Kovács Márk (2025) Vállalkozás indítása és annak kihívásai a modern gazdaságban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
![]() |
PDF
kovács_márk_2025máj.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (834kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája a vállalkozásindítás, amely napjainkban különösen aktuális a gyorsan változó gazdasági és technológiai környezetben. A témaválasztás célja, hogy bemutassam, milyen feltételek szükségesek egy vállalkozás sikeres elindításához, és milyen tényezők befolyásolják a hosszú távú működést. A dolgozat célja egy elméleti és gyakorlati áttekintés nyújtása a vállalkozásindítás folyamatáról. Két részre bontottam a dolgozatom, egy elméleti és egy gyakorlati részre. Az elméleti részben bemutatom azt, hogy mi is az a vállalkozás, ezen belül kitérve különböző szempontok szerint milyen vállalkozási típusok léteznek. Megemlítem a vállalkozási ötlet generálásának forrásait. Ezután az üzleti terv készítésének fontosságáról beszéltem és részletesen bemutattam ennek tartalmát. Következőkben a marketing elemeit taglaltam, beleértve a célpiac vizsgálatát és a marketingmix elemeit. Elméleti rész végén még bemutattam, hogy egyes vállalkozások milyen adóterhekre számíthatnak és ezeknek a folyamatát. Dolgozatom gyakorlati részében egy fiktív vállalkozást hoztam létre egy esettanulmány alapján. Ennek a vállalkozásnak mutattam be az üzleti tervét, amit egy vezetői összefoglalóval kezdtem, ezután a vállalkozást mutattam be. Következőkben a külső és belső környezet elemzését vizsgáltam, ahol kitértem a versenytárs elemzésre és iparág elemzésre, itt még elvégeztem egy PESTEL-elemzést, SWOT-analízist és a Porter-féle öt versenyerő modell alapján is elemzést végeztem. Ezután a marketingtervet részleteztem, ezen belül a célpiac elemzését, a termékpolitikát, az árpolitikát, az értékesítéspolitikát és a kommunikációs politikát. Ezt követően a vállalkozás működési tervét részleteztem. Majd a szervezeti terven belül fogalmaztam meg a vállalkozás jogi formáját és a szervezeti felépítést. Végül pénzügyi tervben vizsgáltam meg a vállalkozás árbevétel tervét, költségtervét, cash-flow tervét, eredménykimutatás tervét az első három évre, és végül kiszámoltam az tervezett adatok alapján a fedezeti pontot. Összességében elmondható, hogy egy vállalkozás indítása nem pusztán az ötlet megvalósítását jelenti, hanem egy sokrétű, folyamatos tanulással és alkalmazkodással járó folyamatot. A piaci siker érdekében elengedhetetlen a tudatos tervezés, a környezet elemzése, a pénzügyi tudatosság, az innováció és a hatékony kommunikáció. A fiktív vállalkozás üzleti terv példája azt igazolja, hogy még egy viszonylag telített piacon is van lehetőség egyedi koncepcióval, minőségi szolgáltatással és jól felépített márkával stabil és nyereséges vállalkozást létrehozni.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | adózás, marketing mix, marketingstratégia, SWOT-analízis, üzleti tervezés - működési tervezés, vállalkozásindítás |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | G. Tibor Szabó |
Dátum: | 09 Júl 2025 09:31 |
Utolsó módosítás: | 09 Júl 2025 09:44 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |