Osztie Erik (2017) Szoftverek a logisztikában, hatásuk napjainkra. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
osztie erik_2017jún_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája nem véletlenül lett az, ami, ugyanis tanulmányaim alapján már megfigyeltem, hogy egy vállalat működéséhez elengedhetetlen a megfelelő informatikai háttér, melyet egy elég sokszínű skálán lehet hasznosítani, kezdve a hálózatokkal, az információ áramlás segítésén keresztül, egy komplex vállalatirányítási szoftverrel bezárólag, a kommunikációról nem is beszélve. Fontosnak tartottam a témám felvezetése céljából, hogy ismertessem a történelmet, hogy honnan is jutott oda a technológia, ahol most tart, valamint, hogy miként változtatta meg a vállalatok működését és befolyásolta a piacot/versenyképességet. A dolgozatom haladtával fontosabb problémákat beszéltem és ismertettem a fontosabb dolgok miértjét, meg működési elvét, például, hogy hogyan épül fel egy komplex vállalati információ rendszer, mit tekinthetünk annak és mit nem. Ábrák segítségével próbáltam a lehető legjobban szemléltetni. Összehasonlítottam a szoftverek típusait táblázat formájában bizonyos szempontok alapján majd felállítottam egy pro és kontra érveket. Személyes véleménnyel láttam el az eredményt. Dolgozatom közepén elérkeztem talán a legfontosabb részhez a dolgozatom szempontjából, ugyanis nem általánosságban szerettem volna leírni és összehasonlítani az ERP szoftvereket, hanem egy konkrét cégen keresztül szerettem volna ezt bemutatni. Szót ejtettem, arról hogyan került bevezetésre a „végleges csomag” és milyen döntéseket kellet meghoznia a cégnek, amely ezt a végkifejlettet eredményezte. gyakorlatom során ezt volt lehetőségem részletesebben is megismerni, valamit szót ejtettem a cégnél megtalálható osztályokról és fontosságukról/szerepükről a vállalati életben, azt is elmondtam, hogy ez egy nagy egész és nem lehet különbséget tenni és hogy nagyon fontos az emberközpontúság és a rugalmasság az új dolgok felé. Talán részben ezért is tud ilyen eredményes lenni a piacon a vállalat, mert bevonja a dolgozókat a fejlesztésbe melynek eredménye egy rendkívül jó és összetett rendszer. Véleményem szerint ezért nem vált multinacionális céggé a Prevost, mert akkor el kellene dobnia mindazokat az értékeket, amiket fontosnak tart és nem tudna a továbbiakban olyan közvetlen és emberközpontú maradni, mint jelenleg. Egy ilyen rendszernél feltettem néhány kérdést, a biztonsággal kapcsolatban, hogy milyen okok váltották ki azt a hálózati ergonómiát, ami megtalálható a cég falai között. Miért nem felhő? Miközben a gyakorlati időmet töltöttem ott, folyamatosan gondolkoztam, vajon, miként tudnám segíteni a cég működését, esetlek nyomot tudok e hagyni a cég életében a személyemmel. A kutatásomat is erre fele irányítottam, hiszen hogyan is lehetne jobban vagy jobb javaslatokat, fejlesztési ötleteket adni, mint ha felmérem a jelenlegi rendszer hatékonyságát, kihasználtságát, megkérdezem milyen volt előtte milyen volt esetleg máshol, ezáltal a megfelelő konklúziót levonva és helyenként ötleteket javasolni. A kutatásom néhol egyértelmű adatokkal szolgált, néhol egy-egy érdekességre világított rá. Végezetül sikerült a megfelelő következtetést levonnom, és különböző diagramokkal szemléltetni azt. A diagramokat kielemezve különféle következtetéseket vontam le, megmagyaráztam a miértjét. A konklúzióban összegeztem mind az előnyöket, mind a hátrányokat és a felmerülő problémákat is felsoroltam, melyeket sorba végig gondolva, olyan megoldásokat kerestem/ajánlottam, mely megoldhatná őket. Természetesen az anyagi keret figyelembevétele nélkül, optimális helyzet keresésével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | szoftvertörténet, vállalati informatika, logisztika, vállalati erőforrás tervezés - ERP - Enterprise Resource Planning, integrált vállalatirányítási rendszer - ERP, PREVOST-HUNGÁRIA Kft. (Vecsés), Vecsés (Pest), véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 07 Jún 2017 17:13 |
Utolsó módosítás: | 26 Ápr 2022 10:51 |
URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/12567 |
Actions (login required)
Tétel nézet |