Rákosa Gréta (2022) Az influenszer marketing, ahogy az Y és Z generáció látja. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
rákosa_gréta_2022máj_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
rákosa_gréta_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (464kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozati témaválasztásom alapját a marketing terület iránti érdeklődésem adta, valamint a tanulmányaim alatt megszerzett tudás ösztönzött arra, hogy ezt a témát dolgozzam ki. Mindemellett a másik fő motivációm az Y és Z generáció közötti különbségek megismerése a közösségi média használatának tükrében. Véleményem szerint ez a téma manapság nagyon népszerű, hiszen elég csekély azok száma, akik nincsenek jelen legalább egy social media felületen. Valamint a környezetemben is tapasztalom, hogy az Y és Z korosztály között csak egy lépcsőfok van, mégis olyan nagy a különbség és ezt szeretném alátámasztani vizsgálatokkal. Dolgozatomat az online marketing elméleti megközelítésével szeretném kezdeni, amelyben kitérek az aktuális trendjeire, valamint szeretném bemutatni, hogy az e fajta marketingnek milyen előnyei vannak. A későbbiekben bemutatom, hogy milyen eszközrendszerrel működik, legnagyobb hangsúlyt az influenszer marketingen van, hiszen ez adja a dolgozatom alapját. Szakdolgozatom utolsó részében rátérek a fókuszcsoportos vizsgálatom megismertetésére. Fókuszcsoportos interjút tartottam Y és Z generáció körében. Kutatási kérdéseket fogalmaztam meg a kutatás fő irányvonalának. A fókuszcsoportos interjúm a Pannon Egyetem Gazdálkodási Karán, Zalaegerszegen történt. Szolgáltatás menedzsment és marketing szaktársaim, illetve másod diplomás hallgatók körében. Mindkét korcsoport hoz 2- 2, 8-8 fős csoportokat alakítottam ki, amelyekben ugyanazokat a kérdéseket tettem fel. A kérdés amire én a legkíváncsibb voltam, az, hogy milyen mértékben befolyásolják a fogyasztót az influenszerek tevékenységeik a különböző közösségi média tevékenységeik során. . A vizsgálat alatt született eredmények nem egyértelműen határozzák meg a két generációt, csak azok vizsgált személyeit. A kapott eredmények számomra néhol meglepők voltak és néhol a várt kimenetelek születtek. Részemre váratlan volt, hogy az Y generáció a befolyásolhatóbb a közösségi médiában közzétett vélemények által, mint a Z. Nagy az egyetértés a szponzorációk és a hirdetések nagyságát követően, a legideálisabb az, ha a tartalmaik 30 % csak. A fő szempont egy influenszer hitelességét illetően az őszinteség és a legfontosabb, csak olyan terméket és szolgáltatást reklámozzanak, amelyeket kipróbáltak és igénybe vettek, annak érdekében, hogy követőiknek hozzáadott értéket tudjanak átadni. A kutatásom lezárása képpen elmondható, hogy a fókuszcsoportos vizsgálat segítségével elmélyedhettem és jobban megismerhettem a két generáció közösségi médián való jelenlétüket.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | generációs jellemzők - generációs sajátosságok, influencer marketing, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, reklám - hirdetés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:59 |
Utolsó módosítás: | 29 Jún 2022 11:59 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25970 |
Actions (login required)
Tétel nézet |