Insurance perception in the Hungarian population

Juhász Ákos (2024) Insurance perception in the Hungarian population. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of juhász_ákos_2024jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
juhász_ákos_2024jan_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of juhász_ákos_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
juhász_ákos_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (585kB)

Absztrakt (kivonat)

A biztosítás a mai világ egy alapvető pénzügyi terméke. Léteznek azonban bizonyos előítéletek, amelyek megváltoztatják azt, hogy az emberek hogyan észlelik eme terméket. Ez a tanulmány választ keres arra, hogy melyek ezek az előítéletek, felfogások, mely tényezők befolyásolják a leginkább a megítélést, és javaslatot tesz a biztosító társaságok számára azzal kapcsolatban, hogy hogyan javíthatnának ezeken az előre megalkotott véleményeken. A szakdolgozat megválaszolta a feltett kérdéseket a biztosítások észlelésével kapcsolatban. A dolgozatból kiderült, hogy az egyének társadalmi és gazdasági státusza, kultúrája, és fogékonysága egyes pszichológiai jelenségekre jelentősen befolyásolja a biztosításokról alkotott véleményüket. Konkrétabban a következő konklúziókat vontam le: A Magyar kultúra még mindig előnyben részesíti az erős családi kötelékeket. Ez azt jelenti, hogy elfogadott, sőt alighanem elvárt, hogy anyagi nehézség esetén a családunkhoz forduljunk segítségért ahelyett, hogy pénzügyi szolgáltatásokat használnánk. Ez a kultúránk része. Ugyanakkor a legfőbb információ szerzési csatorna még mindig a barátoktól és családtól kapott információ, amely azt is jelenti, hogy a korábbi generáció negatív tapasztalatai a mai generáció állampolgárjaiban is megtalálható. Az egyének gazdasági helyzetét vizsgálva a szakdolgozat megmutatta, hogy az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők egyfajta teherként tekintenek a biztosításokra, míg a magasabb jövedelemmel rendelkezők inkább befektetésként kezelik. Ez a jelenség, párosítva a negatív sztereotípiákkal elképesztően nehézzé teszi a biztosító társaságok számára, hogy egy pozitív képet harcoljanak ki magukról. Bizonyos pszichológiai tényezők is közrejátszanak, mint például a kockázatkerülés. A biztosítás egy előre meghatározott összeget fizet ki az ügyfél számára, ha egy nem várt, negatív esemény bekövetkezik. Ennek az eseménynek alacsony a valószínűsége. Ezért a szolgáltatásért díjat számítanak fel, amelyet rendszeres időközönként fizetni kell. A kockázatkerülés azt jelenti, hogy annak a díjnak az elvesztése, amelyet a biztosításért fizetünk, sokkal erősebb érzést vált ki az emberben, mint az az érzés, hogy egy alacsony valószínűséggel egy viszonylag nagyobb összegre tehetünk szert. Egyéb pszichológiai tényezők közé tartozik a halasztott tranzakció is, amely azt jelenti, hogy az ügyfél nem kap semmilyen terméket vagy szolgáltatást a kifizetett díjért cserébe, sokszor éveken keresztül. A biztosító csak akkor “fejezi be” a csereüzletet, ha végül történik egy olyan esemény, amely kárrendezésre jogosult. (Sperczel, 2011) A biztosítás piaca azonban nem olyan zord, mint amilyennek az tűnhet. A biztosító társaságoknak most valós esélyük van arra, hogy megváltoztassák az előre kialakult imázsukat. Ezt elérhetik azzal, hogy a kárrendezés folyamatát javítják, bizalmat építenek ki az ügyfeleikkel, és arra fókuszálnak, hogy célzottan szerezzenek új üzletet. A dolgozatból kiderül, hogy egy valós igény van a biztosítok iránt, és az emberek használják is ezt a pénzügyi terméket, de a múlt keserű élményei még mindig jelen vannak, és ez néha befolyásolhatja az emberek döntéseit, biztonsági háló nélkül hagyva őket.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék

Szak

pénzügy és számvitel

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fejes Judit Katalin
Belső
mesteroktató; Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék; GKZ
Zacommer Judit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: biztosítás - biztosító, életbiztosítás, érzelmi hatás - pszichológiai hatás, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás, megítélés
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:41
Utolsó módosítás: 17 Feb 2024 11:19
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26322

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet