Költséggazdálkodás egy szolgáltató cég életében

Császár Brigitta (2017) Költséggazdálkodás egy szolgáltató cég életében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of császár_brigitta_2017jún_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
császár_brigitta_2017jún_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Miért kedvelt befektetés a szállodaipar? Napjainkban robbanásszerű fejlődés következett be a turizmus tömegszerűvé válásával. A szálláshely igények ugrásszerűen megnőttek. Minden tudományos igényű elemzés a turizmus folyamatos, tendenciaszerű fejlődését jelzi elő. Ez biztos keresletet jelent, amit nem minden szakma mondhat el. Tehát nem egy egyszerű feladat belevágni egy ilyen vállalkozásba, sőt a fenntartása még keményebb munka. Megfelelően ki kell alakítani egy üzleti modellt úgy, hogy a bevételek fedezzék a kiadásokat, és még haszon is maradjon. Ehhez megfelelő stratégiát kell kidolgozni arra, hogy a lehető legkevesebb ráfordítással a lehető legnagyobb nyereséget lehessen elérni. Célom a szállodaipar költséggazdálkodásának elméleti ismertetése és gyakorlatban való megjelenítése. Szakdolgozatomban bemutatom a tevékenységek ellátása érdekében felhasznált „holt munka” fogalmát, a szolgáltatások ellátása érdekében felmerülő költségek csoportosítási lehetőségeit, és a költséggazdálkodáshoz kapcsolódó vezetői döntéseket. Ismertetem az általánosan felmerülő költségeket, a különböző költségszinteket, a költséggazdálkodás mutatószámait, eszközeit, valamint a költséggazdálkodás relevancia és prioritás elméletét. Az elméleti áttekintés mellett a gyakorlatban is alkalmazott módszerekre fektetem a hangsúlyt, és bemutatom, hogyan is működik ez egy adott szállodában. Mivel a vendégek kényelme és nyugalma nagyon fontos egy szállodában, így kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazva kiderítettem, mennyire elégedettek a nyújtott szolgáltatással az általam választott szálloda vendégei. Az eredmény alapján lehetőségeket próbáltam keresni a fejlesztésre, fejlődésre, illetve megoldást az esetleges problémákra. A befejezésben pedig egy lehetséges jövőképet szeretnék felvázolni a rövid-, illetve hosszú távú fejlesztési elképzelések alapján. A jelenleg fennálló gazdasági helyzetben a szállodáknak a sikeres és hosszú távú működéshez, illetve a profit szerzéshez szükségük van egy megfelelően kialakított marketingstratégiára, amely a vendégek elégedettségéhez vezet. A látogatók igényei folyamatosan nőnek és változnak, melyek kielégítése határozza meg egy szálloda sikerességét. Fontos, hogy a vendégek elégedetten távozzanak a szállodából, hiszen el tudják mesélni ismerőseiknek, barátaiknak, hogy milyen nagyszerűen érezték magukat az itt eltöltött idő alatt. Ez hozzájárul a Kehida Termál népszerűsítéséhez. A jó hírnév pedig az egyik legjobb és leghatékonyabb reklám. A sok vendég sok bevételt eredményez, az elégedett pedig még többet. Mutatószámok segítségével megállapítottam, hogy a szálloda teljesítményei kielégítőek, a vezetés megfelelő döntéseket hoz az eredményesség érdekében. A vállalat a gazdálkodás eszközeit megfelelően alkalmazza a feladatok elvégzése érdekében, amely hozzájárul a sikeres együttműködéshez. A vállalkozás elsődleges célkitűzései között szerepel az, hogy a tulajdonosok által a vállalkozásba fektetett pénzeszközök minél magasabb profitot hozzanak, így a nyereség eléréséhez az erőforrásokkal helyesen gazdálkodik. A gazdálkodási tevékenység ugyan folyamatos, de évről-évre van egy jól megfigyelhető logika a feladatok elvégzésében. Tervek kidolgozásával kijelölik a teljesítendő célokat, amelyeket sikeresen meg is valósít működése során. A tevékenységét folyamatosan elemezi, melyhez hasznos információt szolgáltat a belső statisztika. Olyan gazdálkodási rendszert sikerült kialakítani a szálloda vezetése során, ahol az elemzések alapján könnyen feltárhatók az eltérések, egyszerűen be lehet avatkozni, illetve ellenőrzésre és visszacsatolásra is van szükség.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Közszolgálati Intézeti Tanszék

Szak

pénzügy és számvitel

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Antal Anita, Dr.
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: szálloda - szállodaipar - hotel, költséggazdálkodás, mutatószám - indexszám, vendégelégedettség, gazdálkodás elemzése, Kehidakustány (Zala)
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 45 nem található.
Dátum: 07 Jún 2017 16:29
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:54
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/12578

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet