Sabján Fanni (2024) A legsokszínűbb ablak – avagy a KAB sajátosságai dióhéjban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
sabján_fanni_2024jan_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
sabján_fanni_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (159kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom központi témájául a kormányablakok sokszínű világát választottam. Ennek inspirációja szakmai gyakorlatom volt, melyet a Keszthelyi Járási Hivatal Hévízi Kormányablakában töltöttem. Fontosnak tartottam, hogy dolgozatom által betekintést nyújthassak ezen intézmények világába, és különféle aspektusok szerint megvilágítsam a lényegi pontokat az ügyfélélmény vonatkozásában. Az elméleti részben feltártam a kormányablakok kialakulásának főbb okait, és a fejlődés mivoltát, majd bemutattam a Hévízi Kormányablakot. Ezt követően néhány diagram segítségével ábrázoltam a hazánkban leggyakrabban kiállított okmányok megoszlását 2022. I- és 2023. I. félévét összehasonlítva, majd kitértem olyan adatokra, amelyek a legújabb fejlesztések, például a MIA chatbot, vagy a kioskok használatának alakulását mutatja. A folytatásban vizsgáltam olyan témákat, mint a gazdálkodás, ezen belül koncentrálva a költséghatékonyságra; a szervezeti struktúra, ahol részletesen bemutattam a Zala Vármegyei Kormányhivatal felépítését, illetve vezetési struktúráját a Keszthelyi Járási Hivatal tekintetében; illetve a menedzsment eszközök lényegére is hangsúlyt helyeztem. Kiemeltem a minőség fontosságát, és meghatároztam azon tényezőket, amelyek leginkább hozzájárulnak az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és az ügyfélélmény javításához. Ezen témában folytattam mélyinterjús beszélgetést különböző területek ügyintézőivel, ahol megtudhattam, egytől egyig készségesek annak érdekében, hogy ügyfeleiket maximálisan kiszolgálják, viszont még látnak olyan réseket, ahol mindenképpen fejleszteni kellene az ügyfélszolgálatot. Dolgozatom további részében részletesen elemeztem a digitalizáció és a technológiai fejlődés trendjeit, jellemzőit. Felvázoltam, milyen szerepet töltenek be ezen eszközök a kormányablakok működésében, illetve milyen jelenleg is használatos újítások könnyítik meg a munkát. Ezt követően javaslatokat tettem a további fejlesztésekre, és ajánlottam olyan lehetőségek alkalmazását, mint a Blockchain technológia, a Big Data elemzés, az IoT, VR & AR, a ChatGPT, illetve a digitális aláírás. Foglalkoztam az e-ügyintézés térnyerésével is, és kifejtettem, hogyan járul hozzá Magyarországon a közigazgatási folyamatok modernizációjához és hatékonyságának növeléséhez. Bemutattam ezen ügyintézési forma öt szintjét, majd azokat a felületeket, amelyek az ügyfelek rendelkezésére állnak. Megállapítottam, melyek azok a tényezők, amelyek leginkább hozzájárulnak az ügyfélélmény növeléséhez, valamint ismertettem az e-bejelentő lényegi vonatkozásait. Szakdolgozatom zárásaként úgy gondoltam, hasznos lehet olyan országok összegyűjtése, ahol híresen jó közigazgatási gyakorlatokkal rendelkeznek és esetlegesen példát állíthatnak Magyarország számára. Ennek érdekében tettem egy rövid nemzetközi kitekintést, és vázoltam Dánia, Szingapúr, Svédország, Észtország, valamint Norvégia jelentőségét. Végezetül összefoglaltam kutatásom lényegi pontjait: célrendszerét, felépítését és jellemzőit, módszereit, illetve legfontosabb tanulságait a kutatási kérdések mentén.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, elektronikus ügyintézés - e-ügyintézés, költséghatékonyság, minőség, ügyfélélmény |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 16 Feb 2024 13:40 |
Utolsó módosítás: | 17 Feb 2024 11:57 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26304 |
Actions (login required)
Tétel nézet |