Fenntarthatóság a szépségiparban

Németh Bianka (2024) Fenntarthatóság a szépségiparban. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of németh_bianka_2024jún.pdf] PDF
németh_bianka_2024jún.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (2MB)

Abstract

Dolgozatom témája a fenntarthatóság, ezen belül a szépségipar fenntarthatósága, amely véleményem szerint napjainkban egy igen fontos téma.  A fenntarthatóság és a környezetvédelem rendkívül komoly kérdés, mellyel mind a vállalatoknak, mind a fogyasztóknak foglalkozniuk kellene. Azért választottam ezt a témát, mert kozmetikusként rendkívül nagy belátásom van a kozmetikaipar környezetvédelmi és környezetszennyező részeibe egyaránt. Manapság nagyon gyorsan lesz felkapott egy-egy szépségápolási termék a szocial médiának köszönhetően, emiatt a vállalatok és a gyártók is folyamatosan alkalmazkodnak az újabb és újabb trendekhez. Ez már önmagában kihívásokat vet fel a fenntartható fejlődés kapcsán. Fontos kérdésként merült fel a termékek csomagolása, hiszen gyakran több réteg csomagolóanyag kerül egy-egy termékre nagyrészt feleslegesen. Kritikus pont az állatkísérletek, melyek során hatóanyagokat tesztelnek állatokon, illetve a piac túlterítettsége is. A dolgozatom célja, bemutatni azt, hogy mennyire fontos kérdés a fenntarthatóság és a környezetvédelem a szépségiparban. Célom továbbá bemutatni két olyan kozmetikai márkát, akik élen járnak a fenntarthatóságban és a környezetvédelemben, és bárki számára elérhetőek a termékeik. Illetve célom még bemutatni olyan megoldásokat a szépségiparban, melyek remek alternatívákat kínálnak annak érdekében, hogy óvni tudjuk a környezetünket. Kutatásom során online kérdőíves kutatást készítettem, melyben a demográfiai kérdések mellett arra voltam kíváncsi, hogy az emberek számára mennyire fontos kérdés a fenntarthatóság, illetve mennyire jártassak a témában. Továbbá kérdés volt még, hogy a kitöltők ismerik-e a két élen járó márkát, a Lusht, és a The Body Shop-ot, illetve ha ismerik is a márkákat, vajon a kampányaikat is ismerik-e.  A kutatásom eredményeképpen elmondható, hogy az embereknek igen is fontos az, hogy a különböző szépségipari vállalatok etikusan járjanak el, ne végezzenek állatkísérleteket, ne legyenek környezetszennyezők. Szerencsére egyre nagyobb trend az, hogy a kozmetikai termékek legyenek fenntarthatók, újrahasznosíthatók, ne tartalmazzanak felesleges anyagokat, ne végezzenek állatkísérleteket az összetevőkön, illetve hogy minél természetesebbek legyenek. Összességében elmondható, hogy a fogyasztók befolyásolják a vállalatok döntéseit, hiszen minél többen tesszük le a voksunkat a környezetkímélő, etikus és fenntartható termékek mellett, a vállalatok annál jobban rá lesznek kényszerítve arra, hogy ők is így járjanak el a gyártás, a csomagolás, és az értékesítés során.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodás és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Koós Melinda
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
egyetemi docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: fenntartható fejlődés - fenntartható növekedés, fenntarthatóság, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás, kozmetikai ipar, kozmetikumok, környezetvédelem, vállalati társadalmi felelősségvállalás - CSR
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 20 Jun 2024 09:11
Last Modified: 20 Jun 2024 09:11

Actions (login required)

View Item View Item