Radák Máté István (2022) A hagyományos és az online marketing fogyasztói megítélése. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
radák_máté_istván_2022máj_publikus.pdf Download (3MB) | Előnézet |
PDF
radák_máté_istván_2022máj_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (354kB) |
Absztrakt (kivonat)
A választásom azért esett erre a témára, mert a marketing egy olyan tudományterület, amely a vállalkozások teljes működésére hatással van és folyamatosan változásokon megy keresztül. Napjaink meghatározó trendjei folyamatosan változnak, a piacra egyre telítettebb és érvényesülni is sokkal nehezebb, mint korábban. Kutatásomban szerettem volna választ kapni arra, hogy a fogyasztók milyen megítéléssel vannak a hagyományos és az online marketing iránt, milyen eszközökkel és milyen csatornákon fogadják a legszívesebben a különböző reklámokat. A szekunder kutatás közben bemutattam a marketing fejlődését, különböző gyakorlati marketing elemeket, részletesen kielemeztem az online marketing eszközöket és azok népszerűségét, majd a reklámokkal és a reklámpszichológiával is mélyre menően foglalkoztam. Ebben a részben segítségemre voltak a hazai szakirodalmak, tanulmányok, statisztikai adatok és néhány külföldi anyag is. Majd a saját primer kutatást egy anonim, online kérdőív segítségével végeztem el. A kérdőívet bármely gender, korosztály és földrajzi elhelyezkedésű személy kitölthette. A kutatást egyértelmű választ adott arra, hogy napjainkban elengedhetetlen a sikeres marketing érdekében az internet használata a vállalatok számára. A számos új lehetőség mellett, mint például a kétirányú kommunikáció és a hatékonyság mérése, több olyan indok is van ami, miatt szükséges. Többek között minden nemet, korosztályt és földrajzi elhelyezkedést figyelembe véve az online megjelenés és az online platformokon elhelyezett reklámok, hirdetések lett az az elem amivel a leggyakrabban találkoznak a kitöltők és a legnagyobb befolyást is ennek az elemnek sikerül elérnie. Tehát a vállalatoknak folyamatosan figyelemmel kell kísérni mik a legújabb trendek, a népszerű közösségi felületek, hol a legkönnyebb elérni a fogyasztókát. A marketingkampányok megalkotása előtt fontolóra kell venni, hogy azzal a termékkel melyik csatornán és milyen eszközzel lehetne a legkönnyebben érvényesülni. A kutatás megmutatta, hogy az online elemek mellett, még a hagyományos marketingnek is megvan bizonyos korcsoportnál és területnél a szerepe. Például a fővárosban hatékonyak az óriás plakátok, az idősebb generációnál a TV-s reklámok, míg a férfiaknál a járműreklámok okoztak nagyobb sikert. A kutatásban továbbá fény derült arra, hogy a reklámok nagyobb hatással vannak a kis összegű termékekre, míg a nagyobb összegű termékeknél fontosabb a márka szerepe, hírneve. A reklámok vizuális és audiális elemei is meghatározó szerepet játszanak. Mély benyomást keltenek a figyelemfelkeltő színek, ábrák és a jól csengő rímek, de a humoros vagy érzelmes rövid történetek is, amelyek az érzelmekre hatnak. Ellenben figyelni kell, hogy megtalálják a vállalatok azt a határt, amit be tudnak fogadni a fogyasztók. Ne váltson ki a reklám túl sok ingert, ne legyen idegesítő hatású, mert akkor már az ellenkezőjét érheti el és visszatetsző lehet.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | hatékonyság, marketing - értékesítés, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, ösztönzés - ösztönzési rendszer, reklám - hirdetés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:58 |
Utolsó módosítás: | 29 Jún 2022 11:58 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25946 |
Actions (login required)
Tétel nézet |