A Danubius Zrt. szolgáltatási rendszerének elemzése a DHSR Aquában

Boncföldi Balázs (2014) A Danubius Zrt. szolgáltatási rendszerének elemzése a DHSR Aquában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of 11109_boncföldi_balázs_2014jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
11109_boncföldi_balázs_2014jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati témának a Danubius Health Spa Resort Aqua szolgáltató tevékenységének elemzését választottam. Választásom egyik oka az volt, hogy a három hónapos szakmai gyakorlatomat a Danubius cég két hévízi szállodájában tölthettem. A kettő közül az Aqua-t választottam, mivel úgy gondoltam, hogy az all inclusive ellátási forma bemutatása, gazdasági mutatókra gyakorolt hatása érdekesebb lehet, mint a hagyományos félpanziós ellátást biztosító DHSR Hévíz elemzése. További indokként felhozható, hogy a választott szálloda már nem volt ismeretlen számomra, hiszen az egy évvel korábbi nyári gyakorlatot is az Aqua-ban tölthettem. Valamint szolgáltatásmenedzsment szakirányú hallgatóként mindenképp szerettem volna egy szakirányhoz szorosan kapcsolódó témát választani, amihez jelen esetben a gyakorlati hely is tökéletesen illeszkedik. A szállodaiparban, csakúgy, mint a gazdaság más területein óriási verseny folyik a vásárlók megnyeréséért. Ehhez azonban a magas színvonalú szolgáltatások nyújtása nem feltétlenül elég, ugyanis szükség van valami pluszra, valami egyedi dologra, amivel az adott szálloda a versenytársai fölé kerekedhet. A szálloda 2007-ben került válaszút elé, amikor egyre rosszabb eredményekkel kellett az év végén szembenézni. Így született meg a profilváltás ötlete, az all inclusive szolgáltatás bevezetése. Dolgozatomban helyet kapott Hévíz környezetének, valamint turizmusának bemutatása. Egy külön fejezetben foglalkoztam a cég bemutatásával. A Danubius Európa egyik legjelentősebb szállodavállalata, így nem meglepő, hogy nem csak Magyarországon, de számos környező országban tevékenykedik. Mivel a Hévízre érkező vendégeket a gyógykezelések vonzzák, külön megemlítem a gyógyszállókat, valamint részletesebben bemutatom a két hévízi szállodát. Mivel a szolgáltatások nem kézzelfoghatóak, megtervezésük, irányításuk nehezen kivitelezhető. Ehhez nyújt segítséget a blueprint, melyet a blueprint általános ismertetése után elkészítettem a vizsgált szállodára vonatkozóan. Egy nagy átfogó fejezetben jellemeztem a DHSR Aqua alap- és kiegészítő szolgáltatásait, fő pillérként az elszállásolást, vendéglátást, valamint a gyógyászatot. Az elszállásolás részlegénél a hangsúly a szobák rendjéért felelős housekeepingen van, a személyzet struktúráját, valamint feladataikat mutattam be. A vendéglátó részlegnél a még mindig újdonságnak számító all inclusive formát taglaltam, először nemzetközi, majd a szálloda szintjén. Emellett egyéb vendéglátó szolgáltatásokat is nyújt a szálloda. A gyógyászati részleg szolgáltatásai három csoportra osztható. A gyógy- és egyéb kúraprogramok a mozgásszervi, reumás megbetegedések kezelésére, a medical-wellness program gyógyászati és relaxációs programok keveréke, a wellness és beauty programok pedig teljesen elvonatkoztatnak a gyógykezelésektől, azok számára kínálnak szolgáltatásokat, akik kikapcsolódni, relaxálni szeretnének, vagy valamilyen szépségápoló kezelésen kívánnak részt venni. Egy külön fejezetben foglaltam össze a szállodában használt minőségellenőrzési formát, a vendégelégedettségi kérdőívet, illetve rendszereztem egy havi adatait és következtetéseket vontam le belőle. Majd elemeztem a szálloda vendégforgalmi, valamint bevétel, költség, nyereség adatait az elmúlt hat évre terjedően, így lehetőségem nyílt az all inclusive ellátás bevezetésének és hatásainak elemzésére is. A szakdolgozatomban leírt tények és adatok azt bizonyítják, hogy a Danubius Health Spa Resort Aqua közelmúltban bevezetett változtatásai rendkívül sikeressé tették a szállodát. Nem lehet azonban megelégedni a jó teljesítménnyel, folyamatosan tökéletesíteni kell a szolgáltatási folyamatot. Ennek érdekében megfogalmaztam néhány javaslatot, tippet, amivel a szálloda szolgáltatásélménye magasabb színvonalú lehet. Az általam említett tökéletesítési javaslatok legtöbbje azonban nagy forrásszükséglettel bír, így a fejlesztéseket csak átgondoltan, a finanszírozási lehetőségek alapos átgondolása mellett javasolt kivitelezni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsupanekné Palányi Ildikó, Dr.
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: Danubius Health Spa Resort Aqua - DHSR Aqua (Hévíz), Danubius Hotels Group (Budapest), egészségturizmus - gyógyturizmus, Hévíz (Zala), szálloda - szállodaipar - hotel, szolgáltatás - szolgáltatások
SWORD Depositor: Felhasználók 2390 nem található.
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 45 nem található.
Dátum: 01 Dec 2016 10:47
Utolsó módosítás: 21 Ápr 2022 12:01
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7912

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet