Horváth Sára (2021) A Coca Cola márka bemutatása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
horváth_sára_2021_máj_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
horváth_sára_2021_máj_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (793kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai világban nagyon sok márka található az üzletek polcain. Ezért a márkák célja nemcsak az alapvető igények kielégítése, hanem az is, hogy: arra késztesse a fogyasztókat, hogy vásárolják meg őket. Az érzelmi márkaépítés a kötődés létrehozásának lehetséges módja: amikor a fogyasztó a termék iránt kötődést érez. Az ilyen típusú márka a Coca-Cola, mint a világ egyik legsikeresebb márkája. Dolgozatom során a Coca Cola sikerességének alapjait vizsgáltam. Arra kerestem a választ, hogy a márka minek a segítségével alakítja ki a hűséges fogyasztói szeretetet. A márkahűség kialakításának alapja a márkához való kötődés és annak fenntartása. A Coca Cola designja azonnal felismerhetővé teszi a márka termékeit, a fogyasztók nagyon jól ismerik a brandet. A boldogság, életérzés, szeretet és közösség értéke és középpontba helyezése alakítja a márka insightját. Valamint, az elmúlt években bemutatott mesék kapcsolódtak a márkához, - ezekről már korábban esett szó- ami miatt a nem rendszeres Coca Cola termék fogyasztók is biztosan fel tudják idézni a márkát a jellegzetes és egyedi történetek miatt. A Coca Cola márkának nagy segítségére van manapság a közösségi média, (pl.: TV reklámok, Facebook, Instagram, Twitter, különböző internetes reklámok) amely a fogyasztókat naprakésszé teszi a cég innovációiról és kampányairól. Nehéz időszak vár a Coca Cola gyártóira, hiszen az emberek kezdenek elfordulni a cukros italoktól és az üres kalóriáktól. Az ízlésváltozás és az egészségtudatosság arra ösztönözte a Coca Colát, hogy egészségesebb alternatívák felé nézzenek. Ez nem azt jelenti, hogy a cukros üdítő italok eltűnnek a boltok polcairól, de ezek után nagyobb hangsúlyt fognak fektetni az egészségesebb termékek előállítására, mint ezelőtt. Véleményem szerint, az érzelmi kötődés előtérbe helyezése olyan lehetőségekkel és versenyelőny forrásokkal ruházza fel a vállalatot, hogy annak termékei a világpiacon bárhol előtérbe kerülnek a konkurens vállalatokkal és azok termékeivel szemben. Véleményem szerint, az érzelmi kötődés előtérbe helyezése olyan lehetőségekkel és versenyelőny forrásokkal ruházza fel a vállalatot, hogy annak termékei a világpiacon bárhol előtérbe kerülnek a konkurens vállalatokkal és azok termékeivel szemben.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
felsőoktatási szakképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | márka - brand, Coca-Cola, helyzetelemzés - állapotfelmérés - feltételrendszer vizsgálata, innováció, marketing eszközök, márka - brand, márkaépítés - brandépítés |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 21 Szep 2021 13:04 |
Utolsó módosítás: | 20 Ápr 2022 13:11 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25811 |
Actions (login required)
Tétel nézet |