Út az igények felmerülése és kielégítése között

Horváth Beatrix (2020) Út az igények felmerülése és kielégítése között. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of horváth_beatrix_2020máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
horváth_beatrix_2020máj_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of horváth_beatrix_2020máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
horváth_beatrix_2020máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (929kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája, út az igények felmerülése és kielégítése között. Ezt a témát a P-Floor Kft.-ra kivetítve vizsgáltam, elemeztem. Dolgozatom első felében leírom, hogy mi az általam betöltött pozíció a vállalatnál, illetve tevékenységiköröm.  A második fejezetben a vállalat bemutatása történik 1994-től napjainkig. Részletes leírásban a vállalat tevékenységikörét írom le. Két fő része van a nagykereskedelmi rész és a kiskereskedelmi rész. A vállalat foglalkozik import tevékenységgel is. Ezután következik a vállalat helyzetelemzése több szempont alapján. Első szempontként a pénzügyi-gazdasági helyzetének ismertetése szerepel. Majd makrokörnyezeti és mikrokörnyezeti elemzést is végeztem. Makrokörnyezeti elemzéshez a STEEP-módszert alkalmaztam ,míg a mikrokörnyezetinél SWOT-analízist készítettem. Dolgozatom következő sarkalatos része a felmerült igényekhez kapcsolódó tevékenységek megfigyelése, elemzése. Ehhez a témakörhöz készült 2 kérdőív. Az egyik az online vásárlói szokásokra tér ki 15 pontban, míg a másik a lakberendezési termékek vásárlására 11 pontban. Ebből készítettem különböző diagrammokat kiválasztott számadatokkal. Több diagramm készült, több szempont alapján. Majd áttértem a vállalat marketingtevékenységére. A marketing-mix 7P-s változatával elemeztem a vállalatot. Ezen elemzés végeztével, áttértem a vásárlói döntés folyamatára. Itt az igény felmerülésétől végig mentem az igény kielégítéséig. Ehhez kapcsolódóan következett a felmerült igényekkel kapcsolatos tevékenységmenedzsment. Ezt részletesen kifejtve mutattam be a folyamatot a vállalat életére vetítve. A folyamatbemutatását fűztem át a következő fejezetben egy új és egyre népszerűbb körben. Ez a testre szabottság. Fogalmi levezetés után, részletes bemutatás található egy termék teljes folyamatáról a testre szabottság igénybe vételével. A fogyasztóban felmerült igénytől, a tervezésen, a megvalósításon keresztül az igény kielégítéséig. Utolsó fő témám az ellátási láncról szólt, a vállalat tevékenységére szabva. Majd dolgozatom végén, két javaslatot tettem. A vállalat social media-ban betöltött szerepére, illetve a webáruház korszerűsítésére, újraindítására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó László, dr
Belső
főiskolai docens, Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék, GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: P-Floor Kft. (Gyenesdiás), ellátási lánc - ellátó hálózat, helyzetelemzés - állapotfelmérés - feltételrendszer vizsgálata, igények, makrokörnyezet, marketingtevékenység, mikrokörnyezet
SWORD Depositor: Felhasználók 13380 nem található.
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 13380 nem található.
Dátum: 17 Jún 2020 18:02
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:58
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25631

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet