A gyorsforgalmi úthálózat gazdaságra gyakorolt hatása, Zalaegerszeg gyorsforgalmi úthálózatba való bekapcsolódásának lehetőségei

Kurdi Levente Miklós (2023) A gyorsforgalmi úthálózat gazdaságra gyakorolt hatása, Zalaegerszeg gyorsforgalmi úthálózatba való bekapcsolódásának lehetőségei. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of kurdi_levente_2023január_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
kurdi_levente_2023január_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Kurdi_Levente_2023jan_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
Kurdi_Levente_2023jan_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (123kB)

Absztrakt (kivonat)

Számomra egy rendkívül izgalmas téma a közlekedés. Már gyermekkoromban nagyon vágytam arra, hogy egyszer majd autót vezethessek. Miután elvégeztem a jogosítványszerzést, elkezdődött a környéken található utak bejárása, és egyre inkább felértékelődtek a kiváló utak az értékrendemben. Amikor Zalaegerszegre költöztem, kollégiumba az Egyetem miatt, feltűnt, hogy a városba nem vezet semmilyen teljes értékű négysávos vagy gyorsforgalmi út. A téma annyira felkeltette az érdeklődésem, hogy szinte már a legelején tudtam, hogy ebből szeretném írni a szakdolgozatom. A dolgozatom célja, hogy felmérjem, milyen lehetőségei vannak a megyeszékhelynek a gyorsforgalmi úthálózatba való becsatlakozásra, illetve felmérjem a helyi igényt ezekre az utakra. További cél, hogy olyan javaslatokat dolgozzak ki a dolgozat eredményeinek megfelelően, amelyek reálisan teljesülhetnek. A kutatásomnak két pillérje van. Az első az elméleti kutatás, aminek célja, hogy bemutassam a gyorsforgalmi úthálózatok múltját, jelenét, jövőképét, amit összekapcsolok Zalaegerszeggel és a ZalaZone Ipari Park Szolgáltató Zrt.-vel. A második pillér a gyakorlati kutatás. A gyakorlati kutatás része egy igényfelmérő kérdőív, egy interjú, illetve egy gyakorlati térképgyűjtemény a Magyar Közút Nonprofit Zrt. részéről, amit részletesen elemzek. A kutatási eredményeim szerint Zalaegerszegnek igénye van a gyorsforgalmi úthálózatba való bekapcsolódásra, ráadásul a hely különleges logisztikai helyzetben van. A város 50 kilométeres környezetében 5 gyorsforgalmi út is található, ha ezek a bekötések megtörténnek, kiváló új lehetőségeket teremthetnek. Véleményem szerint a leállított M76-os gyorsút projekt újraindítása helyett érdemes négysávosítani a már meglévő 76-os főutat Keszthely és a megyeszékhely között. Úgy gondolom, hogy mivel északi irányban a közelben két gyorsforgalmi út is található (M80, M86), ezért érdemes a gyorsforgalmi bekötést ebből az irányból elvégezni. Zalaegerszeg és Nagykanizsa közötti 74-es főút burkolata nem megfelelő minőségű, ugyanakkor egy fontos logisztikai jelentőségű út, ennek megfelelően azt javaslom, hogy épüljön gyorsforgalmi út a meglévő út mellé, vagy a régi utat szükséges korszerűsíteni, kibővíteni a 21. századi igényeknek megfelelően. Nem szabad elmenni amellett sem, hogy az úttípusok keretrendszerének hiányosságai miatt hátrányos különbségek jönnek létre a gyorsforgalmi úttípusok között, emiatt javaslok egy újra gondolt, alapjaitól újjáépített részletes keret és jogszabályrendszer létrehozását.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Márkus Mónika
Belső
tanársegéd; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Nagy András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: alternatíva - választási lehetőség, interjú, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás, közgazdaságtan - gazdaságtan, logisztika, szükségletvizsgálat - igényvizsgálat, út - úthálózat, Zala megye, Zalaegerszeg (Zala)
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 03 Feb 2023 11:24
Utolsó módosítás: 03 Feb 2023 11:24
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26002

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet