Benchmarking a sütőiparról

Martinov Zsolt (2021) Benchmarking a sütőiparról. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of martinov_zsolt_2021jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
martinov_zsolt_2021jan_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of martinov_zsolt_2021jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
martinov_zsolt_2021jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (705kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom részletes összefoglalójában szeretném elmondani, hogy mégis miről szól ez a kutatási téma és mit tartalmaz a szakdolgozatom jelen állapotában. A szakdolgozat írás egy 2019-ben indult vállalati kutatás tovább vitt eredményeit foglalja össze, amellyel a Zalaco Sütőipari Zrt. bízott meg (továbbiakban: vállalat). A kutatás alapvető célja a magyarországi, azon belül is a dunántúli sütőipari piac elemzése és a résztvevőinek a pozicionálása. A kutatás két fő részre lett bontva. Az első rész egy honlapkutatás volt, amelyben a vállalatok weboldalait elemeztem és kerestem bennük felhasználható és átvehető gyakorlatokat. Itt kerestem marketing anyagokat, vevői kommunikációra információkat, fenntarthatósági irányultságú megoldásokat és termékpaletták közötti eltéréseket. Ezeket a kiszűrt adatokat összehasonlítottam a vállalatban használt mindennapi tevékenységekkel és ezek alapján létrehoztam egy értékajánlatot, amivel véleményem szerint javítani lehetne a mindennapi tevékenységeket. A szakdolgozat második része egy vevői felmérés volt, amelyben egy kérdőíves megkérdezéssel próbáltam a vállalati értékeket megtalálni és megfigyelni, hogy mire van szüksége a vásárlóknak. Ezt a kérdőíves felmérést 580 ember töltötte ki, akiknek a válaszait a szakdolgozat melléklete tartalmazza. A kérdőívben 18 kérdést tettem fel. A kérdések első részében arra kerestem válaszokat, hogy mekkora összegben, milyen időközönként és milyen üzletekben vásárolnak a fogyasztók. Itt kereslet terelési ötleteket, javítási lehetőségeket ajánlottam és olyan cégeket is találtam, amelyek nem szerepelnek az elemzésemben, de esetlegesen a jövőbeli vizsgálatuk után új információkhoz juthat a vállalat. Ezután rátértem a vállalatra, ahol direkt specializálva tettem fel kérdéseket. Itt érintettem az üzleteink, alkalmazottjaink tevékenységét és felszereltségét, emellett próbáltam a Zalaco üzleteket is pozicionálni elhelyezkedésük szerint. Természetesen a termékpalettára is kitértem, ahol felmértem, hogy preferálnak-e a fogyasztók egyes termékcsoportokat (pékáru, tejtermék, cukrásztermék). A termékpalettában kihagyhatatlan rész volt a trendekhez igazított termékek megjelenése (Felgyorsult fogyasztói társadalom, Egészséges életmód hangsúlyozása) a bio-, mentes élelmiszerek az ételallergiások számára vagy az egészséges táplálkozás híveinek. A vevői felmérés és a honlapkutatás adatainak elemzése és átvizsgálása után a szakdolgozatot egy ajánlással zártam, amelyben elmondtam a véleményem, hogy mivel lehetne javítani a vállalat piaci helyzetét és így növelni a versenyelőnyét.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsy Zoltán
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
főiskolai docens; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: benchmarking, honlapkutatás, kérdőíves vizsgálat, vállalkozás helyzete, versenytársak, vevői felmérés, Zalaco Sütőipari Zrt. (Zalaegerszeg)
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 14 Szep 2021 10:08
Utolsó módosítás: 14 Szep 2021 10:08
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25763

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet