Tevékenységalapú coaching Hatások, előnyök, lehetőségek

Süle Andrea (2025) Tevékenységalapú coaching Hatások, előnyök, lehetőségek. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of süle_andrea_2025jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
süle_andrea_2025jan_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of süle_andrea_2025jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
süle_andrea_2025jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (144kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom a tevékenységalapú coaching módszereit, hatásait és gyakorlati előnyeit vizsgálja. A téma újszerűsége és relevanciája abban rejlik, hogy a coaching hagyományos, beszélgetésközpontú formáját aktív tevékenységekkel ötvözi, egyedi lehetőségeket teremtve az önismeret és fejlődés mélyebb, szabadabb megtapasztalására.  A dolgozat célja, hogy bemutassa a tevékenységalapú coaching típusait és módszereit, ismertesse ezek hatásait, és feltárja, hogyan erősíthetik az ügyfelek belső erőforrásait. Az elemzés kiterjed arra is, hogy a különböző tevékenységek – például séta, sport, művészeti vagy természetközpontú aktivitások – milyen szerepet játszhatnak a coaching eredményességében. Igyekeztem rávilágítani, hogy milyen módon képesek a különböző aktivitások felszabadítani a kreativitást, fokozni a gondolatok áramlását, és megoldásokra inspirálni az ügyfeleket. A dolgozat kutatási része két pillérre épül: egyrészt szakirodalmi elemzésre, amely a coaching különböző típusait, felfogásait, a tevékenységalapú coaching fajtáit rendszerezi, másrészt egy saját kérdőíves kutatásra, amely a módszer ismertségét, hatásait és tapasztalatait vizsgálja. Törekvésem volt, hogy gyakorlatias szemlélettel mutassam be a tevékenységalapú coaching néhány típusát: pl. a sétáló coaching, amely a természet és a mozgás szabadságával hoz új megközelítést az ügyfelek életébe, vagy a sporttevékenység-alapú coaching, amely a fizikai kihívásokon keresztül fejleszti a mentális rugalmasságot. A művészeti és kézműves coaching pedig olyan örömteli pillanatokat ad, amelyekben az alkotás folyamata és az önkifejezés találkozik. A módszerekre általában jellemző, hogy a megszokott környezetből való kilépés felszabadítja a gondolatokat: séta az erdőben vagy egy kreatív tevékenység során könnyebben helyet adunk az őszinte önreflexiónak. Remélem, hogy dolgozatom tartogat értékes ötleteket, megközelítéseket, megoldásokat. Arra hívom az olvasót, hogy gondolkodjunk szabadabban, merjünk újszerű megközelítést kínálni a coaching területén. Hiszek az élethosszig tartó tanulásban, és abban is, hogy a fejlődés nem mindig formális keretek között zajlik, és áttörések ott is történhetnek, ahol kevésbé várjuk.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

Business Coach

A képzés szintje

szakirányú továbbképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
egyetemi docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Pásztor-Hudák Enikő
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: aktivitás, coaching, informális, kreativitás, tevékenységalapú
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 22 Jan 2025 13:27
Utolsó módosítás: 22 Jan 2025 13:27
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26397

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet