A Danubius Zrt. szolgáltatási rendszerének elemzése a DHSR Aquában

Boncföldi Balázs (2014) A Danubius Zrt. szolgáltatási rendszerének elemzése a DHSR Aquában. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of 11109_boncföldi_balázs_2014jan_publikus.pdf]
Preview
PDF
11109_boncföldi_balázs_2014jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Szakdolgozati témának a Danubius Health Spa Resort Aqua szolgáltató tevékenységének elemzését választottam. Választásom egyik oka az volt, hogy a három hónapos szakmai gyakorlatomat a Danubius cég két hévízi szállodájában tölthettem. A kettő közül az Aqua-t választottam, mivel úgy gondoltam, hogy az all inclusive ellátási forma bemutatása, gazdasági mutatókra gyakorolt hatása érdekesebb lehet, mint a hagyományos félpanziós ellátást biztosító DHSR Hévíz elemzése. További indokként felhozható, hogy a választott szálloda már nem volt ismeretlen számomra, hiszen az egy évvel korábbi nyári gyakorlatot is az Aqua-ban tölthettem. Valamint szolgáltatásmenedzsment szakirányú hallgatóként mindenképp szerettem volna egy szakirányhoz szorosan kapcsolódó témát választani, amihez jelen esetben a gyakorlati hely is tökéletesen illeszkedik. A szállodaiparban, csakúgy, mint a gazdaság más területein óriási verseny folyik a vásárlók megnyeréséért. Ehhez azonban a magas színvonalú szolgáltatások nyújtása nem feltétlenül elég, ugyanis szükség van valami pluszra, valami egyedi dologra, amivel az adott szálloda a versenytársai fölé kerekedhet. A szálloda 2007-ben került válaszút elé, amikor egyre rosszabb eredményekkel kellett az év végén szembenézni. Így született meg a profilváltás ötlete, az all inclusive szolgáltatás bevezetése. Dolgozatomban helyet kapott Hévíz környezetének, valamint turizmusának bemutatása. Egy külön fejezetben foglalkoztam a cég bemutatásával. A Danubius Európa egyik legjelentősebb szállodavállalata, így nem meglepő, hogy nem csak Magyarországon, de számos környező országban tevékenykedik. Mivel a Hévízre érkező vendégeket a gyógykezelések vonzzák, külön megemlítem a gyógyszállókat, valamint részletesebben bemutatom a két hévízi szállodát. Mivel a szolgáltatások nem kézzelfoghatóak, megtervezésük, irányításuk nehezen kivitelezhető. Ehhez nyújt segítséget a blueprint, melyet a blueprint általános ismertetése után elkészítettem a vizsgált szállodára vonatkozóan. Egy nagy átfogó fejezetben jellemeztem a DHSR Aqua alap- és kiegészítő szolgáltatásait, fő pillérként az elszállásolást, vendéglátást, valamint a gyógyászatot. Az elszállásolás részlegénél a hangsúly a szobák rendjéért felelős housekeepingen van, a személyzet struktúráját, valamint feladataikat mutattam be. A vendéglátó részlegnél a még mindig újdonságnak számító all inclusive formát taglaltam, először nemzetközi, majd a szálloda szintjén. Emellett egyéb vendéglátó szolgáltatásokat is nyújt a szálloda. A gyógyászati részleg szolgáltatásai három csoportra osztható. A gyógy- és egyéb kúraprogramok a mozgásszervi, reumás megbetegedések kezelésére, a medical-wellness program gyógyászati és relaxációs programok keveréke, a wellness és beauty programok pedig teljesen elvonatkoztatnak a gyógykezelésektől, azok számára kínálnak szolgáltatásokat, akik kikapcsolódni, relaxálni szeretnének, vagy valamilyen szépségápoló kezelésen kívánnak részt venni. Egy külön fejezetben foglaltam össze a szállodában használt minőségellenőrzési formát, a vendégelégedettségi kérdőívet, illetve rendszereztem egy havi adatait és következtetéseket vontam le belőle. Majd elemeztem a szálloda vendégforgalmi, valamint bevétel, költség, nyereség adatait az elmúlt hat évre terjedően, így lehetőségem nyílt az all inclusive ellátás bevezetésének és hatásainak elemzésére is. A szakdolgozatomban leírt tények és adatok azt bizonyítják, hogy a Danubius Health Spa Resort Aqua közelmúltban bevezetett változtatásai rendkívül sikeressé tették a szállodát. Nem lehet azonban megelégedni a jó teljesítménnyel, folyamatosan tökéletesíteni kell a szolgáltatási folyamatot. Ennek érdekében megfogalmaztam néhány javaslatot, tippet, amivel a szálloda szolgáltatásélménye magasabb színvonalú lehet. Az általam említett tökéletesítési javaslatok legtöbbje azonban nagy forrásszükséglettel bír, így a fejlesztéseket csak átgondoltan, a finanszírozási lehetőségek alapos átgondolása mellett javasolt kivitelezni.

Institution

Budapest Business School

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Zsupanekné Palányi Ildikó, Dr.
UNSPECIFIED
főiskolai docens

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: Danubius Health Spa Resort Aqua - DHSR Aqua (Hévíz), Danubius Hotels Group (Budapest), egészségturizmus - gyógyturizmus, Hévíz (Zala), szálloda - szállodaipar - hotel, szolgáltatás - szolgáltatások
SWORD Depositor: Users 2390 not found.
Depositing User: Users 45 not found.
Date Deposited: 01 Dec 2016 10:47
Last Modified: 21 Apr 2022 12:01
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7912

Actions (login required)

View Item View Item