A Zala-Depo Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Kft. marketing tevékenységének bemutatása

Bangó János (2016) A Zala-Depo Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Kft. marketing tevékenységének bemutatása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of bangó_jános_2016jan_titkos.pdf] PDF
bangó_jános_2016jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100.

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy a Zala-Depo Kft. marketing szempontú elemzését követően, olyan javaslatokat tegyek, melyek révén a társaság a modern, ügyfélközpontú szolgáltatásnyújtást testesítheti meg a szolgáltató szektorban. Ahhoz, hogy tisztában legyünk az egyes területek elemzésekor feltárt tények fontosságával, átfogó elméleti betekintést teszünk a marketing jelentésének, szerepének megértése végett. Az elméleti megközelítésben a marketing alapjai kerülnek áttekintésre, majd a marketingstratégia, illetve a marketing eszköztára is bemutatásra kerül. A marketing szempontú elemzés előtt, a Zala-Depo Kft.-ről ismertetem a fő tudnivalókat, kitérve a társaság megalakulására, küldetésére, vezetési hierarchiájára, illetve magára a végzett tevékenységekre. A társaság bemutatása során a SWOT analízis alkalmazásával részletesen kitértem a szervezet erősségeire, gyengeségeire, lehetőségeire, illetve fenyegetettségeire. Ezt követően sor került a társaság marketing tevékenységének az elemzésére, melyben a hagyományos 4P, illetve a szolgáltatásokra jellemző 3P szolgált segítségül. A 4P –n keresztüli bemutatás során a társaság termékpalettája került meghatározásra, az árak kialakítása során figyelembe vett tényezők, az értékesítési csatornában lévő szereplők, azok száma, valamint a jelenlegi kommunikációs csatornák jellemzői. A társaság jelenlegi marketing tevékenységének a hatásaira, fejlesztésekre szoruló területek meghatározására, a fogyasztói elégedettség felmérésére egy kérdőíves felmérés szolgál kiindulópontként. A felmérés révén értékelésre kerültek a társaság által végzett tevékenységek, szolgáltatások színvonala, melyek a társaság erősségei, gyengeségei, a vállalat ismertsége, illetve a szervezetről kialakult fogyasztói vélemény is megfogalmazható. A felmérésből olyan összefüggések, észrevételek határozhatók meg, mint a stratégiák által kifejtett hatások eredményei, eltérő módon jelentkező tájékozottság okai, vagy a fogyasztói elégedettség és a szolgáltatásnyújtás színvonala közötti kapcsolat milyensége fedezhető fel. A felmérés, és a korábban elvégzett társasági elemzés alapján javaslattételek kidolgozása, ismertetése, mérésükre szolgáló módszerek meghatározása következik. A javaslatok lehetőséget biztosítanak a társaságnak, hogy alkalmazásuk által javítson a szervezet helyzetén, valamint a társadalom szemlélet formálásában nagyobb szerepet töltsön be. A javaslattételek kitérnek a belső kapcsolatok megerősítésére, vállalati viszonyok ápolására, növelésére, valamint olyan folyamatok, programok bevezetésére, melyek révén a társaság növelheti mind vevőelégedettség mértékét, mind a pénzügyi mutatókat. A jövőképben összegeztem a társaság célkitűzéseit. A szervezet célja, hogy modern, ügyfélközpontú szolgáltató társasággá váljon, a vállalati környezettudatos magatartás a fogyasztói magatartásban is jelentkezzen. A kidolgozott lehetőségek révén ezek megvalósíthatók és csak a társaság szemléletétől függ, hogy készen áll-e a további változásokra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Lendvai Marietta, Dr.
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: marketing - értékesítés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zala-Depo Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Kft. (Zalaegerszeg), Zalaegerszeg (Zala), SWOT-elemzés, marketing eszközök
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 45 nem található.
Dátum: 06 Jan 2016 16:56
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet