Szabó Adrienn (2016) A PR tevékenység gyakorlatának bemutatása a Zala-Depo Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Kft-nél. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
szabó_adrienn_2016jan_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom középpontjában a Zala-Depo Kft. Pr tevékenysége áll. A téma aktualitását alá is támasztom a 2. fejezettel, amelyben a pr felértékelődő szerepére mutatok rá. Majd a Zala-Depo Kft. sokszínű tevékenységeit mutatom be, s marketingfókuszú megközelítésben elemzem mélyrehatóbban. A marketing elengedhetetlen marketing mix elemein keresztül vizsgálom a cég által a gyakorlatban alkalmazott eszközöket. A dolgozatom első felében a Zala-Depo Kft. marketingfókuszú működését mutatom be. A 3. fejezeten belül az alfejezetekben kitérek a vállalkozás mikrokörnyezetére és makro környezetére. Fontos megemlíteni a cég folyamatos fejlődését az elmúlt években. Fontos szerepet játszik a cég életében az ökológia válság problémája. Különböző jogszabályok is érintik a céget. A legfontosabb Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata 45/2004 (XII.03) számú rendeletében a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos helyi közszolgáltatás ellátására a Zala-Depo Kft.-nek ad kizárólagos jogot. A 3.3. alfejezetben a marketing mixen keresztül mutattam be a cég tevékenységeit. A kommunikációs-mixből emelem ki a Pr tevékenységet, s először elméleti megközelítésben szemléltetem a Pr kialakulásának a folyamatát, a fejlődéstörténetének a lépcsőfokait, területeit, eszköztárát, valamint a hírnévmenedzsment fogalmát és lépéseit. A következő részben elméleti oldalról közelítettem meg a szakdolgozatomat és az alapvető fogalmak tisztázásával kezdtem. A 4. fejezetben először a Pr fogalmát ismertettem ami a A CERP (European Public Relations Confederation) meghatározása szerint a public relations a kommunikáció tudatos szervezése. A public relations menedzseri, irányítói tevékenység. 4.2. alfejezetben a Zala-Depo Kft. történetét mutatom be,melynél fontos ismerni,hogy Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata 1991-ben a Városgazdálkodási és Kommunális Szolgáltató Vállalat alapítójaként kezdeményezte a cég egyszemélyes korlátolt felelősségű társasággá alakítását. A későbbiekben a Zala-Depo Kft. 2001. szeptember 28-án jogutódként alakult. A következő alfejezetben a Public relations történetét mutatom be, a public relations fogalmát először 1807-ben Thomas Jefferson amerikai elnök használta 7. kongresszusi beszédében és a public relations professzionálódása a 19. század végén kezdődött el. 1889- ben megnyílt az első vállalati public relations osztály, 1911-ben pedig megalakult a Public Relation Tanácsadók Amerikai Testülete. A 4.2.2. alfejezetben a public relations fejlődés történetét említem meg Fontos megemlítenünk az 5 korszakát ez a manipuláció,információ ,kommunikáció,konfliktusmenedzsment és a környezettörténő alkalmazkodás korszaka. Melyet Bogner professzor a szakmai fejlődés lépcsősorait tanulási folyamatnak nevezi. A következő alfejezetben a pr területeit ismertetem itt meg kell említenünk a 3 fő felfogását. Ezek a marketingorientált, szervezetorientált és társadalomorientált felfogás. Néhány gondolatban ismertetem ezeket a felfogásokat. A PR tevékenység területei közül mélyebben vizsgálom a belső pr és a külső pr által kínált lehetőségeket. A belső pr arra koncentrál, hogy az alkalmazottak, a dolgozók és a vezetők felkészültek legyenek, s jól érezzék magukat. Ennek megvalósításához nagyon fontos a szervezet tagjainak folyamatos tájékoztatása például az adott szervezet céljairól, eredményeiről. A külső pr legfőbb feladata a szervezeti kapcsolatok kiépítése, fenntartása és a bizalom kialakítása az ügyfelekkel és valamennyi partnerrel. Kiemelten fontos a médiakapcsolatok ápolása és a cégről kialakult kép javítása, változtatása. Fontosnak tartom a szakdolgozatomban megemlíteni a közügyek kezelését, az issue menedzsment fontos értéket képvisel mind a szervezeten belül és kívül. A nyolcvanas évektől a vállalatok külső környezete megváltozott, bővült az érdekgazdák köre, megerősödött a civil szféra érdekérvényesítési képessége, és átalakult a piaci viszonyok között működő, célcsoportnak és véleményvezérnek egyaránt tekinthető média kapuőr szerepe. A public relations része a válságkommunikáció mely kellemetlen és veszélyes szituációk, amelyek egyre gyakrabban veszélyeztetik mindennapjainkat. Ezért fontos, hogy a szervezet jól tudja kezelni a problémákat és a lehető legjobb döntést hozza. A 4.4. alfejezetben a public relations eszközeit mutatom be ezek lehetnek külső és belső eszközök is. A public relations tevékenység eszközei az általános értelemben vett információhordozók. Funkciójuk, hogy a kommunikátor, a közlő információit eljuttassák a célcsoportokhoz. A pr és a reklám közötti különbséget is fontosnak tartottam megvilágítani, mert nagyon sokan összemossák a pr-t és a marketinget. A reklám célja az áru eladása, értékesítése a pr célja pedig a hírnév, az elismertség, a közmegbecsülés, a megértés, a bizalom biztosítása és fenntartása. A szakdolgozatom fő témája a Zala-Depo Kft. pr tevékenységei, itt meg kell említenem a külső és belső tevékenységeit. Az 5.1. alfejezetben a belső pr tevékenységet jellemeztem, fontos megjegyeznünk,hogy a cég alkalmazottai és vezetői között működjön a kommunikáció,értekezletek és megbeszélések keretében a cég fejlődésének folyamatát tekintik át. Az 5.2 alfejezetben a külső pr tevékenységét jellemeztem amelyben a lakosság tájékoztatása a fő cél. A továbbiakban felsorakoztattam a Zala-Depo Kft. végzett tevékenységeit,itt megemlítem a kidobott karácsonyfák gyűjtését,lomtalanítás,hőségriadó kezelése, az őszi zöldhulladék gyűjtését ezeket az 5.2 fejezetben bővebben ismertettem. A pr tevékenységének a része a Zala-Depo Kft. hirdetései, ezek a rádió, tv,újságban,plakátokon való megjelenés és a megjelenés különböző formáit mutatom be. A Zala-Depo Kft. különböző események szervezésében vesz részt, mellyel a legfőbb cél a társadalmi felelősségvállalás erősítése, ezen belül kiemelten a hulladékgyűjtés és a környezeti nevelés terjesztése. A Zala-Depo Kft. életében fontos szerepet játszik a társadalmi felelősségvállalás, itt a legfontosabb eseményeket említem meg iskolai rendezvények, alapítványi bálokon való részvétel,játszóházak használata, Zúzz velünk akció keretében megrendezett rendezvény. Ezeket az eseményeket bővebben az 5.2 fejezetben ismertetem. A következő fejezetben a Corporate identity szerepe a szervezetnél,fontos,hogy milyen a cég logója,miről ismerik fel az emberek a céget.Milyen kultúrát és magatartást képvisel a cég. Majd saját kutatási eredményeimet részletezem. Választ kerestem arra, hogy a lakosság mennyire ismeri a Kft-t és végzett tevékenységeit, s összegyűjtöttem a megkérdezettek benyomásait és fejlesztési javaslatait is. A kutatás eredménye azt bizonyítja, hogy a lakosság egy része tájékozott a Zala-Depo Kft.-ről és végzett tevékenységeiről, de nagyon sokan nem tudják, hogy mit is végez a cég. A kutatást nagy többségben nők töltötték ki. A kor szerinti megoszlásban a középkorú lakosság jobban tájékozott a cég pr tevékenységeiről, a fiatalabb korosztályhoz sajnos nem jut el elegendő információ. A Zala-Depo Kft.-ről kialakult kép változtatása érdekében az alábbi javaslatokat tettem: •A média megjelenések területén: Több hirdetésben való megjelenés, rádióban való hirdetés. •A honlap fejlesztéséhez kapcsolódóan: - Az online ügyfélszolgálat fejlesztése: gyorsabb és hatékonyabb működése. - A honlap aktualitásának a javítása, minden új információ azonnali megjelenése a honlapon. •Események szervezéséhez kapcsolódóan: - Még több iskola, óvoda bevonása a szelektív hulladékgyűjtési rendszerbe. - Különböző játékos vetélkedők szervezése a szelektív hulladékgyűjtés jegyében. - Facebookon való megjelenés, amelyen keresztül több emberhez eljutnának az események, azok időpontjai.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing - értékesítés, public relations - PR , közönségkapcsolat, Zala-Depo Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Kft. (Zalaegerszeg), Zalaegerszeg (Zala), véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 06 Jan 2016 16:39 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |