A bankok közösségi médiatartalmainak nyomában

Puskás Vivien (2022) A bankok közösségi médiatartalmainak nyomában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of puskás_vivien_2022jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
puskás_vivien_2022jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of puskás_vivien_2022jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
puskás_vivien_2022jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (142kB)

Absztrakt (kivonat)

A bankok közösségi médiatatralmainak nyomában   Napjainkban az online marketing egyre nagyobb szerepet tölt be, különös tekintettel a közösségi média eszközrendszerére. A közösségi kommunikáció nagyon pontos célzási lehetőséget biztosít a Facebook és Instagram reklámok által a vállalkozások számára. Az ilyen platformokon közzétett hirdetéseknek relatív alacsony a marketingköltsége, főleg a hagyományos offline eszközökkel összehasonlítva, a célcsoportok szegmentálhatók a felhasználók tulajdonságai alapján, továbbá a közösségi média nagyon hatékony a fogyasztói hűség erősítésében is. Mivel a bankok életében is fontos szerepe van a marketingnek, így az elmúlt évtizedek során ők is fokozatosan használták ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket.  Kutatásom legfőbb célja, hogy kiderítsem a hazai nagybankok milyen mértékben vannak jelen napjaink közösségi média platformjain, milyen tartalmakat osztanak meg ezeken, milyen követőtáboruk van, s az ügyfelek mennyire aktívak ezeken az oldalakon. Vizsgálatom középpontjában az alábbi nagybankok állnak: UniCredit Bank, Erste Bank, Budapest Bank, CIB Bank, OTP Bank, K&H Bank, Raiffeisen Bank, MKB Bank, és a Takarékbank. A dolgozatom sikerességéhez szükséges információkat elsőkörben a rendelkezésemre álló szakirodalom segítségével gyűjtöm össze, mely által bepillantást nyújtok mind a nemzetközi mind pedig a hazai bankok marketing eszközeibe, különös tekintettel a közösségi média oldalaikra. Ezek után a hazai nagybankok összemérésén alapuló elemzésem eredményeit, majd az online kérdőíves kutatásom tapasztalatait mutatom be.  Végezetül pedig mindezen információk alapján teszek javaslatot a lehetséges fejlesztésekre, stratégiai változtatásokra a hazai bankok közösségi marketingjéhez kapcsolódóan.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Kovács Rita
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: bank - bankügy, bankmarketing, közösségi média - szociális média - social media, marketing - értékesítés, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 09 Már 2022 14:27
Utolsó módosítás: 09 Már 2022 14:27
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25878

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet