A Coca Cola márka bemutatása

Horváth Sára (2021) A Coca Cola márka bemutatása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of horváth_sára_2021_máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
horváth_sára_2021_máj_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of horváth_sára_2021_máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
horváth_sára_2021_máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (793kB)

Absztrakt (kivonat)

A mai világban nagyon sok márka található az üzletek polcain. Ezért a márkák célja nemcsak az alapvető igények kielégítése, hanem az is, hogy: arra késztesse a fogyasztókat, hogy vásárolják meg őket. Az érzelmi márkaépítés a kötődés létrehozásának lehetséges módja: amikor a fogyasztó a termék iránt kötődést érez. Az ilyen típusú márka a Coca-Cola, mint a világ egyik legsikeresebb márkája. Dolgozatom során a Coca Cola sikerességének alapjait vizsgáltam. Arra kerestem a választ, hogy a márka minek a segítségével alakítja ki a hűséges fogyasztói szeretetet. A márkahűség kialakításának alapja a márkához való kötődés és annak fenntartása. A Coca Cola designja azonnal felismerhetővé teszi a márka termékeit, a fogyasztók nagyon jól ismerik a brandet. A boldogság, életérzés, szeretet és közösség értéke és középpontba helyezése alakítja a márka insightját. Valamint, az elmúlt években bemutatott mesék kapcsolódtak a márkához, - ezekről már korábban esett szó- ami miatt a nem rendszeres Coca Cola termék fogyasztók is biztosan fel tudják idézni a márkát a jellegzetes és egyedi történetek miatt. A Coca Cola márkának nagy segítségére van manapság a közösségi média, (pl.: TV reklámok, Facebook, Instagram, Twitter, különböző internetes reklámok) amely a fogyasztókat naprakésszé teszi a cég innovációiról és kampányairól. Nehéz időszak vár a Coca Cola gyártóira, hiszen az emberek kezdenek elfordulni a cukros italoktól és az üres kalóriáktól. Az ízlésváltozás és az egészségtudatosság arra ösztönözte a Coca Colát, hogy egészségesebb alternatívák felé nézzenek. Ez nem azt jelenti, hogy a cukros üdítő italok eltűnnek a boltok polcairól, de ezek után nagyobb hangsúlyt fognak fektetni az egészségesebb termékek előállítására, mint ezelőtt. Véleményem szerint, az érzelmi kötődés előtérbe helyezése olyan lehetőségekkel és versenyelőny forrásokkal ruházza fel a vállalatot, hogy annak termékei a világpiacon bárhol előtérbe kerülnek a konkurens vállalatokkal és azok termékeivel szemben. Véleményem szerint, az érzelmi kötődés előtérbe helyezése olyan lehetőségekkel és versenyelőny forrásokkal ruházza fel a vállalatot, hogy annak termékei a világpiacon bárhol előtérbe kerülnek a konkurens vállalatokkal és azok termékeivel szemben.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

felsőoktatási szakképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
Főiskolai docens; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Baloghné Panácz Eszter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: márka - brand, Coca-Cola, helyzetelemzés - állapotfelmérés - feltételrendszer vizsgálata, innováció, marketing eszközök, márka - brand, márkaépítés - brandépítés
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 21 Szep 2021 13:04
Utolsó módosítás: 20 Ápr 2022 13:11
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25811

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet