Az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra az Y és a Z generáció tükrében

Tóth Barbara (2021) Az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra az Y és a Z generáció tükrében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of tóth_barbara_2021máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
tóth_barbara_2021máj_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of tóth_barbara_2021máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
tóth_barbara_2021máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (784kB)

Absztrakt (kivonat)

Míg régebben a cégek csak hagyományos eszközöket használhattak (pl. tv és rádió reklámok, szórólapok, újságcikkek), hogy meggyőzzék a fogyasztókat az ő termékeik jók és megérik a pénzüket, addig mára ez a tárház jelentősen kibővült. Az Internet megjelenésének köszönhetően az online tér új kapukat nyitott meg a reklámozás világában. A mai mindennapi tapasztalat azt mutatja, hogy online jelenlét nélkül egy cég nem lehet igazán sikeres a XXI. században, főleg, ha a fiatalabb generációt szeretné megcélozni. A céges honlap és a közösségi médiás jelenlét mellett azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni egy viszonylag új, de remek lehetőségekkel kecsegtető ágazatot, az influencer marketinget. A fogyasztók döntésének befolyásolása egyre nehezebbé válik, hiszen a mai fogyasztók már nem igazán hisznek a hagyományos reklámokban, fenntartásokkal kezelik azokat. Azonban az influencereket sokkal hitelesebbnek érzik, könnyebben tudnak azonosulni velük (főleg a fiatalabb korosztály), mivel nem úgy tekintenek rájuk, mint a hagyományos sztárokra. Ezért úgy gondolom, erre a területre érdemes odafigyelni. Szakdolgozatomban az influencerek hatását vizsgáltam az Y és a Z generáció tekintetében, különös figyelmet fordítva a fogyasztói magatartásukra. Dolgozatomat az elméleti áttekintéssel kezdtem, melynek első felében az aktuális marketing trendek ismertetését követően, a fogyasztóra tértem ki, a fogalom tisztázását követően, megnéztem hogyan változtak a fogyasztók az idő előrehaladtával, kitértem az új tendenciákra, illetve megvizsgáltam az Y és a Z generációt, mint fogyasztót, elérésüket is beleértve. Az áttekintés második felében a vásárlói magatartást vettem szemügyre, különös tekintettel a vásárlói döntés folyamatára, és az azt befolyásoló tényezőkre. Ezt követően a közösségi médiáról olvasható egy rövid áttekintés, majd az influencerekre tértem rá. A fogalomtisztázás után, bemutattam a főbb típusokat, amelyeket egy táblázatban is összefoglaltam példákkal együtt a könnyebb áttekinthetőség végett, majd az influencerek pénzkeresési lehetőségeire tértem ki. Megalapozva ezzel a kutatásomat, amelynek célja az influencerek hatásának vizsgálata volt a fogyasztói magatartásra és szokásokra az Y és a Z generációra vetítve. A kutatás módszerének meghatározása után, kiértékeltem az eredményeket, levontam a következtetéseket. Végül a koronavírusról és kihatásairól, valamint az influencer marketing jövőjéről írtam. Összességében úgy gondolom, hogy az influencer marketing minden hibája ellenére is ígéretesnek mondható akár a fogyasztók befolyásolása, akár a közvélemény alakítása a cél, így mindenképp érdemes egy próbát tenni vele. Először akár kicsiben is el lehet kezdeni, aztán ha beválik és hozza az elvárt eredményeket, ötleteink megvalósításában csak a pénztárcánk, a piacon fellelhető influencerek és a képzelet szabhat határt.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
Főiskolai docens; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Kovács Fanni
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: fogyasztói szokások - fogyasztói magatartás, influencer marketing, közösségi média - szociális média - social media, vásárlói magatartás, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 21 Szep 2021 13:05
Utolsó módosítás: 26 Ápr 2022 13:02
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25843

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet