Üzleti modellváltás egy streaming szolgáltatónál

Vida Kata (2024) Üzleti modellváltás egy streaming szolgáltatónál. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of vida_kata_2024jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
vida_kata_2024jan_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of vida_kata_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
vida_kata_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (280kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Netflix 2022 novemberében bevezetett új stratégiáját mutatom be és vizsgálom annak közgazdasági aspektusait. Az újdonságot a kereslet visszaesése okozta és eredményeként létrejött egy reklámokat tartalmazó csomag. Az ötlet egyedi és kreatív volt, igaz azóta több streaming szolgáltató is elkezdett reklámozni. Az ötlet és a Netflix önmagában is csodálatra méltó, hiszen óriási utat járt be, mire egy DVD-kölcsönzőből a világ legértékesebb vállalatai közé került. A témához személyesen is kötődőm, mert 3 éve Netflix előfizető vagyok. Szabadidőmben szívesen nézek sorozatokat és filmeket és ez mellett 10 éve tanulok közgazdaságtan. A Netflix üzleti modellváltása, a reklámok bevezetésével egy nagyon izgalmas téma, amiben már ezelőtt is végeztem kutatást. A dolgozatom célja, hogy ismertessem mi is az üzleti modell, bemutassam a streaminget, mint szolgáltatást, majd kiemelkedő képviselőjét a Netflixet. A vállalat vezetése nagyon modern és óriási bizalommal vannak a munkatársaik iránt, véleményem szerint ez a fajta működés lehet a sikerük titka is, így szeretnék kitérni a vállalati kultúrájukra, ami igazán egyedülálló. Ezen fejezetek elkészítéséhez szekunder kutatást végzek, főként közgazdaságtan, marketing és szolgáltatásmenedzsment témájú szakirodalom felhasználásával. A téma aktualitása viszont megköveteli az internetes források és szakmai cikkek felhasználását. A számszerű adatok terén a Netflix negyedéves beszámolóira támaszkodom, ahol a legfontosabb indikátoraim a negyedévek eredménye és az előfizetők számának alakulása volt.  Egyik kutatási kérdésem, hogy az alacsonyabb árú csomag miatt elvesztett bevételét tudja-e kompenzálni a vállalat. A másik kutatási kérdésem, hogy vajon hazánkban is lenne-e igény egy ilyen csomagra és mit gondolnak erről a magyar felhasználók. Ennek megválaszolásához primer adatgyűjtést végeztem egy online anonim kérdőív formájában, melynek eredménye válaszként szolgált. Összegezve a dolgozatom választ ad a kutatási kérdéseimre, megmutatja, hogy érdemes volt a modellváltás és hazánkban nincs igény egy ehhez hasonló csomagra. A munkám hiánypótló, mert hazánkban kevés tanulmány olvasható erről a témáról, így a kutatás új tényeket tárhat fel, amelyek több területen is hasznosítható tudást adhatnak.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kiss Róbert
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
egyetemi docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, közgazdaságtan - gazdaságtan, online szolgáltatások, reklám - hirdetés, üzleti modell
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:40
Utolsó módosítás: 16 Feb 2024 14:09
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26278

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet