Csabi Virág (2021) A Pannon Fejlesztési Alapítvány marketingstratégiájának kidolgozása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
csabi_virág_2021jan_publikus.pdf Download (3MB) | Előnézet |
PDF
csabi_virág_2021jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (781kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom központi témájaként a marketingstratégiát és annak elemeit vizsgáltam átfogóan az elméleti szakirodalom felhasználásával, elemezve, hogy mások milyen módszereket alkalmaznak, milyen jó gyakorlatokat ismernek, ezek alapján pedig olyan megközelítést dolgoztam ki, amely alkalmazható a Pannon Fejlesztési Alapítvány működésére. Dolgozatomban elsőként bemutattam a PFA tevékenységét, majd ezeket tevékenységi körökre bontottam és meghatároztam az alapítvány értékajánlatát, a terület, az ügyfél számára nyújtott érték, jellemzők, egyediség és a pozícionálás szempontjai szerint működési területre és tevékenységre lebontva. A PFA marketingstratégiát Józsa László "Marketingstratégia" című könyvében meghatározott hét stratégiai lépés elmélete és a ZalaZONE Kutatási és Technológiai Központ üzleti modelljének a marketing tevékenységhez kapcsolódó elemei felhasználásával készítettem el. Fontosnak találtam, hogy a stratégiai lépéseknek megfelelő, de aktuális alapot alakítsak ki a PFA marketingstratégiájának. A két modell felhasználásával úgy vélem teljesítettem ezt a követelményt. Az alapítvány tevékenységére végzett környezeti elemzésekhez több módszert is alkalmaztam, ezek a PEST, Stakeholder, SWOT és a ZalaZONE KTK üzleti modelljének piac és vevők, illetve erőforrások területek több szempontrendszer szerinti vizsgálatai voltak. A stratégia kialakításához az ellátási lánc menedzsment és marketingmenedzsment szerinti megközelítést alkalmaztam. Megvizsgáltam a szolgáltatások sajátosságait és a szolgáltatási ellátási láncok jellemzőit, hogy ezzel alátámasszam a kiválasztott alternatív stratégiámat. Kialakításához a marketing 7P-jét vettem alapul, mivel a Pannon Fejlesztési Alapítvány tiszta szolgáltatások értékesítésével foglalkozik. A marketing csatornákat, mint brand, differenciálás, promóciós csatornák, további marketing eszközök, digitális interakciós felületek és virtuális eszközök, ezek alapján határoztam meg. A megfelelő stratégiai célok kialakításához meghatároztam a szervezetet befolyásoló trendeket és hatásokat, majd ezek alapján megállapítottam a szervezet rövid és hosszútávú fejlesztési területeit. Azonosítottam a PFA által közvetített értékteremtő folyamatot, hogy a megvalósításhoz szükséges módszerekre, technikákra és eszközökre a megfelelő javaslatot tudjak tenni. Az így keletkező és vélt értékek megvalósítására az ellenőrzési tevékenységhez kulcsmutatókat határoztam meg, melyek mérhetővé és kontrollálhatóvá teszik a stratégiai folyamatokat.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | kis- és középvállalkozás marketing - KKV marketing, marketingmenedzsment, marketingstratégia, Pannon Fejlesztési Alapítvány (Zalaegerszeg), stratégiai tervezés - stratégiai controlling, stratégiai tervezés - stratégiai controlling |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 14 Szep 2021 10:08 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2021 10:08 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25741 |
Actions (login required)
Tétel nézet |