Az influenszer marketing, ahogy az Y és Z generáció látja

Rákosa Gréta (2022) Az influenszer marketing, ahogy az Y és Z generáció látja. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of rákosa_gréta_2022máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
rákosa_gréta_2022máj_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of rákosa_gréta_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
rákosa_gréta_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (464kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozati témaválasztásom alapját a marketing terület iránti érdeklődésem adta, valamint a tanulmányaim alatt megszerzett tudás ösztönzött arra, hogy ezt a témát dolgozzam ki. Mindemellett a másik fő motivációm az Y és Z generáció közötti különbségek megismerése a közösségi média használatának tükrében. Véleményem szerint ez a téma manapság nagyon népszerű, hiszen elég csekély azok száma, akik nincsenek jelen legalább egy social media felületen. Valamint a környezetemben is tapasztalom, hogy az Y és Z korosztály között csak egy lépcsőfok van, mégis olyan nagy a különbség és ezt szeretném alátámasztani vizsgálatokkal. Dolgozatomat az online marketing elméleti megközelítésével szeretném kezdeni, amelyben kitérek az aktuális trendjeire, valamint szeretném bemutatni, hogy az e fajta marketingnek milyen előnyei vannak. A későbbiekben bemutatom, hogy milyen eszközrendszerrel működik, legnagyobb hangsúlyt az influenszer marketingen van, hiszen ez adja a dolgozatom alapját. Szakdolgozatom utolsó részében rátérek a fókuszcsoportos vizsgálatom megismertetésére. Fókuszcsoportos interjút tartottam Y és Z generáció körében. Kutatási kérdéseket fogalmaztam meg a kutatás fő irányvonalának. A fókuszcsoportos interjúm a Pannon Egyetem Gazdálkodási Karán, Zalaegerszegen történt. Szolgáltatás menedzsment és marketing szaktársaim, illetve másod diplomás hallgatók körében. Mindkét korcsoport hoz 2- 2, 8-8 fős csoportokat alakítottam ki, amelyekben ugyanazokat a kérdéseket tettem fel. A kérdés amire én a legkíváncsibb voltam, az, hogy milyen mértékben befolyásolják a fogyasztót az influenszerek tevékenységeik a különböző közösségi média tevékenységeik során. . A vizsgálat alatt született eredmények nem egyértelműen határozzák meg a két generációt, csak azok vizsgált személyeit. A kapott eredmények számomra néhol meglepők voltak és néhol a várt kimenetelek születtek. Részemre váratlan volt, hogy az Y generáció a befolyásolhatóbb a közösségi médiában közzétett vélemények által, mint a Z. Nagy az egyetértés a szponzorációk és a hirdetések nagyságát követően, a legideálisabb az, ha a tartalmaik 30 % csak. A fő szempont egy influenszer hitelességét illetően az őszinteség és a legfontosabb, csak olyan terméket és szolgáltatást reklámozzanak, amelyeket kipróbáltak és igénybe vettek, annak érdekében, hogy követőiknek hozzáadott értéket tudjanak átadni. A kutatásom lezárása képpen elmondható, hogy a fókuszcsoportos vizsgálat segítségével elmélyedhettem és jobban megismerhettem a két generáció közösségi médián való jelenlétüket.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Aranyosiné Kulman Anikó
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: generációs jellemzők - generációs sajátosságok, influencer marketing, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, reklám - hirdetés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 29 Jún 2022 11:59
Utolsó módosítás: 29 Jún 2022 11:59
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25970

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet