Mazur Lilla Anna (2022) A Gartner Intertrans Hungária Kft. fuvartervezés és járatoptimalizálási tevékenységének bemutatása, fejlesztési javaslatok megfogalmazása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
mazur_lilla_anna_2022máj_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
mazur_lilla_anna_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (47kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a Gartner Intertrans Hungária Kft. egy új üzleti tevékenységének a futárszolgálati tevékenységének bemutatása, elemzése. A téma választásakor figyelembe vettem, hogy egy olyan területet válasszak, mely szorosan kapcsolódik az egyetemen folytatott logisztika tanulmányaimhoz, valamint a szakmai gyakorlatom ideje alatt megismert folyamatokhoz. Dolgozatom célja, hogy bemutassam a társaság Magyarország egyik meghatározó webes kereskedő cégcsoportjának országos csomagkiszállítási feladatainak Zala és Veszprém megyei terítésének végzését, amelyet 2021. szeptemberében kezdett el. A Társaság eddig ebben a profilban még nem dolgozott, ezért a kezdetektől támogathattam és végig követhettem a cégen belüli folyamatok kialakítását és fejlesztését. A megbízó a korábbi gyakorlattól eltekintve 2021. évben döntött arról, hogy a vásárolt futár-logisztikai szolgáltatás mellett saját céget és saját szervezésben kialakított rendszert hoz létre a futárszolgálati tevékenység és a vevői kiszolgálás végzésére. Az elképzelés alapján egy saját szervezésben működő magyarországi központi elosztó-depó létrehozása mellett a megyei-régiós szolgáltatásra alvállalkozó partnerek bevonásával kívánta az országos lefedettséget biztosítani. A projekt szervezése a partnerek kiválasztása 2021. május-júniusban kezdődött. A megbízó megkeresése és a tervezett megvalósulása, a társaság tevékenységéhez illesztési lehetőségének vizsgálata után döntött a cégvezetés a projektben való részvételről. Üzletpolitikai meggondolás miatt társaságunk a régiós szolgáltatásnál Veszprém és Zala megye kialakítását tervezte megvalósítani, vállalta a kialakítását. A megbízó a többi régióban a további jelentkezők közül kiválasztotta a szolgáltató partnereit. Nagyon szerencsés helyzetbe kerültem a gyakorlatom miatt, hiszen a Gartner Intertrans Kft.-nél a korábban jelzettek alapján ennek a szolgáltatási tevékenységnek a teljes bevezetését, kialakítását és a cég struktúrájába illesztését megfigyelhettem, munkámmal támogathattam. A projekt megvalósítására a társaság egyes területeiről felelős vezetők és projektes kollégák bevonásával egy csapatot alakított ki, melynek az előkészítés a bevezetés és a folyamatos működtetés kialakításának levezénylése a feladata. Ezen belül az egyes részfeladatok (régiós depók kiválasztása, működési folyamat megtervezése, operációs tevékenység tervezése, eszközpark biztosítása, HR-személyzet biztosítása, kiválasztása, IT-s rendszerek kialakítása, támogatások megtervezése) megoldása volt a csapat feladata. A végső cél és a tevékenységnél kiemelten fontos a naponta változó csomagkiszállítási feladatok eltérősége, földrajzi elhelyezkedése miatt az egyes irányjáratok optimális kialakítása, gazdaságos működtetésének biztosítása. Ezen célok elérése érdekében szükségessé válik az útvonal, járatoptimalizálási elméleti lehetőségek megismerése, a társaságnál jelenleg működtetett rendszerekhez integrálása az esetleges bevezetése, a futárokkal való alkalmazás megismertetése. Fontos és kiemelt feladat lesz ezen üzleti tevékenységének folyamatos költségelemzése, üzemeltetési, működtetési ráfordításoknak a hatékony fenntartása, a szolgáltatási színvonal folyamatos javítása, és a maximális ügyfélelégedettség kialakítása. Dolgozatom három fő pillérre építem fel. Az első részben bevezető jelleggel kifejezetten a kereskedelemre, online kereskedelemre helyezem a hangsúlyt. Kitérek a környezetvédelemre, illetve a Covid – 19 online kereskedelemre gyakorolt hatására, a Gartner belső folyamataira és környezettudatosságára. A kereskedelem alap logisztikai tevékenységét mutatom be. Dolgozatom második felében a kiszállítás és a raktári folyamatokat említem. Részletesen kitérek a szállítmányozás mai legismertebb formáira, ahol kisebb elemzéssel bemutatásra kerültek az áruszállítási módozatok előnyei és hátrányai, némelyik szállítmányozási forma díjfizetési alapjai. A dolgozatom középső szakaszának végén összehasonlításra kerültek a közúti, a vízi, a légi és a vasúti árufuvarozási fajták. Dolgozatom harmadik szakaszában a Gartner Intertrans Hungária Kft. részletes bemutatása következik, ahol magyarországi képviseleteket és központokat ismertettem. Ezek után egy SWOT – analízis szemléltetése, majd a Gartner új tevékenységi körére térek ki részletesen, ami egy futárszolgáltatás Zala és Veszprém megyében. Ehhez kapcsolódóan a szállítási módozatokkal foglalkoztam, aminek a végén egy potenciális konkurenciával való rövid összehasonlítást végeztem. A harmadik szakasz középső részében a Gartner új szolgáltatási projektjének kiépítésének lépéseinek ismertetéséről, tervezéséről, előkészületeiről, költségvizsgálatáról esik szó. Dolgozatom lezárását alternatív megoldások vizsgálatával, elemzésével töltöttem és ezek feldolgozása után javaslatokat tettem. Fontos volt számomra, hogy az üzleti tevékenység jövő tervezése érdekében további javaslatokat fogalmazzak meg, melyek a szakdolgozati munkám legvégén szerepelnek.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | árufuvarozás, Covid-19, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, Gartner Intertrans Hungária Kft. (Zalaegerszeg), környezettudatosság, logisztika, raktár - raktározás, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:59 |
Utolsó módosítás: | 29 Jún 2022 11:59 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25978 |
Actions (login required)
Tétel nézet |