Puskás Vivien (2022) A bankok közösségi médiatartalmainak nyomában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
puskás_vivien_2022jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
puskás_vivien_2022jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (142kB) |
Absztrakt (kivonat)
A bankok közösségi médiatatralmainak nyomában Napjainkban az online marketing egyre nagyobb szerepet tölt be, különös tekintettel a közösségi média eszközrendszerére. A közösségi kommunikáció nagyon pontos célzási lehetőséget biztosít a Facebook és Instagram reklámok által a vállalkozások számára. Az ilyen platformokon közzétett hirdetéseknek relatív alacsony a marketingköltsége, főleg a hagyományos offline eszközökkel összehasonlítva, a célcsoportok szegmentálhatók a felhasználók tulajdonságai alapján, továbbá a közösségi média nagyon hatékony a fogyasztói hűség erősítésében is. Mivel a bankok életében is fontos szerepe van a marketingnek, így az elmúlt évtizedek során ők is fokozatosan használták ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket. Kutatásom legfőbb célja, hogy kiderítsem a hazai nagybankok milyen mértékben vannak jelen napjaink közösségi média platformjain, milyen tartalmakat osztanak meg ezeken, milyen követőtáboruk van, s az ügyfelek mennyire aktívak ezeken az oldalakon. Vizsgálatom középpontjában az alábbi nagybankok állnak: UniCredit Bank, Erste Bank, Budapest Bank, CIB Bank, OTP Bank, K&H Bank, Raiffeisen Bank, MKB Bank, és a Takarékbank. A dolgozatom sikerességéhez szükséges információkat elsőkörben a rendelkezésemre álló szakirodalom segítségével gyűjtöm össze, mely által bepillantást nyújtok mind a nemzetközi mind pedig a hazai bankok marketing eszközeibe, különös tekintettel a közösségi média oldalaikra. Ezek után a hazai nagybankok összemérésén alapuló elemzésem eredményeit, majd az online kérdőíves kutatásom tapasztalatait mutatom be. Végezetül pedig mindezen információk alapján teszek javaslatot a lehetséges fejlesztésekre, stratégiai változtatásokra a hazai bankok közösségi marketingjéhez kapcsolódóan.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | bank - bankügy, bankmarketing, közösségi média - szociális média - social media, marketing - értékesítés, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 09 Már 2022 14:27 |
Utolsó módosítás: | 09 Már 2022 14:27 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25878 |
Actions (login required)
Tétel nézet |