Zalaegerszegi városmarketing hatásai, és a város versenyképessége

Kocsi Bálint (2020) Zalaegerszegi városmarketing hatásai, és a város versenyképessége. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of kocsi_bálint_2020jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
kocsi_bálint_2020jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of kocsi_bálint_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf]
Előnézet
PDF
kocsi_bálint_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf

Download (452kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A városmarketing fogalma nem tekint vissza hosszú múltra, bizonyos értelemben a társadalmi jólét velejárója volt. Az Egyesült Államokban a városok közötti versenyt, a „vállalkozó város” koncepció kiteljesedését jelentette. Manapság egy akkora településen, mint Zalaegerszeg, a városmarketing fontos szerepet játszhat a város hosszú távú fejlődésében és gazdasági mutatóinak alakulásában. Egy jól kialakított arculat, és ennek megfelelő kommunikációja szintén emelheti a település státuszát. Dolgozatom első részében szeretném körüljárni a városmarketinget, mint fogalmat, tevékenységsort, valamint eszköztárát, adott városra gyakorolt hatását. Az ilyesfajta marketing bizonyos szegmenseihez szükséges ismerni a város lakóinak, befektetőinek, adott esetben turistáinak igényeit, továbbá a város versenyképességének mértékét, legfőbb erősségeit, erőforrásait, kínálati kompetenciáit, esetleges gyengeségeit. Ezekkel az információkkal biztosít magának stabil, megfelelő hátteret a város. A második rész arra fókuszálna, hogy mi a város válasza, reakciója a felmerülő, újszerű fogyasztói elvárásokra, trendekre, esetleg tudnak-e alternatívákat kínálni azokra. Mik azok az eszközök, csatornák amiket felhasználva hamar megismerhetjük ezeket a tendenciákat, és időben reagálhatunk a különféle polgári igényekre. A harmadik, egyben utolsó fejezet egy primer kutatást foglalna magában, mely segítségével tisztább rálátásunk nyílna a város igazi igényeire, és a városmarketing valós állapotára. Lehetőségeimhez mérten, egy bizonyos projekt megfigyelését is tartalmazná a dolgozat ezen része. Mindent egybevetve elmondható, hogy a tevékenyég végső célja a város megítélésének, vonzerejének növelése. Dolgozatomban azt szeretném megvizsgálni, hogy Zalaegerszeg milyen erőket mily módon mozgat meg az eladhatóságának növelése, város imázs építése céljából.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth Zsuzsanna
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: városmarketing, Zalaegerszeg (Zala), arculat - image, infrastruktúra, településmarketing, versenyképesség
SWORD Depositor: Felhasználók 13380 nem található.
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 13380 nem található.
Dátum: 01 Feb 2020 00:15
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:58
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25258 URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25258

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet