Élményt nyújtó funkcionalitás: digitális ügyfélélmény a bankszektorban

Koller Kata Hajnalka (2024) Élményt nyújtó funkcionalitás: digitális ügyfélélmény a bankszektorban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of koller_kata_hajnalka_2024jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
koller_kata_hajnalka_2024jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of koller_kata_hajnalka_2024jan_publikus.pdf] PDF
koller_kata_hajnalka_2024jan_publikus.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomat a digitális bankolás ügyfélélményéről készítettem. Szekunder kutatásom eredményei alapján először a marketing 4 fő szereplőjét ismertettem, akik az ügyfélélmény alapjait képezik. Ezt követően kitértem a vevői értékre, illetve ennek a színvonalbeli növeléséhez használható termékhagyma modellekre, amelyekhez hozzákapcsoltam a Lovelock-féle kiegészítő szolgáltatások modelljét. Bemutattam magát az ügyfélélményt, ennek részeit és feltételeit, majd az élménypiramis koncepciójára tértem át. Ezek után a digitális ügyfélélményre került nagyobb hangsúly, megmagyaráztam a fogalmát és bemutattam a méréséhez használt CRM és CEM rendszerek sajátosságait. A dolgozat második szakasza a digitális világról és a bankszektorról szólt, illetve, hogy a digitalizáció milyen hatást gyakorol a pénzügyi intézmények átalakulására. Bemutattam részletesen a digitális bankoláshoz használható lehetséges felületeket, amelyek a bankterminál, az internetbank és a mobilbank. Ezután ezen felületek használatának előnyeit és kockázatait ismertettem, majd a magyarországi bankszektor digitális fejlettségét mutattam be az elmúlt négy évre vonatkozóan. Röviden kitértem a fintech megoldásokra is, amelyek meghatározó szerepet játszanak a digitális bankfelületek fejlődésében. A következő szakaszban a hagyományos és digitális ügyintézés lépéseit és résztvevőit ismertettem, illetve készítettem mindkettőhöz egy-egy részletes ügyfélút modellt, amelyek segítségével azonosítottam a két „helyszín” érintkezési pontjait, az ott megjelenő ügyfélben keltett érzelmeket és a bekövetkezhető problémákat, amelyekre megoldásokat próbáltam adni. Ehhez a vizsgálathoz a hagyományos és digitális számlanyitás folyamatait választottam. Az utolsó szakaszban a primer kutatásom eredményeit elemeztem, amely egy online formájú kérdőíves kutatás volt. Mivel a beérkezett válaszok alapján nem megfelelő arányban képviseltették magukat a magyarországi bankok ügyfelei, ezért ez egy nem reprezentatív kutatás, megállapításaim a mintára vonatkozóan érvényesülnek. Primer kutatásom eredményeit különböző szempontok alapján elemeztem. Először a beérkezett válaszok átlagait vizsgáltam, megállapítottam a kitöltők különböző demográfiai tényezők szerinti megoszlásait, ezután a digitális bank funkcióinak fontosságát és a hozzájuk fűzött élményeket analizáltam. Ezeket az összefüggésvizsgálatok követték, amelyek során a legfontosabb tényezők közötti kapcsolatok mivoltát vizsgáltam, amelyekből ezután következtetéseket vontam le. Az utolsó elemzési terület mutatószámokat tartalmazott, ahol megvizsgáltam a digitális felületek igénykielégítési hatékonyságának CSAT pontszámát, majd az általános és bankspecifikus NPS pontszámokat, végül pedig a Forrester-féle CX Indexeket. Ezen adatokkal végzett elemzések alapján adtam választ a dolgozatom elején feltett kutatási kérdésekre és a felállított hipotéziseimre.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács Rita
Belső
óraadó; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
NEM RÉSZLETEZETT
Dósa Csaba
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: CX index, digitális bankolás, NPS, ügyfélélmény, ügyfélút, bankszektor, digitalizáció, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:40
Utolsó módosítás: 17 Feb 2024 12:37
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26275

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet