Takács Virág Vivien (2022) Egy sportklub marketing tevékenységének elemzése, finanszírozásának lehetőségei. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
takács_virág_vivien_2022máj_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
takács_virág_vivien_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (284kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául egy sportklub finanszírozási lehetőségeit, és marketing tevékenységének vizsgálatát választottam. Élsportolóként szinte nap mint nap látom és megtapasztalom a terület kihívásait és megoldásra váró problémáit. Nagy hátrányban van a karate és emellett az összes küzdősport, a látvány csapatsportokkal szemben, pedig eredményesség tekintetében jóval előrébb tart, mint például a labdarúgás. A dolgozatomban először bemutatom a főbb piaci trendeket és a vizsgált sportágat, s annak sajátosságait, majd marketing fókuszú megközelítésben elemzem a középpontban álló karate klubot. Ezt követően a finanszírozási lehetőségeket veszem sorra elméleti, majd gyakorlati oldalról a sportegyesületre hangoltan, s keresem a választ, hogy milyen újszerű megoldások kínálkozhatnak a jövőre vonatkozóan? Az elmúlt időszakban digitális térbe helyeződött át a marketing. Ezeknek a felületeknek egy részét már készség szinten használjuk, de vannak olyan területek amelyeket még mi is most tanulunk és próbálunk hasznosítani. A Facebook adta lehetőségeket már maximálisan kihasználjuk, az Instagram használatában középhaladó szinten vagyunk. A Tiktok használatában még az elején járunk, de minden lehetőséget kihasználunk annak érdekében, hogy sportegyesületünk a lehető legjobban tudja alkalmazni a közösségi oldalak adta lehetőségeket. Megtaláltuk a fejlődés zálogát a digitális világban. A küzdősportokat az állam és az önkormányzatok nem vagy csupán kis mértékben támogatják, ezért az edzéslátogatás, sok esetben a versenyeztetés is csak akkor működik, ha a szülők részt tudnak venni a sportolók versenyeztetésének és felkészülésének pénzügyi támogatásában. A küzdősportok fejlődésének elengedhetetlen eleme a nagyobb mértékű állami források nyújtása. Ha nagyobb mértékű támogatásokhoz jutnak a nem látványsportok, akkor sokkal nagyobb mértékű lesz a fejlődés. Így is sokkal eredményesebbek ezek a sportágak, mint a csapat-látványsportok, de a támogatások hatására még nagyobb eredmények születnének.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | 4P - Product, Price, Place, Promotion, 7P marketingmodell, marketing mix, sport - testmozgás, sportfinanszírozás |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:59 |
Utolsó módosítás: | 05 Júl 2022 12:08 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25979 |
Actions (login required)
Tétel nézet |