Bankolás a kezdetektől az online világig

Pajor Imre (2020) Bankolás a kezdetektől az online világig. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of pajor_imre_2020máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
pajor_imre_2020máj_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of pajor_imre_2020máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
pajor_imre_2020máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (977kB)

Absztrakt (kivonat)

A számítástechnika már gyakorlatilag minden iparágban jelen van. Napjainkban a legtöbb ember életének meghatározó szereplői a bankok, és a különböző pénzintézetek, amikre a számítástechnika fejlődése különösen nagy hatással van. Kevés ember van viszont akik a pénzügyeik intézésére nem szükséges rosszként tekintenek, ezért szeretnék minél gyorsabban és egyszerűbben intézni. Éppen ezért véleményem szerint az ilyen intézményeknek, rendkívül nagy hangsúlyt kell fektetniük az ügyfelek kényelmét és elégedettségét növelő fejlesztésekre. A digitalizáció adta lehetőségeket kihasználva, és beépítve a rendszerekbe, a pénzügyek intézése egy egészen új szintre emelhető. Záródolgozatom témaválasztásánál a szakmai kíváncsiság vezérelt amikor a bankolási szokások fejlődését, illetve a bankok kialakulásának bemutatását választottam egészen a legelső pénzintézetek megjelenésétől a mai formájukig. A fő hangsúlyt azonban a jelenleg is tartó technológiai forradalomra és annak hatásaira szeretném helyezni. Szeretném mélyebben beleásni magam a bankok működésébe és megfigyelni a digitalizáció eredményeit. Plusz motivációt adott számomra hogy kötelező szakmai gyakorlatomat az OTP Bank zalaegerszegi fiókjában töltöm, ahol megismerhetem a pénzügyek intézésének hátterét illetve belátást nyerhetek több banki folyamatba, amelyekben szinte egytől egyig jelen vannak a legmodernebb technikai eszközök, eljárások. Továbbá motivált az is hogy ebben a témában rengeteg szakirodalom, illetve egyéb forrás áll rendelkezésre amik segítik a téma részletes és megfelelő feldolgozását. Mindemellett én magam is rendszeresen veszem igénybe pénzintézetek szolgáltatásait, illetve előszeretettel ismerem meg és használom a legújabb trendeket, eszközöket. Rendszeresen használom az internetbank adta lehetőségeket, az érintés nélküli fizetést, és már én is annak a generációnak a tagja vagyok akik nem szívesen mennek be személyesen a bankfiókba, hanem mindent amit csak lehet, otthonról, internet segítségével intéznek. Záródolgozatom első részében a bankok kialakulásának folyamatát szeretném röviden bemutatni, a pénz kialakulásától egészen a mai ismert bankok megjelenéséig. Kitérek többek között a nemesfémek elterjedésére különböző kultúrákban, az árupénz használatára és a hitelek iránti igény megjelenésére. Fő témának a digitalizáció és az innovatív megoldások bemutatását választottam, illetve ezek hatását kifejezetten a bankszektorra. A fejlesztések a bankszektor minden szegmensében jelen vannak. Ahhoz hogy egy bank versenyben tudjon maradni, követnie kell a trendeket, és meg kell felelnie az ügyfelek egyre csak bővülő igényeinek. Az online ügyfélkiszolgálás, az hogy az ügyfél szinte bármikor és bárhonnan képes elintézni pénzügyeit, internetbank segítségével, kezd egyre jobban teret nyerni. Azonban megfigyelhetők generációs különbségek ezeknek az innovatív megoldásoknak az elfogadásában, ami egyfajta akadálya az új technológiák terjedésének. Foglalkozom a készpénz szerepének változásával, az elektronikus és online fizetési módok készpénzre gyakorolt hatásával, ezzel együtt a bankkártyák szerepével. Annak ellenére hogy rendkívül fejlett biztonsági rendszerek és intézkedések védik az ügyfelek és a bankok adatait, sajnos előfordulnak visszaélések, csalások, amik kiváltó okai lehetnek a bizalmatlanságnak. Dolgozatom záró fejezetében külön foglalkozom ezeknek a biztonsági rendszereknek az ismertetésével, konkrét példákon keresztül. Bemutatom a leggyakrabban használt programokat csalásokhoz, adatlopásokhoz, valamint a legmodernebb biztonságtechnikai eszközöket és rendszereket. Dolgozatom során igyekeztem egy teljes képet alkotni a bankrendszerek működéséről és folyamatos fejlődéséről. Mindezt adatokkal alátámasztva, ezzel együtt ügyelve arra hogy egy laikus olvasó számára is érthető és érdekes legyen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

felsőoktatási szakképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nagyné Halász Zsuzsanna
Belső
főiskolai adjunktus, Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék, GKZ

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: bank - bankügy, bank - bankügy, banki rendszerek, internet, online szolgáltatások, e-ügyintézés - elektronikus ügyintézés - online ügyintézés
SWORD Depositor: Felhasználók 13380 nem található.
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 13380 nem található.
Dátum: 17 Jún 2020 18:03
Utolsó módosítás: 31 Már 2022 09:48
URI: https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25656

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet