Zsédely Nikoletta Vanda (2021) A Milka, mint márka marketing szemléletű bemutatása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
zsédely_nikoletta_vanda_2021máj_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
zsédely_nikoletta_vanda_2021máj_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (712kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom során a Milkát, mint márkát marketing és stratégiai fókuszú elemzés segítségével fogom bemutatni. A marketing téma mára már szinte teljesen elengedhetetlen minden vállalkozás számára. Ha marketingről beszélünk, mindenkinek egyből a reklámok jutnak az eszébe de, leegyszerűsítve minden olyan tevékenységet marketingnek tekintünk, amely során a fogyasztókat arról próbáljuk meggyőzni, hogy a mi termékünk vagy szolgáltatásainkat válasszák a versenytársaink kínálata helyett. Az emberek mindennapjainak a része, hiszen mikor bekapcsolja a tévét vagy elmegy a városban egy plakát mellett, már szembe találja magát egy hirdetéssel. A vállalatok számára mindennapi problémává vált a „brand” minél magasabb színvonalú reklámozása, hirdetése, még magasabb profit elérése, illetve a termékük, márkájuk megismertetése érdekében. A mai világban rengeteg márkának a termékei megtalálhatóak a boltok, üzletek polcain. A márkák célja manapság nem csak az, hogy a fogyasztók igényeit kielégítse, hanem, hogy az ő márkájuk termékét vásárolják, hogy könnyedén megismerjék a brandet az üzletek polcain, illetve nem utolsó sorban, hogy érzelmi kötődést alakítson ki a fogyasztókkal. Ilyen márkákhoz hasonló a Milka is. A Milka marketing szempontból rendkívül jól elemezhető, mindemellett a már-már ikonikussá vált szimbóluma miatt, mely nem más, mint egy lila tehén csengettyűvel a nyakán, ezt a márkát szinte mindenki ismeri. Az alpesi tejből készült csokoládékészítő és forgalmazó cég számára a Mondelēz International cukrászati vállalathoz való bekerülése globális jelenlétet biztosít. Dolgozatom során be fogom mutatni általánosságban a marketinget, illetve az azokhoz tartozó fontosabb fogalmakat. Mindezek után áttérek majd maga a konkrét témára, ami a Milka, mint brand bemutatása lesz. Azon belül is a történetéről, helyzetelemzéséről, összehasonlítást végeztem a legnagyobb Magyarországi vetélytársával, a Bocival, illetve általánosságban a versenytársairól, továbbá SWOT elemzést végeztem, amely alapján kiderült, hogy a Milkának a nehézségei közé tartozik, hogy még nem rendelkezik cukormentes csokival, illetve a folyamatosan jelen lévő versenyhelyzet, célcsoportjairól, pozicionálás, marketingmix, kampányairól, illetve nem utolsó sorban az innovatív lehetőségeiről is szót ejtek.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
felsőoktatási szakképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | 4M - Money, Man, Manufacturing, Market, BCG mátrix, csokoládé, édesség - édesipar, marketing - értékesítés, márka - brand, Milka, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 21 Szep 2021 13:05 |
Utolsó módosítás: | 21 Szep 2021 13:05 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25848 |
Actions (login required)
Tétel nézet |