Hamri Sarah (2024) A reklám és a csomagolás befolyásoló hatása, valamint a környezetbarát megoldások fontossága. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
hamri_sarah_2024jan_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
hamri_sarah_2024jan_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (401kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja, hogy felderítsem, milyen mértékben és módon lehet befolyásolni az embereket, ha reklámokról és a termékek csomagolásáról beszélünk, valamint, hogy mennyire tartják fontosnak a környezetünk védelmét. Először is körbejártam a befolyásolás témakörét, mely módszerekkel hatunk embertársainkra, hogyan befolyásol minket a marketing és van-e különbség abban, hogy nőkre, férfiakra, vagy gyerekekre próbálunk hatni. Ezután a reklám témakörénél visszatekintettem a reklámok történetére, milyen módszerekkel kezdték és hova jutott a technológia és az emberek fejlődése által. Részletesen taglaltam a különféle reklámfajtákat, külön figyelmet szentelve az online marketingnek, majd ezután megvizsgáltam a reklámok fontosságát. Összegyűjtöttem a csomagolás alapvető funkcióit, majd megfigyeltem, hogyan alakult át az évek alatt a termékek megóvását célzó csomagolás egy rendkívül fontos marketing eszközzé, amellyel előszeretettel játszanak a vállalatok. A környezetvédelem egy rendívül fontos téma, és egyre inkább lényegesség válik napjainkban. Először is részletesen megvizsgáltam a különféle környezetszennyezési fajtákat. Ezután felsorakoztattam a környezetvédelem fontosságát bemutató érveket, majd pedig a nem lebomló csomagolás és a környezetszennyezés kapcsolatát. A csomagoláshoz számos újrahasznosítható, vagy éppen lebomló alternatívát soroltam fel, amelyek használatával óvhatjuk környezetünket. A PET-palackok rendkívül megosztó szereplői a csomagolóanyagoknak, sokan el sem tudják képzelni az életüket nélkülük, mások teljes mértékben elítélik. A műanyag palackok környezeti terhelését vizsgáltam meg, valamint az új visszaváltási rendszert, amely 2024. januárjában kerül bevezetésre hazánkban. Végül pedig a Pannon Egyetem fenntarthatósági törekvéseit gyűjtöttem össze. A dolgozatomhoz egy kérdőíves kutatást végeztem, mely során igyekeztem feltérképezni, hogy milyen szempontok számítanak a vásárlóknak, ha reklámokról, csomagolásról, vagy magáról a vásárlásról van szó, hogyan állnak a digitális marketing egyes területeihez és hogyan vélekednek a környezetvédelemről, valamint a környezetbarát alternatívák vásárlásáról. Végül a kutatás során levont következtetésekre tettem javaslatokat a vállalatok és az emberek számára egyaránt.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, csomagolás, környezetvédelem, marketing, reklám |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 16 Feb 2024 13:40 |
Utolsó módosítás: | 17 Feb 2024 12:12 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26292 |
Actions (login required)
Tétel nézet |