A Baki Közös Önkormányzati Hivatal felépítése, működése önkormányzati környezetben

Kámán Noémi (2016) A Baki Közös Önkormányzati Hivatal felépítése, működése önkormányzati környezetben. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of kámán_noémi_2016jún.pdf] PDF
kámán_noémi_2016jún.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként a Baki Közös Önkormányzati Hivatal felépítésének, működésének bemutatását választottam, ugyanis itt töltöttem a kötelező szakmai gyakorlatomat, ezáltal bepillantást nyerhettem a Hivatal mindennapi munkájába, megismerhettem a különböző szervezeti egységek egymáshoz való kapcsolódását. Dolgozatom alapja mindazon jogszabályok, amelyek meghatározzák egy közös önkormányzati hivatal működését és feladatait. Ezen jogszabályok tekintetében megfigyelhető, hogy az elmúlt években sok változás történt, ezért az önkormányzati hivataloknak a munkájukat ezen gyakran változó jogszabályi környezet tükrében kell végezniük. Az utóbbi évek legnagyobb változását a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 2013. január 1-jei hatályba lépése hozta, melynek alapján Bak, Bocfölde és Sárhida községek képviselő-testületei megalapították a Baki Közös Önkormányzati Hivatalt. Munkámban a jogszabályi háttér áttekintését és értelmezését követően bemutatásra kerül a Baki Közös Önkormányzati Hivatal és az alapító települések, úgy, mint Bak, Bocfölde és Sárhida. Ezután vizsgáltam a Hivatal szerkezeti felépítését és személyi hátterét. A Hivatal vezetője a jegyző, a jogszabályokban meghatározott feladatokat Bak, Bocfölde és Sárhida települések vonatkozásában 11 fő látja el. Az igazgatási csoport létszáma 3,5 fő, a pénzügyi csoporté 5,5 fő, az adóigazgatásért 1,5 fő felel, míg a műszaki ügyintézői teendőket részmunkaidős munkavállaló végzi. A belső szabályozás vizsgálata során megállapítást nyert, hogy a Hivatal rendelkezik mindazon szabályzatokkal, amelyek biztosítják a jogszerű és szabályszerű működést és gazdálkodást. Dolgozatom fő része a szervezeti egységek tevékenységének, infrastrukturális hátterének ismertetése. Megismerkedünk a Hivatal igazgatási-szociális igazgatási, adóigazgatási és pénzügyi-gazdálkodási csoportjának tevékenységével, az általuk használt programok, rendszerek sajátosságaival. Az egyes szervezeti egységek tevékenységeinek tanulmányozása során bebizonyosodott, hogy a Hivatal köztisztviselőinek mindegyike rendelkezik a feladata ellátásához szükséges szakképzettséggel, ezenkívül folyamatos továbbképzésekkel bővítik ismereteiket. Kiválasztott témám kidolgozása révén igyekeztem átfogó képet adni a Hivatal működéséről, betekintést nyújtani az ott dolgozók mindennapi tevékenységébe az egyes munkafolyamatok megismertetése által. Összességében elmondható, hogy a Hivatal szervezeti felépítése megfelel annak a célnak, hogy feladatait a jogszabályi követelményeknek megfelelően, zavartalanul és zökkenőmentesen ellássa.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Közszolgálati Intézeti Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

felsőoktatási szakképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Némethné Czaller Zsuzsanna
NEM RÉSZLETEZETT
pénzügyi mestertanár

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: Bak (Zala), infrastruktúra, közös önkormányzati hivatal, helyi önkormányzat - települési önkormányzat, Bocfölde (Zala), Sárhida (Zala), költségvetési gazdálkodás
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 65 nem található.
Dátum: 03 Jún 2016 12:19
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet