Bogdán Szabolcs (2025) Változásmenedzselés egy vállalkozás életében, brandváltás. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
bogdán_szabolcs_2025jan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatás célja, hogy feltárjam az arculatváltás folyamatát, a kihívásokat, amikkel találkozik egy vállalat a márka identitásának átalakításakor. Igyekszem bemutatni a sikeres arculatváltás kulcsfontosságú tényezőit. Célom továbbá elemezni a Telenor-Yettel arculatváltásának sikerességét különböző piaci adatok, mutatók segítségével. Szakdolgozatom aktualitását a folyamatosan változó piaci környezet és a vállalkozások alkalmazkodási kényszere adja. Napjainkban a szervezetek minél összetettebb kihívásokkal néznek szemben, ilyenek a globalizáció, technológiai fejlődés, változó gazdasági és társadalmi környezet. A cégek fő feladata, hogy biztosítsák a sikeres működésüket az adott környezetben és folyamatosan fejlődjenek. Reagálniuk kell a piac változásaira, miközben szem elött tartják a fogyasztói igényeket és a versenytársak tevékenységét. A munka első részében a változásmenedzsment elméleti hátterét igyekszem feltárni. Különböző elméletek és modellek segítségével, amelyek a változások sikeres kezelését segítik elő. Ezt követően a brandváltás fogalma, céljai és főbb lépéseit, folyamatait mutatom be. Illetve, hogy mik lehetnek egy-egy márkaváltás okai és motivációi. Kitérek a sikeres márkaváltás feltételeire, a változások hatásaira mind a munkavállalókra mind a szervezeti kultúrára. Végezetül pedig a Yettel brand sikerességét igyekszem elemezni, nyilvános, mindenki számára elérhető adatok segítségével. A kutatás módszertana szekunder irodalomkutatás változásmenedzsment és branding témakörben. Ezután kvantitatív elemzést végeztem a Yettel pénzügyi helyzetének alakulásáról, hogy megítélhessem annak változását az elmúlt évekre vonatkozóan. A Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság beszámolói alapján több összehasonlítást is végeztem a két másik konkurens szolgáltatóval. Az elméleti háttér bemutatása mellett, nyilvánosan elérhető piackutatási adatok, internetes források segítenek a Telenor/ Yettel márkafrissítés sikerességének megítélésében. A kutatás eredményei arra mutatnak rá, hogy a márkaátalakítás sikeressége a vállalt belső kultúrája, kommunikációs stratégiája és a fogyasztók percepcióján is múlhat. A brandváltás lehetőséget nyújt a piaci trendekhez való igazodásra, új piacok megszólítására és a vállalat hírnevének javítására. A Yettel árbevétele folyamatosan nőtt 2019-2023 között. Adózott eredménye csökkent a fejlesztései és megnövekedett költségei miatt. Saját tőke aránya és likviditási mutatói romlottak, de a dolgozói létszám majd a kétszeresére nőtt a vizsgált időszakban. A mobilpiaci részarányok és teljesítmények alapján látszik, hogy Magyarországon a Telekom, Vodafone és a Yettel uralja a piac 98%-át. A piac stagnál, a digitalizáció és a mobilinternet használat erősödik és növekszik. A Yettel márkaváltása sikeresnek tekinthető, mivel a pénzügyi eredményekben nem mutatható ki negatív hatás. A cég folyamatos innovációval, költséghatékony csomagokkal és hálózatfejlesztéssel tartja versenyképességét.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | brandváltás, márka, rebranding, telekommunikáció, változásmenedzsment |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 22 Jan 2025 13:28 |
Utolsó módosítás: | 22 Jan 2025 13:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |