Aki mer, az nyer? : Netflix az első streaming szolgálta, aki reklámoz

Vida Kata (2023) Aki mer, az nyer? : Netflix az első streaming szolgálta, aki reklámoz. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of vida_kata_2023TDK.pdf]
Előnézet
PDF
vida_kata_2023TDK.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of vida_kata_2023TDK_nyilatkozat.pdf]
Előnézet
PDF
vida_kata_2023TDK_nyilatkozat.pdf

Download (626kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja, hogy bemutassam a streaminget, mint szolgáltatást, majd kiemelkedő képviselőjét a Netflix-et. Kutatásomban ismertetni fogom a cég versenytársait a piacon és részletesen megvizsgálom a reklámok bevezetésének folyamatát és annak eredményeit. Ezen fejezetek elkészítéséhez szekunder kutatást végzek, főként közgazdaságtan, marketing és szolgáltatásmenedzsment témájú szakirodalom felhasználásával. A számszerű adatok terén a Netflix negyedéves beszámolóira fogok támaszkodni, ahol a legfontosabb indikátorok a negyedévek eredményei és az előfizetők számának alakulása lesz. Egyik kutatási kérdésem, hogy az alacsonyabb árú csomag miatt elvesztett bevételét tudja-e kompenzálni a vállalat és ezzel igazzá válik-e a dolgozatom címét is adó közmondás, hogy „aki mer, az nyer”. Továbbá a kutatásomban szeretném megismerni a magyar Netflix felhasználók szokásait, véleményét a reklámokról, hiszen rengeteg sztereotípiát állítottunk fel róluk az évek alatt. A másik kutatási kérdésem ezzel kapcsolatos, hogy vajon hazánkban is lenne-e igény egy ilyen csomagra és mit gondolhatnak erről az emberek, hiszen ahhoz szoktak, hogy a Netflix nem tartalmaz hirdetéseket. Ezen kérdések megválaszolásához primer adatgyűjtést kell végeznem, amit egy online anonim kérdőív formában tettem közzé. A kiértékelés alapján választ tudok majd adni arra a kérdésre, hogy van-e jövője az új csomagnak hazánkban.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Gazdálkodási és Menedzsmnet

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: streaming, Netflix, reklám - hirdetés, piacelemzés, versenytárselemzés, gazdasági verseny
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 18 Jan 2024 14:21
Utolsó módosítás: 18 Jan 2024 14:21
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26272 URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26272

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet