Logisztikai tevékenységek és azok informatikai támogatása a Danubius Health Spa Resort Sárvár kulcsfontosságú üzleti folyamataiban

Bor Alexandra (2015) Logisztikai tevékenységek és azok informatikai támogatása a Danubius Health Spa Resort Sárvár kulcsfontosságú üzleti folyamataiban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of bor_alexandra_2015maj_titkos.pdf] PDF
bor_alexandra_2015maj_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100.

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A féléves szakmai gyakorlatomat a Danubius Health Spa Resort Sárvár szállodájában töltöttem. Ez alatt betekintést nyerhettem a DHSR Sárvár legfontosabb logisztikai folyamataiba, és az ezeket támogató informatikai rendszerekbe. Sokan azt gondolják, hogy csak a nagy szállítmányozó vállalatoknak kell bonyolult logisztikai folyamatokat összehangolni, de bebizonyosodott számomra, hogy ez nem így van. A szállodákban is sok ember munkáját kell összehangolni, hogy megfelelő termék legyen, a megfelelő időben, a megfelelő helyen, a megfelelő minőségben és mennyiségben, megfelelő költségek mellett, a megfelelő személyek számára. Gyakorlati munkám során felkeltette az érdeklődésemet, az hogy milyen folyamatok vannak, és mi az a rendszer, az a technikai háttér, ami mindezt az összehangolt munkát lehetővé teszi. A szakdolgozatom kutatása során az általam felállított hipotézisekkel szemben az alábbi konklúziókat vontam le. Hipotéziseim alapján beigazolódott számomra, hogy a szálloda megtesz mindent annak érdekében, hogy a vendégek étkezési szokásait minél szélesebb körben kielégítse. Ezt igazolják a változatos étlapok, a különböző tematikájú estek (Reneszánsz est, Magyaros esték, Kilófaló napok, léböjt kúrák, paleolit ételek). Ezen igények teljesítése nem valósulhatna meg a főszakács és beszerzésen dolgozók munkájának összhangja nélkül. Ami számomra nagyon meglepő volt az a tény, hogy a szálloda partnerei között még mindig többen vannak olyanok, akik a hagyományos megrendelések híve, mint például a telefonon, vagy faxon bonyolított megrendelés, de van olyan A Danubius szállodalánc 1989-ben kezdte meg az integrált vállalatirányítási rendszerének bevezetését. Majd 2012-ben a beszerzési modul automatizálása mellett döntött. Ettől azt várták, hogy a megrendelők készítése gyorsabb lesz, és nem kerül sor arra, hogy az áru és a számla megérkezése után készül a megrendelő az Oracle-ben. Gyakorlatom során viszont ezzel a problémával továbbra is találkoztam. Ha az automatizált beszerzési modul segítségével nem tudták ezt a hibát kiküszöbölni, akkor valamilyen más megoldást kell erre találniuk. Úgy gondolom, ha a Danubius Hotels Group fenn akarja tartani az informatikai versenyt a konkurens szállodákkal, akkor nem hagyhatja figyelmen kívül a felhőszolgáltatás bevezetésének lehetőségét. Magyarországon még nagyon kevés vállalkozás merte megtenni az első lépéseket a felhőszolgáltatások felé. Nyugat Európában azonban egyre több nagyvállalat tér át a felhőalapú szolgáltatások használatára (többek között például: az Audi is már „felhő”-ben versenyezteti a beszállítóit, vagy az Adidas dizájnerei is ezeknek a szolgáltatásoknak a segítségével dolgoznak szerte a világon). A szálloda számára előnyt jelenthet a szolgáltatás bevezetéséhez, hogy az Oracle is kínál felhőalapú megoldásokat. A felhőszolgáltatás bevezetése ellene csak azok a tények szólhatnának, hogy a szállodában 2013-ban megújították a szerverparkot és a munkaállomásokat, valamint a belső hálózatok újrakábelezését és a hálózatok aktív elemeinek cseréjét is elvégezték. És ennek a beruházási költségei még nem térült meg. Továbbá, ami miatt félnek a cégek a „felhő”-től, az a biztonság kérdése. Kicsit szkeptikusak ezzel a szolgáltatással kapcsolatban, ugyanis nem tudják elképzelni, hogy mégis hol lesznek tárolva az adataik, kik férhetnek hozzá, hogyan tudják majd helyreállítani, ha valami probléma adódik, hogyan védik az illetéktelenektől az adatokat. Az üzleti életben, főleg az informatika területén elkerülhetetlen az innováció. És a vállalatok számára, így a szállodának sem lehet kérdés az informatikai rendszerek folyamatos karbantartása, fejlesztése, megújítása, hiszen a sikeres működéshez és konkurensekkel szembeni versenyben maradáshoz ez elengedhetetlen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Szak

gazdaságinformatikus

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gubán Miklós, Dr.
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: Danubius Health Spa Resort Sárvár - DHSR Sárvár (Sárvár), vállalati információs rendszer, Oracle Database (adatbázis-kezelő program), beszerzés, felhő alapú szolgáltatás, logisztika, informatika, szálloda - szállodaipar - hotel, Sárvár (Vas)
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 45 nem található.
Dátum: 18 Máj 2015 14:36
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet