Két kedvelt kávémárka vevőélmény alapú összemérése

László Dorina (2023) Két kedvelt kávémárka vevőélmény alapú összemérése. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of lászló_dorina_2023máj_publikus.pdf]
Preview
PDF
lászló_dorina_2023máj_publikus.pdf

Download (3MB) | Preview
[thumbnail of lászló_dorina_2023máj_nyilatkozat.pdf] PDF
lászló_dorina_2023máj_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (116kB)

Abstract

A családunk már több éve elkötelezett a Nespresso márka iránt, én is a mindennapjaimat egy kávéval indítom, mint ahogy teszik ezt sokan mások. A kávé illata, aromája, íze valóban a mindennapok élményét jelenti, ami felfrissít, éberen tart, s javítja a koncentrációmat, amire kiemelten nagy szükség van, főleg amikor az egyetemen 8-10 órám van. Emellett már több éve önmagam is bekapcsolódok a rendelések intézési folyamatába, így egyre mélyebb betekintést nyerhettem a Nespresso világába. A legfőbb inspirációt az adta, hogy alaposabban megismerjem a ,, What else?” TITKOT és rájöjjek, mitől is ilyen sikeres a Nespresso és a Dolce Gusto márka az ügyfélélmény megteremtésében.    A szakdolgozatomat az aktuális kávétrendek bemutatásával kezdem, majd elméleti oldalról mutatok rá az ügyfélélmény szerepére és lehetséges módszereire. Erre építkezve stratégiai fókusszal haladok végig a Nesppresszo és a Dolce Gusto márka útján, s annak fontosabb mérföldkövein, ezáltal leleplezve a sikert meghatározó tényezőket. Ezek közül külön kitérek a cégnek a napjainkban egyre meghatározóbb fenntarthatósági törekvéseire, valamint ügyfélélmény programjára is.    A kutatás közben egyre inkább kíváncsivá váltam, hogy mitől ilyen sikeres a Nespresso és a Dolce Gusto, így szempontrendszert dolgoztam ki – e két kávémárka vonatkozásában és választ kerestem arra, hogy miben is rejlik a varázserejük.    Ezt követte a dolgozatomban a benchmarking rész más néven összemérés, ahol megvizsgáltam annak célját elméleti oldalról is, továbbá a módszertanát, szempontrendszerét. Egyre inkább körvonalazódott bennem, hogy milyen dolgokban rejlenek a nagy titokok a márkák vonatkozásában az ügyfélélmény tekintetében.    Ezen tényezők pedig elengedhetetlenek voltak, ahhoz, hogy megfelelő módon tudjam megvizsgálni a két legjobban kedvelt márkát, amely az összemérés alapját képezték.  Az összemérés szempontrendszerét pedig csak a fontosabb alapkövek köré fontam. Az üzleti modell stratégia, kommunikáció és a vevőmagatartást célzó aktivitások.   Összességében elmondható, hogy ha meghalljuk a Nespresso és a Dolce Gusto márka neveket, akkor bizonyára mindenkinek a minőség és a számos ügyfélélmény jut eszébe, amit -e két márka képvisel és biztosít számunkra, avagy a fogyasztókéra.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Balázsné Dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
UNSPECIFIED
Kardos János
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: benchmarking, értékteremtés, kávéfogyasztás, ügyfélélmény, vevőérték
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 17 Jun 2023 13:16
Last Modified: 17 Jun 2023 13:16
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26072

Actions (login required)

View Item View Item