Kocsi Bálint (2020) Zalaegerszegi városmarketing hatásai, és a város versenyképessége. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
kocsi_bálint_2020jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
kocsi_bálint_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf Download (452kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A városmarketing fogalma nem tekint vissza hosszú múltra, bizonyos értelemben a társadalmi jólét velejárója volt. Az Egyesült Államokban a városok közötti versenyt, a „vállalkozó város” koncepció kiteljesedését jelentette. Manapság egy akkora településen, mint Zalaegerszeg, a városmarketing fontos szerepet játszhat a város hosszú távú fejlődésében és gazdasági mutatóinak alakulásában. Egy jól kialakított arculat, és ennek megfelelő kommunikációja szintén emelheti a település státuszát. Dolgozatom első részében szeretném körüljárni a városmarketinget, mint fogalmat, tevékenységsort, valamint eszköztárát, adott városra gyakorolt hatását. Az ilyesfajta marketing bizonyos szegmenseihez szükséges ismerni a város lakóinak, befektetőinek, adott esetben turistáinak igényeit, továbbá a város versenyképességének mértékét, legfőbb erősségeit, erőforrásait, kínálati kompetenciáit, esetleges gyengeségeit. Ezekkel az információkkal biztosít magának stabil, megfelelő hátteret a város. A második rész arra fókuszálna, hogy mi a város válasza, reakciója a felmerülő, újszerű fogyasztói elvárásokra, trendekre, esetleg tudnak-e alternatívákat kínálni azokra. Mik azok az eszközök, csatornák amiket felhasználva hamar megismerhetjük ezeket a tendenciákat, és időben reagálhatunk a különféle polgári igényekre. A harmadik, egyben utolsó fejezet egy primer kutatást foglalna magában, mely segítségével tisztább rálátásunk nyílna a város igazi igényeire, és a városmarketing valós állapotára. Lehetőségeimhez mérten, egy bizonyos projekt megfigyelését is tartalmazná a dolgozat ezen része. Mindent egybevetve elmondható, hogy a tevékenyég végső célja a város megítélésének, vonzerejének növelése. Dolgozatomban azt szeretném megvizsgálni, hogy Zalaegerszeg milyen erőket mily módon mozgat meg az eladhatóságának növelése, város imázs építése céljából.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | városmarketing, Zalaegerszeg (Zala), arculat - image, infrastruktúra, településmarketing, versenyképesség | ||
SWORD Depositor: | Felhasználók 13380 nem található. | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 13380 nem található. | ||
Dátum: | 01 Feb 2020 00:15 | ||
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:58 | ||
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25258 | URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25258 |
Actions (login required)
Tétel nézet |