Az influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira

Molnár Ádám István (2022) Az influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of molnár_ádám_2022máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
molnár_ádám_2022máj_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of molnár_ádám_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
molnár_ádám_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (325kB)

Absztrakt (kivonat)

Amikor a szakdolgozati témaválasztásomra sor került, szinte elsők között merült fel az influencerek hatásainak a vizsgálata a fogyasztói magatartás tükrében. Az internet és az influencerekből következően, választásom a Z generációra esett. Kíváncsi voltam arra, hogy az influencerek, milyen mértékben alakítják a fogyasztói magatartást és hogyan befolyásolják, egyáltalán befolyásolják-e a vásárlási döntéseket. Szerettem volna azt is megtudni, hogy a Z generációra valóban hatással vannak-e a közösségi médiaplatformok szereplői. Annak érdekében, hogy még jobban belelássak a témába és a fogyasztók fejébe, igyekeztem a rendelkezésre álló szakirodalmakból felhasználni, mind hazai mind nemzetközi szinten. Végül, de nem utolsó sorban pedig egy önkitöltős kérdőív segítségével végeztem kutatást a Z generáció körében. A dolgozatomban, kezdetben a szakirodalmi áttekintéssel kezdtem. Először a fogyasztó meghatározását szerettem volna bemutatni. A továbbiakban a fogyasztói magatartást általánosságban majd a befolyásoló tényezőket mutattam be. Primer kutatásom előkészítéséhez, elvégzéséhez és elemzéséhez fontosnak tartottam megismerni azokat a befolyásoló tényezőket, amelyek a fogyasztókra hatással vannak. Így a következőkben bemutattam a kulturális-, társadalmi-, személyes- és pszichológiai jellemzők hatásokat. A továbbiakban az influencer marketing témakörét érintettem, illetve az influencereket mutattam be. Az influencerek tekintetében különböző csoportosításokat alkalmazhatunk. Ezt követően a továbbiakban az influencerek fogyasztói magatartásával foglalkoztam. Véleményem szerint mindenki számára evidens, hogy napjainkban az online tér nélkül nem lehet teljes életet élni. Hiszen ha a fogyasztók nincsenek jelen az online felületeken, akkor kevésbé informáltak minden tekintetben. Napjainkban elmondható, hogy egy valami közös a fogyasztókban. Ez pedig nem más, mint, hogy nagyon sok időt töltenek az online platformokon, ezért a szakemberek számára is jó lehetőség ott egy termék vagy szolgáltatás bemutatása. Az egyre nagyobb választék következtében nehéz megtartani a piacokat és értékesíteni a termékeket. Irodalmi kutatásomat folytatva a közösségi médiát helyeztem górcső alá. Bemutattam a szakemberek által meghatározott fogalmakat majd azokat a közösségi médiumokat, amelyek napjaink meghatározó platformjaiként működnek. A dolgozatom szűkítéséhez a Z generációt választottam, így azt mutattam be, hogy milyen hatással van a vásárlási szokásaikra az influencerek jelenléte. A korcsoportokat összekötik a közös érdeklődési körök, élmények és tapasztalatok. A dolgozatom utolsó részében az általam végzett kutatás menetét és eredményeit mutattam be. A kutatás fő témája az influencerek hatása a Z generáció vásárlási szokásaira. Véleményem szerint, annak érdekében, hogy a vállalatok érvényesülni tudjanak az influencereken keresztül még erősíteni kell a bizalmat a fogyasztókban. Hosszú távon fontos számolni ezzel a fogyasztói csoporttal. Ha egy influencer pozitív hatással van egy fogyasztóra, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a vásárlási döntéseire is pozitívan fog hatni. A szakdolgozatom során feltárt információk, összefüggések és kapcsolatok által egy egységes képet kaphatunk a XXI. század Z generáció tagjainak influencerekhez fűződő viszonyáról. Betekintést nyerhetünk napjaink problémáiba, trendjeibe és elvárásaiba. Konzekvenciaként arra jutottam, hogy az internet egy óriási lehetőség mind a vállalatok mind a fogyasztók számára. Időt és energiát kell fektetni abba, hogy egyre több fogyasztó bizalommal álljon az influencerek és általuk a szponzorált tartalmak iránt. Így tehát érdemes lesz a vállalatoknak követni a Z generáció érdeklődési körét és vásárlási szokásait, hiszen mint célcsoport nagyon nagy potenciállal rendelkező fogyasztói osztály. Bízom benne, hogy a szakdolgozatom témája felkeltette az olvasó érdeklődését és velem együtt fogja figyelni a témával való változásokat és a jövőbeni újításokat.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bali Zsófia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Nagyné Halász Zsuzsanna
Belső
adjunktus; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, influencer, közösségi média - szociális média - social media, marketing - értékesítés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Z generáció
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 29 Jún 2022 11:59
Utolsó módosítás: 29 Jún 2022 11:59
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25962

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet