Projekt alapú duális képzési gyakorlat a ZalaZONE ökoszisztémában, különös tekintettel egy önállóan, vállalkozáshoz hasonlóan működő projekteket végző csapatra

Cseke Tibor (2024) Projekt alapú duális képzési gyakorlat a ZalaZONE ökoszisztémában, különös tekintettel egy önállóan, vállalkozáshoz hasonlóan működő projekteket végző csapatra. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of cseke_tibor_2024jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
cseke_tibor_2024jan_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of cseke_tibor_szerzőinyilatkozat.pdf] PDF
cseke_tibor_szerzőinyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a ZalaZONE Ipari Park Zrt. ökoszisztémájában működő „Mini Company” projekt alapú duális képzési gyakorlatát mutatja be, kiemelve a projektmenedzsment alapjainak elsajátítását és gyakorlatban való alkalmazását. Témám aktualitását a magyar felsőoktatás gyakorlatorientáltságának hiánya adja, amely a pályakezdők munkaerőpiaci elhelyezkedését nehezíti. Kutatásom célja a duális képzés sikerességének mérése, különös tekintettel a „Mini Company” projekt eredményeire. A kutatást kvantitatív módszerrel, kérdőíves felméréssel végeztem. A 19 kérdést tartalmazó kérdőívet 104-en töltötték ki. A kutatás során összehasonlítottam a „Mini Company” által foglalkoztatott duális hallgatók tapasztalatait, a jelenleg és a múltban duális képzésben részt vevő hallgatók válaszaival. A szakdolgozat először részletesen foglalkozik a projektmenedzsment elméleti hátterével, majd a projekt alapú oktatással. A projekt alapú oktatás témakörében kitértem a Pannon Egyetem tesztmérnöki képzésére is. Ezt követően dolgozatom bemutatja a projektek sikerességének kulcsfontosságú összetevőit. Bemutatja a ZalaZONE Ipari Park ökoszisztémájában zajló projekt alapú munkavégzést, és az ezt támogató erőforrásokat. Részletes betekintést nyújt a ZalaZONE projekt alapú gyakorlatába, a „Mini Company”-ba. Bemutatja a gyakorlat céljait, tevékenységi köreit, dolgozóit és két már teljesített projektjét is. A két projekt bemutatása során kiemelt figyelmet kaptak a projektek teljesítéséhez elengedhetetlen hallgatói szerepvállalások. Szakdolgozatom ezt követően feltárja a gyakorlatban részt vevő duális hallgatók készségeinek és képességeinek fejlődési lehetőségeit. Felvázoltam a „Mini Company” lehetőségeit a jövőre nézve. Végül, szakdolgozatom zárásaként megválaszoltam az előre felállított kutatási kérdéseket és hipotéziseket, majd konklúziót vontam. Kutatásom eredményei segítenek megérteni a duális képzés és a projekt alapú gyakorlati helyek fontosságát a hallgatók számára. Az eredmények megmutatják, hogy a szakmai tapasztalat megszerzéséhez elengedhetetlen a valós piaci környezetben történő munkavégzés. Továbbá, hogy a projektekben történő munkavégzés milyen készségek és képességek fejlődéséhez járul hozzá a hallgatóknál.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nagy András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szili-Fodor Dóra, Dr.
Belső
óraadó; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: duális képzés, gyakorlat, Mini Company, problémamegoldás, projektmenedzsment
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:40
Utolsó módosítás: 17 Feb 2024 12:00
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26300

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet