Aki mer, az nyer? : Netflix az első streaming szolgálta, aki reklámoz

Vida Kata (2023) Aki mer, az nyer? : Netflix az első streaming szolgálta, aki reklámoz. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of vida_kata_2023TDK.pdf]
Preview
PDF
vida_kata_2023TDK.pdf

Download (1MB) | Preview
[thumbnail of vida_kata_2023TDK_nyilatkozat.pdf] PDF
vida_kata_2023TDK_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (626kB)

Abstract

A kutatásom célja, hogy bemutassam a streaminget, mint szolgáltatást, majd kiemelkedő képviselőjét a Netflix-et. Kutatásomban ismertetni fogom a cég versenytársait a piacon és részletesen megvizsgálom a reklámok bevezetésének folyamatát és annak eredményeit. Ezen fejezetek elkészítéséhez szekunder kutatást végzek, főként közgazdaságtan, marketing és szolgáltatásmenedzsment témájú szakirodalom felhasználásával. A számszerű adatok terén a Netflix negyedéves beszámolóira fogok támaszkodni, ahol a legfontosabb indikátorok a negyedévek eredményei és az előfizetők számának alakulása lesz. Egyik kutatási kérdésem, hogy az alacsonyabb árú csomag miatt elvesztett bevételét tudja-e kompenzálni a vállalat és ezzel igazzá válik-e a dolgozatom címét is adó közmondás, hogy „aki mer, az nyer”. Továbbá a kutatásomban szeretném megismerni a magyar Netflix felhasználók szokásait, véleményét a reklámokról, hiszen rengeteg sztereotípiát állítottunk fel róluk az évek alatt. A másik kutatási kérdésem ezzel kapcsolatos, hogy vajon hazánkban is lenne-e igény egy ilyen csomagra és mit gondolhatnak erről az emberek, hiszen ahhoz szoktak, hogy a Netflix nem tartalmaz hirdetéseket. Ezen kérdések megválaszolásához primer adatgyűjtést kell végeznem, amit egy online anonim kérdőív formában tettem közzé. A kiértékelés alapján választ tudok majd adni arra a kérdésre, hogy van-e jövője az új csomagnak hazánkban.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Gazdálkodási és Menedzsmnet

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
UNSPECIFIED

Item Type: Students’ Scientific Association paper
Uncontrolled Keywords: streaming, Netflix, reklám - hirdetés, piacelemzés, versenytárselemzés, gazdasági verseny
Depositing User: Ármin Szekér
Date Deposited: 18 Jan 2024 14:21
Last Modified: 21 Jan 2025 13:29
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26272

Actions (login required)

View Item View Item