Kocsi Martin (2020) A digitalizált marketing. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
kocsi_martin_2020jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
kocsi_martin_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf Download (494kB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
kocsi_martin_2020jan_publikus_melléklet.pdf Download (729kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő témája a digitalizáció korának beköszöntöttével megjelent változások a marketing szakmai világában. Szekunder kutatásomban bemutatom az aktuális piaci trendeket. Hogy megértsük az adott trendek kialakulását és az információs társadalom működését, bemutatom a digitális forradalom hatásait társadalmi és piaci szempontból megközelítve, illetve elemzem a modern fogyasztói magatartást és döntési folyamatokat. Ezután a téma elméleti megközelítésével alapozom meg kutatásom szakmai hátterét. Ismertetem a digitális marketing eszközrendszerét és stratégiáit, amelyek közül a legjelentősebbek a SEO és a PPC. A szakmai elemzés szempontjából fontosnak találtam a két fő marketingtevékenységi forma, a B2C és a B2B marketing szerepeltetését is, amelynek során bemutatom a sajátosságaikat és a két marketingtevékenységi forma közötti legjelentősebb eltéréseket. Mivel a marketing stratégia kialakításának egyik legfontosabb eleme a megfelelő kommunikáció megtervezése, ezért kitérek a marketingcsatornák témájára is, amely során ismertetem a csatornák tervezési folyamatait és a többcsatornás integrált marketingrendszerek jellemzőit is. Ennek alapjait a célpiac alapos ismerete szolgálja, ezért a következő témapontom a piacelemzés. Bemutatom a piacok főbb fajtáit, illetve a piacelemzés módszereit és lépéseit. Hogy valós eredményeket kapjunk, fontos az információ minőségének és aktualitásának biztosítása, ezért a szakirodalmi kutatásom következő pontjaként kitérek a digitális adatgyűjtés módszereire is, amelyből megismerhetjük a digitális marketing szakemberek munkájához szükséges adatok gyűjtésének lépéseit. A téma szakmai hátteréhez való információ gyűjtés során megfogalmazódott bennem a kérdés, miszerint van-e kapcsolat a technológiai infrastruktúra fejlődése és az online kereskedelem között? Hogy erre választ kapjak, szekunder kutatásom utolsó részében különböző statisztikák elemzéséből kapott eredményekkel válaszoltam meg a fenti kérdést. A szekunder kutatásom mellett egy primer kutatást is végeztem, amellyel a szakirodalom átolvasása során megfogalmazott hipotézisek helytállóságát bizonyítottam egy kérdőíves megkérdezésből kapott eredmények és statisztikák elemzésével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat | ||||
---|---|---|---|---|---|
Kulcsszavak: | PPC - Pay Per Click, digitalizálás - digitalizáció, digitális technológia, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, marketingkommunikáció, marketingstratégia, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, szervezeti kapcsolatok - vállalati kapcsolatok, technológiafejlesztés - technológiai fejlődés, ügyfélkapcsolat | ||||
SWORD Depositor: | Felhasználók 13380 nem található. | ||||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 13380 nem található. | ||||
Dátum: | 01 Feb 2020 00:15 | ||||
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:58 | ||||
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25257 | URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25257 | URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25257 |
Actions (login required)
Tétel nézet |