Horváth Laura (2024) A vásárlási szokások alakulása hazánkban 2023-ban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
horváth_laura_2024jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
horváth_laura_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (239kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő témája a vásárlási szokások alakulása Magyarországon volt. A fogyasztói magatartás folyamatosan változik, mivel Az utóbbi években a magyarok vásárlási szokásait nagyban befolyásolta a koronavírus járvány és az infláció emelkedése. Dolgozatomban először elméleti áttekintésre került sor. Ennek keretein belül először a fent említett gazdasági események hatásairól készített korábbi kutatások eredményeit foglaltam össze. Ezt követően a vásárlói magatartást befolyásoló tényezőket 2 csoportra bontva a társadalmi-gazdasági tényezők és az egyéni pszichológiai tényezők részletes bemutatásával folytattam az elméleti rész áttekintését. Továbbá diplomamunkámban helyet kapott a vásárlási döntés folyamatának részletes leírása is, amelyet Engel ötlépcsős modelljével szemléltettem, a problémafelismeréstől egészen a vásárlás utáni magatartásig. Az elméleti áttekintést a vásárlási döntés négy típusával zártam, vagyis a szokásokon alapuló döntések, az egyszerűsített vásárlási döntés, a problémamegoldó vásárlási döntés és végül az impulzusvásárlás bemutatása is megtörtént. Az elmélet után következett a saját primer kutatásom bemutatása, amelyet kvantitatív módszer segítségével végeztem el. Egy olyan kérdőívet hoztam létre, amely segítségével megismerhettem a magyar fogyasztók vásárlási szokásait a 2023-as évre vonatozóan. A kérdőívre kapott válaszok eredményeit ábrákkal és diagramokkal szemléltettem és részletes leírással összegeztem. A kérdőív során 3 hipotézisem helytállóságát is vizsgáltam, amelyeket a kapott eredmények összesítésével igazolni vagy elvetni tudtam. A hipotézisek végső eredményét a következtetések rész keretein belül foglaltam össze. Összegezve tehát, az elméleti áttekintést és a kutatásom eredményeit elmondható, hogy a vásárlási szokások folyamatosan változnak és a vállalatok feladata, hogy ezeknek a változásoknak eleget tegyenek, így a jövőben is képesek lesznek a fogyasztók igényeit kielégíteni. De ahhoz, hogy ez megtörténhessen a marketinges szakembereknek ismerniük kell a fogyasztókat, a döntésüket befolyásoló tényezőket és a döntésük folyamatát is, meg persze a döntési típusokat is, hogy minden fogyasztót a megfelelő módon legyenek képesek befolyásolni, ezzel vásárlásra ösztönözni őket.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, fogyasztó, magatartás, szokások, vásárlás |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 16 Feb 2024 13:41 |
Utolsó módosítás: | 17 Feb 2024 11:47 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26308 |
Actions (login required)
Tétel nézet |