A Pannon Fejlesztési Alapítvány marketingstratégiájának kidolgozása

Csabi Virág (2021) A Pannon Fejlesztési Alapítvány marketingstratégiájának kidolgozása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of csabi_virág_2021jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
csabi_virág_2021jan_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of csabi_virág_2021jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
csabi_virág_2021jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (781kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom központi témájaként a marketingstratégiát és annak elemeit vizsgáltam átfogóan az elméleti szakirodalom felhasználásával, elemezve, hogy mások milyen módszereket alkalmaznak, milyen jó gyakorlatokat ismernek, ezek alapján pedig olyan megközelítést dolgoztam ki, amely alkalmazható a Pannon Fejlesztési Alapítvány működésére. Dolgozatomban elsőként bemutattam a PFA tevékenységét, majd ezeket tevékenységi körökre bontottam és meghatároztam az alapítvány értékajánlatát, a terület, az ügyfél számára nyújtott érték, jellemzők, egyediség és a pozícionálás szempontjai szerint működési területre és tevékenységre lebontva. A PFA marketingstratégiát Józsa László "Marketingstratégia" című könyvében meghatározott hét stratégiai lépés elmélete és a ZalaZONE Kutatási és Technológiai Központ üzleti modelljének a marketing tevékenységhez kapcsolódó elemei felhasználásával készítettem el. Fontosnak találtam, hogy a stratégiai lépéseknek megfelelő, de aktuális alapot alakítsak ki a PFA marketingstratégiájának. A két modell felhasználásával úgy vélem teljesítettem ezt a követelményt. Az alapítvány tevékenységére végzett környezeti elemzésekhez több módszert is alkalmaztam, ezek a PEST, Stakeholder, SWOT és a ZalaZONE KTK üzleti modelljének piac és vevők, illetve erőforrások területek több szempontrendszer szerinti vizsgálatai voltak. A stratégia kialakításához az ellátási lánc menedzsment és marketingmenedzsment szerinti megközelítést alkalmaztam. Megvizsgáltam a szolgáltatások sajátosságait és a szolgáltatási ellátási láncok jellemzőit, hogy ezzel alátámasszam a kiválasztott alternatív stratégiámat. Kialakításához a marketing 7P-jét vettem alapul, mivel a Pannon Fejlesztési Alapítvány tiszta szolgáltatások értékesítésével foglalkozik. A marketing csatornákat, mint brand, differenciálás, promóciós csatornák, további marketing eszközök, digitális interakciós felületek és virtuális eszközök, ezek alapján határoztam meg. A megfelelő stratégiai célok kialakításához meghatároztam a szervezetet befolyásoló trendeket és hatásokat, majd ezek alapján megállapítottam a szervezet rövid és hosszútávú fejlesztési területeit. Azonosítottam a PFA által közvetített értékteremtő folyamatot, hogy a megvalósításhoz szükséges módszerekre, technikákra és eszközökre a megfelelő javaslatot tudjak tenni. Az így keletkező és vélt értékek megvalósítására az ellenőrzési tevékenységhez kulcsmutatókat határoztam meg, melyek mérhetővé és kontrollálhatóvá teszik a stratégiai folyamatokat.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
főiskolai docens; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Tóth Csilla
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: kis- és középvállalkozás marketing - KKV marketing, marketingmenedzsment, marketingstratégia, Pannon Fejlesztési Alapítvány (Zalaegerszeg), stratégiai tervezés - stratégiai controlling, stratégiai tervezés - stratégiai controlling
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 14 Szep 2021 10:08
Utolsó módosítás: 14 Szep 2021 10:08
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25741

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet