A vásárlási szokások alakulása hazánkban 2023-ban

Horváth Laura (2024) A vásárlási szokások alakulása hazánkban 2023-ban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of horváth_laura_2024jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
horváth_laura_2024jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of horváth_laura_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
horváth_laura_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (239kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom fő témája a vásárlási szokások alakulása Magyarországon volt. A fogyasztói magatartás folyamatosan változik, mivel Az utóbbi években a magyarok vásárlási szokásait nagyban befolyásolta a koronavírus járvány és az infláció emelkedése. Dolgozatomban először elméleti áttekintésre került sor. Ennek keretein belül először a fent említett gazdasági események hatásairól készített korábbi kutatások eredményeit foglaltam össze. Ezt követően a vásárlói magatartást befolyásoló tényezőket 2 csoportra bontva a társadalmi-gazdasági tényezők és az egyéni pszichológiai tényezők részletes bemutatásával folytattam az elméleti rész áttekintését. Továbbá diplomamunkámban helyet kapott a vásárlási döntés folyamatának részletes leírása is, amelyet Engel ötlépcsős modelljével szemléltettem, a problémafelismeréstől egészen a vásárlás utáni magatartásig. Az elméleti áttekintést a vásárlási döntés négy típusával zártam, vagyis a szokásokon alapuló döntések, az egyszerűsített vásárlási döntés, a problémamegoldó vásárlási döntés és végül az impulzusvásárlás bemutatása is megtörtént. Az elmélet után következett a saját primer kutatásom bemutatása, amelyet kvantitatív módszer segítségével végeztem el. Egy olyan kérdőívet hoztam létre, amely segítségével megismerhettem a magyar fogyasztók vásárlási szokásait a 2023-as évre vonatozóan. A kérdőívre kapott válaszok eredményeit ábrákkal és diagramokkal szemléltettem és részletes leírással összegeztem. A kérdőív során 3 hipotézisem helytállóságát is vizsgáltam, amelyeket a kapott eredmények összesítésével igazolni vagy elvetni tudtam. A hipotézisek végső eredményét a következtetések rész keretein belül foglaltam össze. Összegezve tehát, az elméleti áttekintést és a kutatásom eredményeit elmondható, hogy a vásárlási szokások folyamatosan változnak és a vállalatok feladata, hogy ezeknek a változásoknak eleget tegyenek, így a jövőben is képesek lesznek a fogyasztók igényeit kielégíteni. De ahhoz, hogy ez megtörténhessen a marketinges szakembereknek ismerniük kell a fogyasztókat, a döntésüket befolyásoló tényezőket és a döntésük folyamatát is, meg persze a döntési típusokat is, hogy minden fogyasztót a megfelelő módon legyenek képesek befolyásolni, ezzel vásárlásra ösztönözni őket.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hornung Tamás
Belső
óraadó; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Peténé Simon Ramóna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: befolyásolás, fogyasztó, magatartás, szokások, vásárlás
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:41
Utolsó módosítás: 17 Feb 2024 11:47
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26308

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet