A Milka, mint márka marketing szemléletű bemutatása

Zsédely Nikoletta Vanda (2021) A Milka, mint márka marketing szemléletű bemutatása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of zsédely_nikoletta_vanda_2021máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
zsédely_nikoletta_vanda_2021máj_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of zsédely_nikoletta_vanda_2021máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
zsédely_nikoletta_vanda_2021máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (712kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom során a Milkát, mint márkát marketing és stratégiai fókuszú elemzés segítségével fogom bemutatni. A marketing téma mára már szinte teljesen elengedhetetlen minden vállalkozás számára. Ha marketingről beszélünk, mindenkinek egyből a reklámok jutnak az eszébe de, leegyszerűsítve minden olyan tevékenységet marketingnek tekintünk, amely során a fogyasztókat arról próbáljuk meggyőzni, hogy a mi termékünk vagy szolgáltatásainkat válasszák a versenytársaink kínálata helyett. Az emberek mindennapjainak a része, hiszen mikor bekapcsolja a tévét vagy elmegy a városban egy plakát mellett, már szembe találja magát egy hirdetéssel. A vállalatok számára mindennapi problémává vált a „brand” minél magasabb színvonalú reklámozása, hirdetése, még magasabb profit elérése, illetve a termékük, márkájuk megismertetése érdekében. A mai világban rengeteg márkának a termékei megtalálhatóak a boltok, üzletek polcain. A márkák célja manapság nem csak az, hogy a fogyasztók igényeit kielégítse, hanem, hogy az ő márkájuk termékét vásárolják, hogy könnyedén megismerjék a brandet az üzletek polcain, illetve nem utolsó sorban, hogy érzelmi kötődést alakítson ki a fogyasztókkal. Ilyen márkákhoz hasonló a Milka is. A Milka marketing szempontból rendkívül jól elemezhető, mindemellett a már-már ikonikussá vált szimbóluma miatt, mely nem más, mint egy lila tehén csengettyűvel a nyakán, ezt a márkát szinte mindenki ismeri. Az alpesi tejből készült csokoládékészítő és forgalmazó cég számára a Mondelēz International cukrászati vállalathoz való bekerülése globális jelenlétet biztosít. Dolgozatom során be fogom mutatni általánosságban a marketinget, illetve az azokhoz tartozó fontosabb fogalmakat. Mindezek után áttérek majd maga a konkrét témára, ami a Milka, mint brand bemutatása lesz. Azon belül is a történetéről, helyzetelemzéséről, összehasonlítást végeztem a legnagyobb Magyarországi vetélytársával, a Bocival, illetve általánosságban a versenytársairól, továbbá SWOT elemzést végeztem, amely alapján kiderült, hogy a Milkának a nehézségei közé tartozik, hogy még nem rendelkezik cukormentes csokival, illetve a folyamatosan jelen lévő versenyhelyzet, célcsoportjairól, pozicionálás, marketingmix, kampányairól, illetve nem utolsó sorban az innovatív lehetőségeiről is szót ejtek.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

felsőoktatási szakképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Márkus Mónika
Belső
Tanársegéd; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Rétiné Varga Éva
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: 4M - Money, Man, Manufacturing, Market, BCG mátrix, csokoládé, édesség - édesipar, marketing - értékesítés, márka - brand, Milka, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 21 Szep 2021 13:05
Utolsó módosítás: 21 Szep 2021 13:05
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25848

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet