Martinov Zsolt (2021) Benchmarking a sütőiparról. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
martinov_zsolt_2021jan_publikus.pdf Download (3MB) | Előnézet |
PDF
martinov_zsolt_2021jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (705kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom részletes összefoglalójában szeretném elmondani, hogy mégis miről szól ez a kutatási téma és mit tartalmaz a szakdolgozatom jelen állapotában. A szakdolgozat írás egy 2019-ben indult vállalati kutatás tovább vitt eredményeit foglalja össze, amellyel a Zalaco Sütőipari Zrt. bízott meg (továbbiakban: vállalat). A kutatás alapvető célja a magyarországi, azon belül is a dunántúli sütőipari piac elemzése és a résztvevőinek a pozicionálása. A kutatás két fő részre lett bontva. Az első rész egy honlapkutatás volt, amelyben a vállalatok weboldalait elemeztem és kerestem bennük felhasználható és átvehető gyakorlatokat. Itt kerestem marketing anyagokat, vevői kommunikációra információkat, fenntarthatósági irányultságú megoldásokat és termékpaletták közötti eltéréseket. Ezeket a kiszűrt adatokat összehasonlítottam a vállalatban használt mindennapi tevékenységekkel és ezek alapján létrehoztam egy értékajánlatot, amivel véleményem szerint javítani lehetne a mindennapi tevékenységeket. A szakdolgozat második része egy vevői felmérés volt, amelyben egy kérdőíves megkérdezéssel próbáltam a vállalati értékeket megtalálni és megfigyelni, hogy mire van szüksége a vásárlóknak. Ezt a kérdőíves felmérést 580 ember töltötte ki, akiknek a válaszait a szakdolgozat melléklete tartalmazza. A kérdőívben 18 kérdést tettem fel. A kérdések első részében arra kerestem válaszokat, hogy mekkora összegben, milyen időközönként és milyen üzletekben vásárolnak a fogyasztók. Itt kereslet terelési ötleteket, javítási lehetőségeket ajánlottam és olyan cégeket is találtam, amelyek nem szerepelnek az elemzésemben, de esetlegesen a jövőbeli vizsgálatuk után új információkhoz juthat a vállalat. Ezután rátértem a vállalatra, ahol direkt specializálva tettem fel kérdéseket. Itt érintettem az üzleteink, alkalmazottjaink tevékenységét és felszereltségét, emellett próbáltam a Zalaco üzleteket is pozicionálni elhelyezkedésük szerint. Természetesen a termékpalettára is kitértem, ahol felmértem, hogy preferálnak-e a fogyasztók egyes termékcsoportokat (pékáru, tejtermék, cukrásztermék). A termékpalettában kihagyhatatlan rész volt a trendekhez igazított termékek megjelenése (Felgyorsult fogyasztói társadalom, Egészséges életmód hangsúlyozása) a bio-, mentes élelmiszerek az ételallergiások számára vagy az egészséges táplálkozás híveinek. A vevői felmérés és a honlapkutatás adatainak elemzése és átvizsgálása után a szakdolgozatot egy ajánlással zártam, amelyben elmondtam a véleményem, hogy mivel lehetne javítani a vállalat piaci helyzetét és így növelni a versenyelőnyét.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | benchmarking, honlapkutatás, kérdőíves vizsgálat, vállalkozás helyzete, versenytársak, vevői felmérés, Zalaco Sütőipari Zrt. (Zalaegerszeg) |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 14 Szep 2021 10:08 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2021 10:08 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25763 |
Actions (login required)
Tétel nézet |