Császár Brigitta (2017) Költséggazdálkodás egy szolgáltató cég életében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
császár_brigitta_2017jún_publikus.pdf Download (3MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Miért kedvelt befektetés a szállodaipar? Napjainkban robbanásszerű fejlődés következett be a turizmus tömegszerűvé válásával. A szálláshely igények ugrásszerűen megnőttek. Minden tudományos igényű elemzés a turizmus folyamatos, tendenciaszerű fejlődését jelzi elő. Ez biztos keresletet jelent, amit nem minden szakma mondhat el. Tehát nem egy egyszerű feladat belevágni egy ilyen vállalkozásba, sőt a fenntartása még keményebb munka. Megfelelően ki kell alakítani egy üzleti modellt úgy, hogy a bevételek fedezzék a kiadásokat, és még haszon is maradjon. Ehhez megfelelő stratégiát kell kidolgozni arra, hogy a lehető legkevesebb ráfordítással a lehető legnagyobb nyereséget lehessen elérni. Célom a szállodaipar költséggazdálkodásának elméleti ismertetése és gyakorlatban való megjelenítése. Szakdolgozatomban bemutatom a tevékenységek ellátása érdekében felhasznált „holt munka” fogalmát, a szolgáltatások ellátása érdekében felmerülő költségek csoportosítási lehetőségeit, és a költséggazdálkodáshoz kapcsolódó vezetői döntéseket. Ismertetem az általánosan felmerülő költségeket, a különböző költségszinteket, a költséggazdálkodás mutatószámait, eszközeit, valamint a költséggazdálkodás relevancia és prioritás elméletét. Az elméleti áttekintés mellett a gyakorlatban is alkalmazott módszerekre fektetem a hangsúlyt, és bemutatom, hogyan is működik ez egy adott szállodában. Mivel a vendégek kényelme és nyugalma nagyon fontos egy szállodában, így kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazva kiderítettem, mennyire elégedettek a nyújtott szolgáltatással az általam választott szálloda vendégei. Az eredmény alapján lehetőségeket próbáltam keresni a fejlesztésre, fejlődésre, illetve megoldást az esetleges problémákra. A befejezésben pedig egy lehetséges jövőképet szeretnék felvázolni a rövid-, illetve hosszú távú fejlesztési elképzelések alapján. A jelenleg fennálló gazdasági helyzetben a szállodáknak a sikeres és hosszú távú működéshez, illetve a profit szerzéshez szükségük van egy megfelelően kialakított marketingstratégiára, amely a vendégek elégedettségéhez vezet. A látogatók igényei folyamatosan nőnek és változnak, melyek kielégítése határozza meg egy szálloda sikerességét. Fontos, hogy a vendégek elégedetten távozzanak a szállodából, hiszen el tudják mesélni ismerőseiknek, barátaiknak, hogy milyen nagyszerűen érezték magukat az itt eltöltött idő alatt. Ez hozzájárul a Kehida Termál népszerűsítéséhez. A jó hírnév pedig az egyik legjobb és leghatékonyabb reklám. A sok vendég sok bevételt eredményez, az elégedett pedig még többet. Mutatószámok segítségével megállapítottam, hogy a szálloda teljesítményei kielégítőek, a vezetés megfelelő döntéseket hoz az eredményesség érdekében. A vállalat a gazdálkodás eszközeit megfelelően alkalmazza a feladatok elvégzése érdekében, amely hozzájárul a sikeres együttműködéshez. A vállalkozás elsődleges célkitűzései között szerepel az, hogy a tulajdonosok által a vállalkozásba fektetett pénzeszközök minél magasabb profitot hozzanak, így a nyereség eléréséhez az erőforrásokkal helyesen gazdálkodik. A gazdálkodási tevékenység ugyan folyamatos, de évről-évre van egy jól megfigyelhető logika a feladatok elvégzésében. Tervek kidolgozásával kijelölik a teljesítendő célokat, amelyeket sikeresen meg is valósít működése során. A tevékenységét folyamatosan elemezi, melyhez hasznos információt szolgáltat a belső statisztika. Olyan gazdálkodási rendszert sikerült kialakítani a szálloda vezetése során, ahol az elemzések alapján könnyen feltárhatók az eltérések, egyszerűen be lehet avatkozni, illetve ellenőrzésre és visszacsatolásra is van szükség.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Közszolgálati Intézeti Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | szálloda - szállodaipar - hotel, költséggazdálkodás, mutatószám - indexszám, vendégelégedettség, gazdálkodás elemzése, Kehidakustány (Zala) |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 07 Jún 2017 16:29 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:54 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/12578 |
Actions (login required)
Tétel nézet |