi területeket, amelyekre alkalmazható az EFQM keretrendszere és erre vonatkozóan további szegmensek kerülnek meghatározásra és kialakításra. Mind ezek alapján megállapítható, hogy az EFQM 2020 Modell logikája és keretrendszerének elsajátítása, illetve bevezetése a legeredményesebb és hatékonyabb módja annak, hogy a PFA növekedjen és innovatívabbá váljon a kiválóság hosszútávú elérése érdekében. </p> <p>A vizsgálat során meghatározható az EFQM 2020 Modell pillérjei mentén, hogy mely szempontok járulnak hozzá a Pannon Fejlesztési Alapítvány fejlődésének elősegítéséhez. Ezen tényezők a PFA küldetésének, jövőképének, stratégiájának teljes körű, átható ismerete, az egyetemekkel való kapcsolatok kiépítése, a szervezet jelenlétének bővítése a környező megyéket tekintve, a nemzetközi projektek számának növelése, az új szolgáltatások folyamatos bemutatása, az alapítványi tagok növelése, munkatársi elégedettségi rendszer bevezetése, illetve a vezető nagyobb jelenléte a közösség kialakításában. Továbbá bevezetést igényel a folyamatos kapcsolattartás, növekvő aktivitás és a szolgáltatási portfólió bővítése, a marketing és social media platformok fejlesztése, a kreativitásra való törekvés, interaktív megoldások bevezetése és az újonnan megjelenő innováció monitorozása. Szervezetbe való integrálást igényel a folyamatos trendkutatás és stratégiai kapcsolatok bővítése, a teljeskörű ügyfélelégedettség mérő rendszer bevezetése, kapcsolattartások rendszeresítése. Ezen tényezők bevezetése, figyelembevétele és fejlesztése esetén, megvalósíthatók az EFQM 2020 Modellje által meghatározott kritériumok. Kutatás során meghatároztam, hogy milyen pozitív előnyöket generál az új EFQM Modell a Pannon Fejlesztési Alapítvány működésében. Pozitív eredménynek mondható a stratégia, küldetés és jövőkép átfogó ismerete, a mentorrendszer fejlődése, növekvő partnerkapcsolatok száma, a munkaállomány növekedése, duális hallgatók bevonzása, a fejlődő ökoszisztéma a marketingtevékenység rendszeresítése és a növekvő kreativitás. Az EFQM 2020 Modell által biztosított fölénynek mondható a szolgáltatási porfólió bővülése, a trendek folyamatos monitorozása és az egyediség. Pozitív hatás az innováció és digitális átalakulás megjelenése, új technológiák egyre markánsabb alkalmazása, ezáltal fejlődő marketing és social media platformok használata. Elvárható eredmény továbbá az ügyfelek elégedettségének folyamatos monitorozása ügyfélelégedettségi rendszer bevezetésével, érintettekkel való célzott kommunikáció, rendszeres kapcsolattartás által. Mind ezek alapján meghatározható, hogy a modell alkalmazásának produktuma az aktuális szolgáltatási folyamat magasabb szintű menedzselése, az értékteremtés és teljesítmény javítása.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | EFQM - EFQM-modell, Gazdasági fenntarthatóság, kiválóság, Minőségfejlesztés, Pannon Fejlesztési Alapítvány, stratégia, szervezeti kultúra - vállalati kultúra |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 16 Feb 2024 13:41 |
Utolsó módosítás: | 17 Feb 2024 11:16 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26324 |
Actions (login required)
Tétel nézet |