Juhász Ákos (2024) Insurance perception in the Hungarian population. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
juhász_ákos_2024jan_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
juhász_ákos_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (585kB) |
Absztrakt (kivonat)
A biztosítás a mai világ egy alapvető pénzügyi terméke. Léteznek azonban bizonyos előítéletek, amelyek megváltoztatják azt, hogy az emberek hogyan észlelik eme terméket. Ez a tanulmány választ keres arra, hogy melyek ezek az előítéletek, felfogások, mely tényezők befolyásolják a leginkább a megítélést, és javaslatot tesz a biztosító társaságok számára azzal kapcsolatban, hogy hogyan javíthatnának ezeken az előre megalkotott véleményeken. A szakdolgozat megválaszolta a feltett kérdéseket a biztosítások észlelésével kapcsolatban. A dolgozatból kiderült, hogy az egyének társadalmi és gazdasági státusza, kultúrája, és fogékonysága egyes pszichológiai jelenségekre jelentősen befolyásolja a biztosításokról alkotott véleményüket. Konkrétabban a következő konklúziókat vontam le: A Magyar kultúra még mindig előnyben részesíti az erős családi kötelékeket. Ez azt jelenti, hogy elfogadott, sőt alighanem elvárt, hogy anyagi nehézség esetén a családunkhoz forduljunk segítségért ahelyett, hogy pénzügyi szolgáltatásokat használnánk. Ez a kultúránk része. Ugyanakkor a legfőbb információ szerzési csatorna még mindig a barátoktól és családtól kapott információ, amely azt is jelenti, hogy a korábbi generáció negatív tapasztalatai a mai generáció állampolgárjaiban is megtalálható. Az egyének gazdasági helyzetét vizsgálva a szakdolgozat megmutatta, hogy az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők egyfajta teherként tekintenek a biztosításokra, míg a magasabb jövedelemmel rendelkezők inkább befektetésként kezelik. Ez a jelenség, párosítva a negatív sztereotípiákkal elképesztően nehézzé teszi a biztosító társaságok számára, hogy egy pozitív képet harcoljanak ki magukról. Bizonyos pszichológiai tényezők is közrejátszanak, mint például a kockázatkerülés. A biztosítás egy előre meghatározott összeget fizet ki az ügyfél számára, ha egy nem várt, negatív esemény bekövetkezik. Ennek az eseménynek alacsony a valószínűsége. Ezért a szolgáltatásért díjat számítanak fel, amelyet rendszeres időközönként fizetni kell. A kockázatkerülés azt jelenti, hogy annak a díjnak az elvesztése, amelyet a biztosításért fizetünk, sokkal erősebb érzést vált ki az emberben, mint az az érzés, hogy egy alacsony valószínűséggel egy viszonylag nagyobb összegre tehetünk szert. Egyéb pszichológiai tényezők közé tartozik a halasztott tranzakció is, amely azt jelenti, hogy az ügyfél nem kap semmilyen terméket vagy szolgáltatást a kifizetett díjért cserébe, sokszor éveken keresztül. A biztosító csak akkor “fejezi be” a csereüzletet, ha végül történik egy olyan esemény, amely kárrendezésre jogosult. (Sperczel, 2011) A biztosítás piaca azonban nem olyan zord, mint amilyennek az tűnhet. A biztosító társaságoknak most valós esélyük van arra, hogy megváltoztassák az előre kialakult imázsukat. Ezt elérhetik azzal, hogy a kárrendezés folyamatát javítják, bizalmat építenek ki az ügyfeleikkel, és arra fókuszálnak, hogy célzottan szerezzenek új üzletet. A dolgozatból kiderül, hogy egy valós igény van a biztosítok iránt, és az emberek használják is ezt a pénzügyi terméket, de a múlt keserű élményei még mindig jelen vannak, és ez néha befolyásolhatja az emberek döntéseit, biztonsági háló nélkül hagyva őket.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | biztosítás - biztosító, életbiztosítás, érzelmi hatás - pszichológiai hatás, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás, megítélés |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 16 Feb 2024 13:41 |
Utolsó módosítás: | 17 Feb 2024 11:19 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26322 |
Actions (login required)
Tétel nézet |