A coaching szerepe a dolgozói élmény megteremtésében

Gaál Ádám (2025) A coaching szerepe a dolgozói élmény megteremtésében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of Gaál_Ádám_2025jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
Gaál_Ádám_2025jan_publikus.pdf

Download (531kB) | Előnézet
[thumbnail of Szerzői nyilatkozat.pdf] PDF
Szerzői nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (101kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedekben a globális gazdaság és technológiai fejlődés jelentős mértékben átalakította a munkahelyi környezetet és az ott dolgozók elvárásait. A hagyományos, hierarchikus szervezeti struktúrák egyre inkább átalakulnak, teret adva az emberközpontúbb, rugalmasabb és fejlesztésorientált megközelítéseknek. A versenyképes vállalatok számára ma már nem elégséges csupán a teljesítmény maximalizálására összpontosítani; egyre inkább középpontba kerül a dolgozók jólléte, elégedettsége és elköteleződése. Ebben az új szervezeti környezetben a dolgozói élmény fogalma kiemelt jelentőségűvé vált. A téma különösen érdekes számomra, mivel jómagam is egy nemzetközi szervezet HR-osztályán dolgozom, ahol a képzés során elsajátított tudást tudom hasznosítani. A coaching szemléletének integrálása a munkahelyi kultúrába számos előnnyel jár. Elősegíti a proaktív gondolkodásmódot, növeli az együttműködési készségeket és fejleszti az érzelmi intelligenciát. A coaching támogatásával a dolgozók könnyebben kezelik a mindennapi kihívásokat, hatékonyabb döntéseket hoznak, és rugalmasabban reagálnak a változásokra. Ez különösen fontos abban a korban, ahol a változás a mindennapi működés természetes részévé vált. A coaching lehetőséget teremt arra, hogy a dolgozók személyes erőforrásait maximálisan kihasználják, miközben a szervezet elkötelezett, motivált és elégedett munkatársakat nyer. A coaching különleges értéke abban rejlik, hogy a dolgozók azt érzik, a szervezet valóban törődik velük, és figyelembe veszi egyéni szükségleteiket. Ez nemcsak a lojalitást és az elkötelezettséget fokozza, hanem a munkavállalók elégedettségét is, ami hosszú távon csökkenti a fluktuációt és javítja a munkahelyi légkört. Továbbá a coaching folyamata nemcsak a munkahelyi teljesítményt érinti: sokszor a munkavállalók személyes életére is pozitív hatást gyakorol, például azáltal, hogy segít kiegyensúlyozottabb döntéseket hozni és hatékonyabban kezelni a stresszt. Ez a komplex, emberközpontú megközelítés teszi a coachingot a modern munkahelyek egyik legfontosabb eszközévé, amely nemcsak az egyének fejlődését, hanem a szervezeti kultúra folyamatos fejlesztését is szolgálja.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

Business Coach

A képzés szintje

szakirányú továbbképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth-Bödör Márta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Nagyné Halász Zsuzsanna
Belső
adjunktus; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: coaching, dolgozói élmény, élmény, hatékonyság, vezetői szerep
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 22 Jan 2025 13:27
Utolsó módosítás: 22 Jan 2025 13:27
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26402

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet