Magyar Márk László (2025) A digitális coaching trendjei, lehetőségei és korlátai. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
Magyar_Márk_László_2025jan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (841kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitális coaching témaköre a XXI. század harmadik évtizedében relevánsabb téma, mint valaha is volt. A COVID-19 világjárvány miatt a munkavállaló egy részének gyakorlatilag egyik napról a másikra a napi nyolcórás vállalati jelenlétüket online jelenlétre kellett változtatni, azaz azok, akik eddig a munkahelyük telephelyén megjelenve látták el a napi munkahelyi teendőiket, onnantól saját otthonukból végezték el ugyanazt a munkát. Én is így kerültem egyik napról a másikra gyakorlatilag állandó otthonról történő munkavégzési formába, és azóta is ilyen munkarendben dolgozom. Ez a távolléti kapcsolattartás nem csak a munka világára korlátozódott, hanem a magánéletben is egyre több ember választotta a kapcsolattartás digitális formáját. Magától értetődő, hogy a coach szakma sem maradhatott ki ebből. A szakdolgozatom első részében áttekintem a témával kapcsolatos szakirodalmat, amely során bemutatom a releváns fogalmakat, csoportosításokat. A digitális coaching témakörében foglalkozom annak a COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatos kapcsolatával, a technológia fejlődésének a szakmára vonatkozó hatásaival, illetve a digitális coaching technológiai háttérével is. A szakirodalmi áttekintés során érintem a digitális coaching előnyeit és kihívásait, majd bemutatom, hogy milyen modern digitális eszközök állhatnak a coach szakemberek segítségére a munkájuk megkönnyítése céljából. A szakdolgozatom készítése során egy primer kutatást is végeztem, amelynek keretében gyakorló coach szakemberekkel készítettem interjút a digitális coaching témájában, majd elemeztem a kapott válaszokat. A kutatás során a kutatási kérdéseim a válaszoló coach szakemberek véleményére irányult a digitális coaching fogalma, trendjei, lehetőségei, illetve kihívásai témákat illetően. A kutatás során kiderült, hogy a digitális coaching kifejezés alatt coach szakemberek a videóhívás formájában történő online coachingot értik. A digitális coaching trendjeinek meghatározására is sor került, amelyek a válaszok alapján a mesterséges intelligencia használata, illetve a digitális coaching alkalmak számának emelkedése témakörök köré összpontosulnak. A kutatás eredményeként az is felszínre került, hogy a technológiai újítások, a helyfüggetlenség, illetve a digitális coaching támogató eszközök fejlesztése egyaránt lehetőségeket tartogatnak a digitális coaching fejlődése számára. A coach szakemberek kihívásokkal is szembesültek és szembesülnek a munkájuk során, amelyek olyan csoportokba sorolhatók, mint a technikai kihívások, a technikai eszközt használók oldalán megjelenő technikai kihívások, illetve a coaching ülést befolyásoló zavarótényezők. A kutatás eredményeit és korlátait figyelembe véve javaslatot tettem egy kvantitatív kutatás lebonyolítására, amely véleményem szerint hozzásegítene egy pontosabb kép kialakításához a digitális coaching magyarországi helyzetéről.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
szakirányú továbbképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális coaching, digitális coaching előnyei, digitális coaching kihívásai, digitális coaching lehetőségei, digitális coaching trendjei |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 22 Jan 2025 13:28 |
Utolsó módosítás: | 22 Jan 2025 13:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |