Bella Dániel (2023) Fenntartható-e az e-sport? : Az e-sport fenntarthatóságának gazdasági vonatkozású vizsgálata. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
bella_dániel_2023TDK.pdf Download (921kB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
bella_dániel_2023TDK_nyilatkozat.pdf Download (685kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A fenntarthatóság kérdése a XXI. század egyik legnagyobb kihívása. A fenntartható fejlődés tulajdonképpen az élet minden területén megjelenik, legyen szó gazdaságról, a felsőoktatásról, a sportról, vagy akár az információs technológiáról. Korábbi tapasztalataim (Bella, Németh, Dancs, 2021) valamint a szakirodalmak azt mutatják, hogy egy-egy sportrendezvény fenntarthatósága csak a bizonyos pillérek – gazdasági, társadalmi, környezeti – vonatkozásában valósul meg (Müller és mtsai, 2020). A fenntarthatóság azonban csak abban az esetben értelmezhető, ha mind a három aspektusát együttesen értékeljük. Az információs technológia fejlődésével, a digitalizációval, valamint az okoseszközök terjedésével egyre népszerűbbé váltak az elektronikus sportok is, amely a sport világát is drasztikus mértékben érinti. Jelen pályamunkában az e-sport fenntarthatóságával foglalkozom, kiemelt figyelmet fordítva a gazdasági vonatkozású aspektusaira. Ennek hátterében az áll, hogy az online játékok, streaming, gaming, valamint az e-sport az elmúlt közel két évtizedben rohamos fejlődésen ment keresztül, hatalmas iparággá vált (Szabella, 2018). Kutatásomban a szakirodalomelemzés módszerét használtam, illetve kvalitatív mérés előkészítéséhez interjú kérdéseket állítottam össze, hogy a hazai e-sport élet jelentős szereplőivel a kutatás 2. fázisában elkészítsem azt. Az eredmények azt mutatják, hogy az e-sportban jelentős potenciál van és a fenntarthatóság nem csak a hagyományos sportban, hanem az e-sportban is kiemelt fontossággal bír.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Szak
A képzés szintje
felsőoktatási szakképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | TDK dolgozat | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | e-sport - elektronikus sport, fenntarthatóság, gazdaság, fenntartható fejlődés - fenntartható növekedés, sportfinanszírozás, videójáték - videójátékok | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ármin Szekér | ||
Dátum: | 16 Jan 2024 14:21 | ||
Utolsó módosítás: | 16 Jan 2024 14:21 | ||
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26262 | URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26262 |
Actions (login required)
Tétel nézet |