Zala megye termálfürdőinek szolgáltatásmenedzsment szempontú elemzése

Sulyok Fruzsina Dóra (2022) Zala megye termálfürdőinek szolgáltatásmenedzsment szempontú elemzése. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of sulyok_fruzsina_dóra_2022máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
sulyok_fruzsina_dóra_2022máj_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of sulyok_fruzsina_dóra_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
sulyok_fruzsina_dóra_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (471kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájának kiválasztásában fontos szerepet játszott a korábbi szakmai tapasztalataim. Szerettem volna olyan kérdéskörrel foglalkozni, amely kapcsolódik tanulmányaimhoz, ugyanakkor mégis mindenki számára könnyen átérezhető, és adott esetben hasznos információkkal is szolgálhat. Továbbá a szolgáltatások azon szegmensét kívántam megcélozni, ami kellemes, adott esetben pihentető, vagyis alap esetben pozitív, feltöltő hatással van az emberekre. Így esett a választásom a termálfürdőkre, azon belül is a Zala megyében működők vizsgálatára. Kutatásom célja, hogy a Zala megyei termálfürdők szolgáltatás portfolióját elemezzem, szolgáltatásmendzsment vonatkozásában. Elsőként szekunder információkat gyűjtöttem a vizsgált témakörben, majd az így szerzett adatok, valamint a szakirodalmi áttekintés alapján megfogalmaztam a primer kutatásom irányvonalait. Kutatási kérdésként több vonalat is meghatároztam, úgymint: az emberek tisztában vannak azzal, mi a különbség a gyógyvíz és a termálvíz között? Melyek a legnépszerűbb termálfürdők kutatásom alapján? Ezek közül, melynek a legjobb a megítélése a vizsgálat egyedei közül? Valamint mik a különböző csoportok elvárásai egy-egy termálfürdő kapcsán? Ezek tükrében az alábbi hipotéziseket fogalmaztam meg: Az emberek jelentős része szinonimaként tekint a termálvíz és gyógyvíz fogalmára. A nagyobb városok termálfürdői, úgymint Hévíz, Zalakaros a legnépszerűbbek és a legismertebbek a megkérdezettek körében. Fontosak az emberek számára a termálfürdők nyújtotta szolgáltatások tekintetében a szolgáltatás specifikumos tényezők, úgymint maga a folyamat, a tárgyi környezet, az alkalmazottak, a kapott élmények. Korcsoportonként eltérő a vélemény, hogy mi a fontosabb paraméter a jó szolgáltatás megítélésnek vonatkozásában. Kérdőíves kutatásommal ezen kérdésekre kerestem a választ, a kapott eredmények alapján pedig összegeztem a legfőbb eredményeket, valamint a kutatási kérdéseket is igyekeztem megválaszolni, és a hipotézisek felülvizsgálatát is megvalósítottam. Mind az összehasonlító elemzésem, mind a kérdőíves kutatásom eredményeim tekintetében az előzetes várakozásaim jelentős része beigazolódott, valamint pár érdekes információt is sikerült feltárnom az egyes fürdőhelyszínek vizsgálata során.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Jármai Erzsébet Mária, Dr.
Belső
főiskolai tanár; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Sulyok László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: összehasonlító elemzés, szolgáltatásmenedzsment, Termálfürdő, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zala megye
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 29 Jún 2022 11:58
Utolsó módosítás: 29 Jún 2022 11:58
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25951

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet