Két kedvelt kávémárka vevőélmény alapú összemérése

László Dorina (2023) Két kedvelt kávémárka vevőélmény alapú összemérése. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of lászló_dorina_2023máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
lászló_dorina_2023máj_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of lászló_dorina_2023máj_nyilatkozat.pdf] PDF
lászló_dorina_2023máj_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (116kB)

Absztrakt (kivonat)

A családunk már több éve elkötelezett a Nespresso márka iránt, én is a mindennapjaimat egy kávéval indítom, mint ahogy teszik ezt sokan mások. A kávé illata, aromája, íze valóban a mindennapok élményét jelenti, ami felfrissít, éberen tart, s javítja a koncentrációmat, amire kiemelten nagy szükség van, főleg amikor az egyetemen 8-10 órám van. Emellett már több éve önmagam is bekapcsolódok a rendelések intézési folyamatába, így egyre mélyebb betekintést nyerhettem a Nespresso világába. A legfőbb inspirációt az adta, hogy alaposabban megismerjem a ,, What else?” TITKOT és rájöjjek, mitől is ilyen sikeres a Nespresso és a Dolce Gusto márka az ügyfélélmény megteremtésében.    A szakdolgozatomat az aktuális kávétrendek bemutatásával kezdem, majd elméleti oldalról mutatok rá az ügyfélélmény szerepére és lehetséges módszereire. Erre építkezve stratégiai fókusszal haladok végig a Nesppresszo és a Dolce Gusto márka útján, s annak fontosabb mérföldkövein, ezáltal leleplezve a sikert meghatározó tényezőket. Ezek közül külön kitérek a cégnek a napjainkban egyre meghatározóbb fenntarthatósági törekvéseire, valamint ügyfélélmény programjára is.    A kutatás közben egyre inkább kíváncsivá váltam, hogy mitől ilyen sikeres a Nespresso és a Dolce Gusto, így szempontrendszert dolgoztam ki – e két kávémárka vonatkozásában és választ kerestem arra, hogy miben is rejlik a varázserejük.    Ezt követte a dolgozatomban a benchmarking rész más néven összemérés, ahol megvizsgáltam annak célját elméleti oldalról is, továbbá a módszertanát, szempontrendszerét. Egyre inkább körvonalazódott bennem, hogy milyen dolgokban rejlenek a nagy titokok a márkák vonatkozásában az ügyfélélmény tekintetében.    Ezen tényezők pedig elengedhetetlenek voltak, ahhoz, hogy megfelelő módon tudjam megvizsgálni a két legjobban kedvelt márkát, amely az összemérés alapját képezték.  Az összemérés szempontrendszerét pedig csak a fontosabb alapkövek köré fontam. Az üzleti modell stratégia, kommunikáció és a vevőmagatartást célzó aktivitások.   Összességében elmondható, hogy ha meghalljuk a Nespresso és a Dolce Gusto márka neveket, akkor bizonyára mindenkinek a minőség és a számos ügyfélélmény jut eszébe, amit -e két márka képvisel és biztosít számunkra, avagy a fogyasztókéra.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
Kardos János
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: benchmarking, értékteremtés, kávéfogyasztás, ügyfélélmény, vevőérték
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 17 Jún 2023 13:16
Utolsó módosítás: 17 Jún 2023 13:16
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26072

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet