Czibor Zoltán (2019) LádaVasút marketingterve. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
czibor_zoltán_2019máj_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatomban a LádaVasút marketing tervének elkészítésére vállalkoztam. A gyakorlatom helyszíneként szolgáló vállalkozás olyan egyedi szolgáltatást nyújt, amely kedvelt szórakozási lehetőséget kínál elsősorban gyermekek részére. A LádaVasút innovációs gyermekbarát szolgálatás, nagy előnye a mobilitás, könnyen és gyorsan telepíthető bármilyen rendezvényre. Ráadásul egyedi és újszerű kivitelezése miatt nagy meglepetés és újszerű élmény is a gyermekek számára. A játék működése mechanikus, üzemeltetése egyszerű, nincs szükség külső energiaforrásra. Záródolgozatomat a LádaVasút bemutatásával kezdtem, majd a környezetének elemzésével folytattam. A környezet elemzés során szerzett adatokat később felhasználtam a kibővített marketing-mix elkészítésében. Legérdekesebb adatok a versenytárs elemzésben kerültek felszínre, hiszen ugyan rengeteg hasonló tevékenységet folytató cég van a piacon, de kimondottan ilyen szolgáltatással semmilyen másik cég sem foglalkozik. A dolgozatom rávilágít arra, hogy a LádaVasútnak van miben fejlődnie, de hatalmas potenciál van benne. A SWOT analízis során, feltártam a gyengeségeket, és veszélyeket, amelyeket a jövőben a zökkenőmentes működés érdekében csökkenteni szükséges. Ezután pedig a kibővített marketing mix elemzést (7P) készítettem el. Ebben az elemzésben szó esett az árakról, hogyan alakulnak egyes helyzetekben, az értékesítési folyamatról, ami személyes véleményem szerint egy nagyon nehéz feladat. Dolgozatom elkészítése nagyon tanulságos volt számomra, mert rengeteget tanultam belőle, hogy egy vállalkozás mindennapi működéséhez mennyire elengedhetetlen a marketing terv készítése. Elengedhetetlen hiszen, ezáltal olyan információk kerültek felszínre, amellyel a jövőbeni profit maximalizálást segítheti. A megfelelően elkészített marketingterv nélkülözhetetlen a vállalkozás eredményes működéséhez, a jövőbeni fejlesztések megtervezéséhez segítséget nyújt, hiányában olyan átgondolatlan vezetői döntések születhetnek, amelyek káros hatással lehetnek a szervezetre. Emellett a jó marketingterv garancia arra is, hogy a megfelelő hatékonysággal használja fel a forrásait. Az olvasott szakirodalom segített új perspektívába helyezni az ötleteimet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
felsőoktatási szakképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketingterv, STEEP analízis, környezetelemzés, kibővített marketing-mix, marketingkommunikáció |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 20 Máj 2019 16:54 |
Utolsó módosítás: | 18 Ápr 2023 09:53 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/22656 |
Actions (login required)
Tétel nézet |