Szalai Alexandra (2016) Az iQor Global Services Hungary Kft.-nél a vevőállomány alakulása és a kintlévőségek kezelése, értékelése a számvitelben. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
szalai_alexandra_2016jún_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Minden ember tisztában van azzal, hogy életünk jelentős részét képezi a gazdasági körforgás függetlenül attól, hogy a háztartások vagy éppen a vállalatok csoportjához kapcsolódunk. Ebben a körforgásban a különböző elemek (külföld, munkapiac, tőkepiac, árupiac) folyamatos kapcsolatban vannak egymással más-más formában (adók, munkabér). A vállalatok többségénél jelen vannak azok a tényezők, amelyek alapot adnak, meghatározzák, illetve biztosítják a hosszú távú működését. Első ilyen tényezőnek tartom a beszerzést, ami fontos a vállalkozás tevékenységének elindulásához. Majd ezt követi a gyártás és/vagy szervizelés (vállalkozástól függően jelen lehet külön-külön mindkettő, vagy akár egyszerre is), mely alapján és során ki alakul egy kép, hogy a vállalkozás mennyire veszi komolyan tevékenységét, kötelezettségeit, mennyire megbízható, milyen pontossággal, precizitással dolgozik, hogyan tartja be a határidőket. A harmadik, utolsó előtti tényező az értékesítés, melyet ezek ellenértékének befolyása zár. Dolgozatom témájának a vevőállomány alakulásának és a kintlévőségek kezelésének, értékelésének vizsgálatát választottam. A társaságnak, ahol a szakmai gyakorlatomat tölthettem (iQor Global Services Hungary Kft.) világszerte ismert. Mivel nem volt számomra ismeretlen a cég tevékenysége, illetve szolgáltatás nyújtása, ezért úgy gondoltam még jobban megszeretném ismerni a vevőkkel való kapcsolatait, folyamatait. A téma első részében sokat támaszkodtam a számviteli és pénzügyi tanulmányaimra. Ezenkívül nagyon sok segítséget kaptam a cég munkatársaitól. Rendelkezésemre bocsájtották azokat az információkat, adatokat, melyekből megvalósulhatott a vizsgálatom. Bemutatásra került a vállalkozás (tevékenység, szervezeti felépítés alapján), majd ezt követően ismertetem a követelésekről az általános tudnivalókat (mérlegben elhelyezkedésük, csoportosításuk). A második és egyben fontosabb részben bemutatom, milyen tényezők alapján vizsgáltam a kintlévőségeket, illetve a vállalkozás hogyan kezeli azokat. Ezután a vevőállományt vizsgáltam különböző szempontok figyelembevételével (státusz alapján, árbevétel alakulás szerint, tevékenység jellege alapján, fizetési pénznem szerint, lejárati határidők alapján), melyeket a diagramok és az ábrák mutatnak be. A vizsgált adatok leginkább a 2015. évből valók, mivel a vállalat korábbi adatai nem tesznek ki egy teljes évet. Így csak arányosítva jelennek meg néhány helyen információk. A társaság jelentős partnerkörrel rendelkezik, melynek többségét (96%-át) a külföldi vevők alkotják, beleértve a kapcsolt vállalkozásokat is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Közszolgálati Intézeti Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | számvitel - könyvvitel, vevőállomány, kintlévőségkezelés - kintlévőségek behajtása, követelés - követeléskezelés, iQor Global Services Hungary Kft. (Szombathely), Szombathely (Vas) |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 03 Jún 2016 14:12 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |